به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۴ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۲۶۲۶۱۴

كودكان یک چهارم قربانیان غیرنظامی یمن

كودكان یک چهارم قربانیان غیرنظامی یمن
گروه بین الملل: صندوق نجات کودکان در گزارش خود درباره جنگ یمن اعلام کرده که تنها بین سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۳۰۰ کودک کشته شده‌اند. به این ترتیب یک چهارم قربانیان غیرنظامی جنگ یمن در این سه سال کودکان بوده‌اند.
جنگ یمن بین ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان با حوثی‌ها که از پشتیبانی ایران برخوردار است، همچنان قربانی می‌گیرد.
یونیسف (صندوق کودکان ملل متحد) هفته گذشته از کشته شدن هشت کودک و مجروح شدن ۳۳ کودک دیگر در استان تعز و حدیده در ماه جاری خبر داده بود. درگیری بین نیروهای متخاصم در این منطقه ظرف هفته‌های گذشته تشدید شده است.به این ترتیب یک چهارم قربانیان جنگ یمن در دوره زمانی یادشده را کودکان تشکیل می‌دهند.
خاویر جوبرت، رئيس این صندوق گفته است: «کودکان یمن بیش از شش سال در کابوسی بی‌پایان و شرایطی هولناک زندگی کرده‌اند. کودکان در یمن تقریبا همه‌روزه در اثر جنگ کشته و زخمی می‌شوند.»گفته می‌شود تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به جنگ یمن تا کنون نتیجه‌ای در پی نداشته است. حوثی‌ها طرح صلح پیشنهادی عربستان را رد کردند. دولت آمریکا بر تلاش خود برای پایان دادن به جنگ یمن افزوده است.



 
برچسب ها: یمن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها