کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برای رفع تحریم‌ها زمان از دست نمی‌دهیم

4 فروردين 1400 ساعت 11:48


گروه سیاسی: رئیس‌جمهور تاکید کرد: برای برداشتن تحریم ظالمانه یک دقیقه را هم از دست نخواهیم داد.
حجت الاسلام  حسن روحانی  در اولین جلسه هیأت دولت در سال ۱۴۰۰ با بیان اینکه دولت در این هفته‌های باقی مانده تا پایان کار خود حتی یک روز هم تعطیلی نخواهد داشت،‌ اظهار کرد: برداشتن تحریم یکی از اهداف مهم ما است. اگر طرف مقابل یعنی ۱+۵ همه به میدان بیایند و حاضر شوند به همه تعهدات خود عمل کنند همان طور که مقام معظم رهبری چند بار تأکید کرده‌اند که اگر روشن شود این کار آن‌ها واقعی است ما هم به همه تعهدات برجامی خود برمی‌گردیم.وی ادامه داد: سه سال به ما ظلم شد اما به دنیا می‌گوییم که ما حاضریم اگر تعهد کامل را از طرف شما ببینیم به تمام تعهدات خود برگردیم. فعلا هم قصد نداریم موضوع خسارتی را که در این مدت دیده‌ایم مطرح کنیم. این از بحث‌های بعدی است که به جای خود مسئولین دنبال خواهند کرد.  کلام ما کاملا روشن و واضح است و سخنان مقام معظم رهبری هم بهانه را از روی دوش آن‌ها برداشته است که بگویند ممکن است ما عمل کنیم و شما عمل نکنید. بالاترین مقام این کشور صریح گفته است اگر شما واقعی و جدی به تعهدات‌تان برگردید ما هم همین کار را خواهیم کرد و حتی ایشان یک مورد را هم استثنا نکردند.
وی خطاب به طرف‌های برجام تصریح کرد:‌ میان ما و شما برجام قرار دارد. اگر شما به کل برجام برگردید ما هم به کل برجام برمی‌گردیم. به هر حال این هدف اول ما در این مدت باقی مانده است و البته بار اصلی آن به دوش وزارت خارجه خواهد بود هر چند که همه بخش‌های دولت باید در این زمینه کار کنند.رئیس جمهور در ادامه تأکید کرد: من در اینجا به مردم قول می‌دهم که فکر نکنید چون چهار ماه فرصت برای ما باقی است ذره ای برای منافع ملی خود کندتر حرکت خواهیم کرد. ما با همان روحیه‌ای که در سال ۹۲ شروع کردیم تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ادامه می‌دهیم و تلاش خواهیم کرد و در این مدت در برداشتن تحریم‌ها همه توان خود را به کار خواهیم گرفت.وی با اشاره به اینکه کرونا اولویت دیگر دولت در این ماه‌های باقی مانده خواهد بود، عنوان کرد: در زمینه کرونا ما همه تلاش خود را انجام خواهیم داد، البته کرونا خسارت‌های زیادی در سال ۹۹ به ما وارد کرد و هنوز هم ما با خسارت‌های آن مواجهیم.
روحانی اضافه کرد: وقتی این همه اتومبیل مردم را در جاده‌ها مشاهده می‌کنیم حس می‌کنیم مسافرت از حالت طبیعی هم بیشتر شده است. امروز در دولت وزیر گردشگری به صراحت گزارش داد که تخت‌های هتل‌ها و محل‌های اقامتی ما همش ۲۵ درصد اشغال است و در ایام عید ۷۵ درصد خالی است پس هنوز کرونا در حال تأثیرگذاری است.
وی به گزارش فرمانده راهور اشاره کرد و افزود: در این گزارشی که به من ارائه شد گفته شده نسبت به سال ۹۸، ۱۶ درصد سفر کم شده است. در خود ۹۸ هم به خاطر سیل سفر کم شده بود. به هر حال سفر کم شده و البته ما به سفر توصیه نمی کنیم چون همچنان کرونا وجود دارد و مردم هر چه کمتر به سفر بروند بهتر است.رئیس جمهور ادامه داد:‌ اگر کسانی که به سفر رفته‌اند مراعات نکنند باید تاوان سنگینی پرداخت کنیم. ان شاءالله کسانی که به سفر رفته‌اند اصول بهداشتی را مراعات می‌کنند چون ما هنوز در مخمصه و مشکلات کرونا هستیم. در عین حال تمام توان خود را به کار می‌گیریم که هم با واکسن خارجی و هم داخلی شرایطی باشد که در ماه‌های آینده شرایط بهتری از امروز داشته باشیم.

 


کد مطلب: 262636

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/262636/رفع-تحریم-ها-زمان-دست-نمی-دهیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir