به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۶
 
۶۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۲۶۲۷۱
انتقاد از نحوه برخورد با موسوی، کروبی و فعالان سياسي

مطهري: عده‌ای به خاطر منافع خود خواهان ادامه فتنه هستند

گروه سياسي: علی مطهری با اشاره به این که جای نقد احکام اسلام در روزنامه آن هم صفحه اول آن نیست، از مطبوعات خواست تا بهانه به دست عده‌ای که به دنبال محدود کردن آزادی بیان هستند، ندهند.
مطهري: عده‌ای به خاطر منافع خود خواهان ادامه فتنه هستند
به گزارش ایسنا، نماینده مردم تهران و عضو هیات نظارت بر مطبوعات در نطق میان دستور خود با تاکید بر این که روزنامه جای نقد احکام اسلامی نیست از مطبوعات خواست تا بهانه به دست کسانی که به دنبال محدود کردن آزادی بیان هستند، ندهند و ادامه داد: جای این گونه مباحث در نشریات تخصصی همراه با پاسخ آن از سوی اسلام شناسان است که همواره باعث آشکارتر شدن گوهر اسلام شده است. وی با اشاره به اظهارنظری از شهید مطهری در مورد این که کسروی با نقد احکام اسلام به اسلام به خدمت کرد و علما را به تکاپو انداخت که درباره فلسفه احکام بحث کنند، تاکید کرد: مرجع قانونی رسیدگی به این امور و نظارت بر مطبوعات هیات نظارت است و قوه قضائیه نباید راسا در این زمینه اقدام کند.

مطهری در بخش دیگری از نطق میان دستور خود با اشاره به سالگرد راهپیمایی 9 دی 88 گفت: در این راهپیمایی هم هواداران کاندیدای برگزیده و هم معترضان به نتیجه انتخابات حاضر شدند و نشان دادند که مردم از اصل نظام دفاع خواهند کرد قطع نظر از تخلفاتی که اتفاق افتاده است. رئیس قوه قضائیه باید به جای شعار دادن به حل مساله اقدام کند. حل این موضوع نیازمند قوه قضائیه مستقل است، نه قوه‌ای که از این نهاد و آن دفتر و دستگاه‌های امنیتی دستور بگیرد و تاثیر بپذیرد.

مطهری با ابراز تاسف از این که موضوع 88 هنوز بعد از چهار سال حل نشده باقی مانده است، گفت: رئیس قوه قضائیه باید به جای شعار دادن به حل مساله اقدام کند. حل این موضوع نیازمند قوه قضائیه مستقل است، نه قوه‌ای که از این نهاد و آن دفتر و دستگاه‌های امنیتی دستور بگیرد و تاثیر بپذیرد قوه قضائیه مستقل، قوه‌ای است که بتواند همه را در هر سمتی که هستند به دادگاه بکشد و حکم عادلانه بدهد. این در حالی است که قوه قضائیه به عنوان مثال بعد از گذشت بیش از چهار سال هنوز نتوانسته است تکلیف معاون اول رئیس جمهور سابق را در پرونده بیمه ایران مشخص کند.

مطهری با بیان این که «این راه‌حل که آقایان موسوی و کروبی توبه کنند و عذرخواهی کنند تا مساله تمام شود» به نتیجه نمی‌رسد، چون آن‌ها اگر چه ممکن است به برخی خطاهای خود اعتراف کنند اما مجرم اصلی را طرف مقابل می‌دانند. توبه و عذرخواهی با اختیار و میل قلبی معنی پیدا می‌کند. به آن‌ها گفته‌ام که اگر قرار بر گذشت طرفین از تخلفات یکدیگر نیست تنها راه پایان دادن به فتنه سال 88 محاکمه علنی و همزمان آقایان موسوی، کروبی و احمدی‌نژاد است؛ بدون آن که اتهامات آن‌ها را در یک حد بدانم.

این نماینده مردم تهران ادامه داد: تا زمانی که یک طرف قضیه حق سخن گفتن و دفاع از خود نداشته باشد و طرف دیگر هر چه می‌خواهد اتهام بزند و تحلیل کند این بحران حل نخواهد شد. این سه نفر را که یکی هیزم فتنه را آورد و دو تای دیگر آن را شعله‌ور کردند محاکمه علنی کنید تا حقیقت ماجرا برای مردم آشکار شود. آنگاه هر حکمی که صادر شود کسی اعتراض نخواهد داشت. مطهری با تاکید بر این که حصر خانگی طولانی مدت بدون محاکمه توجیه قانونی و شرعی ندارد، گفت: قرآن کریم می‌فرماید دشمنی با قومی شما را از جاده عدالت خارج نکند. عدالت بورزید که به تقوا نزدیک‌تر است.

وی در بخش دیگری از نطق میان دستور خود با انتقاد از احکامی که آن‌ها را سخت‌گیرانه دانست، اظهار کرد: احکام سخت‌گیرانه زندانیان سیاسی سال 88 مطلب دیگری است که قوه قضائیه باید در مورد آن پاسخگو باشد.
رئیس قوه قضائیه پاسخ دهد که مثلا جرم آقای مصطفی تاج‌زاده یا بهزاد نبوی غیر از انتقاد به نظام چه بوده است؟
آیا این احکام توسط قضات عادل و مستقل صادر شده است یا قضاتی که تحت فرمان بازجوها و عناصر اطلاعاتی بوده‌اند؟ بسیاری از این احکام در دوره مدیریت قبلی قوه قضائیه و در فضای احساسی سال 88 صادر شده است. لذا نیاز به بازبینی دارد. رئیس قوه قضائیه پاسخ دهد که مثلا جرم آقای مصطفی تاج‌زاده یا بهزاد نبوی غیر از انتقاد به نظام چه بوده است؟ این در حالی است که امام علی (ع) خوارج را تا زمانی که دست به سلاح نبرده بودند آزاد گذاشت و حتی حقوق آنان را از بیت‌المال پرداخت کرد.

این نماینده مردم تهران ادامه داد: روحانیون، مراجع تقلید قم و دانشگاهیان نسبت به سایر اقشار وظیفه مضاعف دارند و نباید از جو رعب و وحشتی که در چند سال اخیر حاکم شده است، بهراسند. باید برای سکوت خود در مقابل خداوند پاسخ داشته باشند. مطهری از نخبگان جامعه خواست تا قوه قضائیه را یاری کنند تا بتواند با هدایت مقام رهبری بر فضای رعب و تفرقه‌ای که عده‌ای به خاطر منافع خود خواهان ادامه آن هستند فائق آید و مساله فتنه را به نقطه پایان برساند.

وی با تاکید بر این که وحدت ملی ما پشتوانه‌ای برای مذاکرات هسته‌ای و حل مشکلات اقتصادی خواهد بود، ادامه داد: درباره مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب چند نکته قابل ذکر است: اول این که نباید درباره نتیجه این مذاکرات عجولانه قضاوت کرد که همه چیز از دست رفت یا همه چیز به دست آمد. همه چیز در اختیار ماست و به مذاکرات آینده بستگی دارد.

مطهری با بیان این که مقاومت مردم و قدرت منطقه‌ای ایران، غرب را پای مذاکره کشانده است، گفت: روزنامه لس آنجلس تایمز چند روز بعد از مذاکرات ژنو نوشت که تحریم بیشتر ایران امکانپذیر نبوده است. اگر توافق ژنو را انجام نمی‌دادیم آن وقت تحریم‌ها رو به ضعیف‌ شدن می‌رفت.

نماینده مردم تهران با تاکید بر این که مذاکرات راه ارتباط ایران با دنیا را باز کرده است، گفت: چیزی که کشورهایی مثل عربستان یا کشور نامشروع اسرائیل به شدت مخالف آن بوده و هستند همین باز شدن راه مذاکرات و ارتباط با دنیاست. فلسفه انقلاب اسلامی ابلاغ پیام اسلام به دنیاست. ما حرف‌های زیادی درباره نظام خانوادگی، نظام جزائی، حقوق بشر، سبک زندگی و مانند آن با دنیا داریم. ابلاغ این پیام‌ها نیازمند ارتباط با دنیا و شرکتی فعال‌تر در مجامع جهانی است.

مطهری با خاطرنشان ساختن این موضوع که مساله اصلی ما با غرب موضوع فلسطین است، گفت: اگر مساله فلسطین نبود غربی‌ها به مساله انرژی هسته‌ای ما هم کاری نداشتند لذا ما همواره باید روحیه مقاومت و حماسه را حفظ کنیم و آینده خود را صرفا به نتیجه مذاکرات پیوند نزنیم. مذاکرات را یک امر حاشیه‌ای بدانیم که نتیجه آن هر چه باشد ما به دنبال تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی ازجمله آزادی قدس شریف و سرزمین فلسطین هستیم. مذاکرات هسته‌ای یک اتمام حجت با دنیا و مردم خودمان است که ما حسن نیت خود را نشان داده‌ایم حال اگر آن‌ها کارشکنی کنند و حتی جنگی رخ دهد مردم ما مقاوم‌تر و دنیا با ما همراه‌تر خواهد بود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه اظهار کرد: وزیر کشور باید پاسخ بدهد که چرا نسبت به پدیده بانوان ساپورت پوش در سطح تهران و برخی شهرها بی‌تفاوت است. این چه نوع پوششی است که تا 30 سانت بالای زانو آشکار است؟ از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حجاب استاندارد گذشته از چادر عبارت بوده است از مانتو تا زانو، شلوار و روسری یا مقنعه. دولت اسلامی موظف است آن بخش از امر به معروف و نهی از منکر را که مستلزم اعمال قانون است و کار مردم نیست، انجام دهد. بدیهی است که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند مجلس به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۲:۱۱
ادامش رو هم میذاشتی رسانه ی تحریف که چه اتفاقی تو مجلس افتاد (193277)
مممممممممممممممممم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۶:۵۳
واقعا شجاعت آقای مطهری مثال زدنی است و منطق پدرش رو داره. و حرف حساب هم جواب نداره (193470)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۲۲:۳۵
گیرم که پدر تو بود فاضل
از فضل پدر تو را چه حاصل (193649)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۲:۱۵
درود بر نماینده خود مردم (193278)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۵:۵۲
آیا مشکل مملکت ما در حالحاضر پوشیدن خانمهاست؟؟؟!!!!! (193425)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۲:۱۶
آقای مطهری این آقایون 4 ساله که چشم و گوش رو به روی همه این حقایق بستن نه حرف شما و نه حرف مردم براشون اهمیت نداره وگرنه این وضع ایران عزیزمون نبود (193279)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۲:۲۵
باتشکر از آقای مطهری البته تا پاراگراف آخر زیرا به خاطر همین مسایل کلی توریست از دست داده ایم.لذا مثل کشور ترکیه حالا تا آن حد هم نباشد مقداری آزادی میتواند کلی ارز وارد کشور کند و اشتغال زایی شود. (193281)
دقیق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۲۰:۱۶
عزیزم چون هر شخصی آخرش خودشو نشون میده و این طرز فکر یعنی یه قسمت از ایشون هنوز تو دهه شصت گیره ....
این حرفام چون مد روزه و خریدار داره گفته میشه (نون به نرخ روز خوردن)... (193582)
ممدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۲۳:۳۶
این هم نظر ایشونه ... مملکت آزادی بیان یعنی همین . حالا چون مطابق میل شما نیست شد نون به نرخ روز خور !!! (193687)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۲۱:۰۸
ربطی به توریست ندارد. انسان آزاد آفریده شده. با کل نظرات آقای مطهری عزیز موافقم به جز پاراگراف آخر (193602)
تلنگر
Romania
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۲:۳۲
عالی بود . این شلوغ بازیها نشان ضعف و شکست جریان افراط است . (193283)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۵:۵۴
همین شلوغ بازیها اصل افراطه (193430)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۲:۳۶
زنده باد تنها نماینده حق جو مجلس.... (193287)
الهام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۲:۵۲
رح مت بر پدرت که حرف دل ما رو زدی آقای مطهری خواهش میکنیم شما هم فقط در حد شعار حرف نزنید از بس قوه قضاییه به جرمهایی که در جامعه شده بی تفاوت است که مردم از بردن شکایت خود به دادگاه ناامیدن (193298)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۲:۵۵
اینهمه حرف زدی و زدی آخرش رفتی سراغ پوشش خانما!!!!!!!!! (193301)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۶:۰۹
ایشون تنها ایرادشون همینه (193439)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۲۳:۴۰
شايد اين ايراد ما باشه كه اين بخش از حرفاشون را ايراد ميدانيم (193691)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۲:۵۵
درود بردکتر علی مطهری احسنت نطق زیبایی بود (193302)
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۲:۵۹
بخدا مردم را خسته کردند از بس کلمه فتنه را تکرار و سودشان را طلب نموده و با آن بر سر ملت می کوبند که چرا حق خود را طلب کردید !!!!ملت تا کی باید تاوان دهند؟ (193306)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۳:۰۲
با حرفهای مطهری درباره محاکمه علنی کاملا موافقم (193309)
علی محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۳:۰۶
خداوند حافظ آقای مطهری باشد که زبان گویای ملتی است که اجازه بیان نظراتشان را ندارند و عافیت طلبان هر روز به بهانه ای فتنه را علم کرده و علیرغم قلع و قمح کردن رقیب دست بردار هم نمی باشند . (193312)
ایرانی
United States
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۳:۱۴
ماشالا آقای مطهری حرفاتو باید با طلا نوشت مخصوصا اون قسمت که راجع به قوه قضاییه مستقل گفته بودی عالی بود (193313)
فرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۳:۱۵
شخصا خیلی داغ بودم که سریعا کار مدیران دولت قبل تمام بشود اما امروز می بینم به تدبیر روحانی چه عمقی از فساد پنهان شده در اقتصاد کشور که رو نشده! شما تصور کنید 450 هزار میلیارد تومن فقط یک قلم کوچکشه! در حالیکه دار ودسته دولت قبل در به در به دنبال برکنار شدن هستند تا اولا سر و صدا راه بیندازند و ای ننه من غریبم! و زودتر به دنبال کسب امتیازات بعدی بروند. عمق فساد نهادینه شده در 8 سال گذشته نشان می دهد مبارزه با فساد فقط در یک فضای آرام امکان پذیر است. این فشارها بر وزیر علوم هم به همین دلیل است! بدنبال پنهان کردن فسادهایی هستند که به بدنه وزارت علوم تزریق کردند و البته منتظر پوسیده شدن بدنه هستند! زهی خیال باطل! دستمال آلوده نه تنها چیزی را پاک نمی کنه بلکه آلودگی را منشر می کنه!!!!

روحانی مچکریم (193314)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۳:۱۸
درست است كه در بعضي موارد بين اصلاح طلبان و آقاي مطهري اشتراكات فكري وجود دارد اما در مسائل فرهنگي اختلاف نظر شديدي بين آقاي مطهري و اصلاح طلبان هست. (193316)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۳:۲۲
درودبرنماینده شجاع ودلیرومکتبی فرزندبرومندشهیدمطهری رحمت الله علیه

به امیدروزی که دیگر نمایندگان نیز به وظیفه خود عمل نمایند. (193320)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۳:۲۵
خداوند بحق محمد وآلش روح شهید مطهری رو شادیگرداند
نماینده واقعی مردم به ایشون میگن (193325)
ساحل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۳:۲۷
آفرین آقای مطهری.مرسی که اینقدر صریح صحبت میکنید (193327)
جزیرتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۳:۲۹
خداتورو واسه ما نگهداره .خوشم میاد که منطقت بی طرفی هستش. (193330)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۳:۳۳
درود بر شرفت. علی جان (193335)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۷:۴۵
علی جان؟پسر خالته یا نسبتی چیزی با والده تون داره؟ (193493)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۲۲:۰۷
اقا وحید هرکس از حق دفاع میکنه انسان خوبیه
علی مطهری نماینده واقعی مردم است (193637)
امید خراسانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۳:۳۷
واقعا گل کاشتی آقای مطهری بزرگ ! نشان دادی که بزرگی به اصل و ریشه هم هست . روح جوانمردی و آزادگی هرچند اکنون مرده است ولی کورسوی آن در افراد بسیار بسیار معدودی از مسوولین کشور وجود دارد که یکی از این افراد شمایید.
. . . ما امیدومان به شما اندک مردان واقعی است (193337)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۳:۴۲
جناب آقای مطهری عزیز
لا نهایت احترام به اندیشه شما باید بگویم اندیشه های دوگانه و چند گاده شما از آزادی همه را به تعجب وا می دارد. برادر عزیزم، نه توان اقدامی عملی جز شعار دارید که مسئله حصز خانگی را حل کنید و نه توان مقابه با محدود کردن روزنامه ها در صورتی که مخالفین شما از آن توان و جرآت که اهدافشان را عملی کنند برخوردارند.
جالب ترین نکته اینکه به ساپورت بانوان فکر می کنید که تا چه حد شرعی است تا 30 سانت یا 25 سانت. و این نکته که مردم توان مفابله با این امر را ندارند. دوست خوبم این ها همان مردمانی هستند با سلایق و اندیشه های مختلف که همیشه باید افرادی چون شما انگ بی حجاب بخورند. از انتظامی شدن جامعه می گویید و از برخورد با قشری هر چند ناخوشایند (البته از نظر شما)
بهتر است دیگر به این گونه افکار که نه تنها راهگشا نیست که هیچ راه حلی را نیز در بر ندارد دست بردارید. (193343)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۳:۴۹
قوه قضاییه جوابی نداره که بدهد درود برعلی مطهری (193353)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۳:۵۰
درود برتو ای آزادمرد
آینده به نیکی از تو یادخواهد کرد (193356)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۳:۵۰
احسنت (193357)
یاشار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۳:۵۶
یاشاسین (193364)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۴:۰۶
این بندش خیلی جالب بود :


این نماینده مردم تهران ادامه داد: تا زمانی که یک طرف قضیه حق سخن گفتن و دفاع از خود نداشته باشد و طرف دیگر هر چه می‌خواهد اتهام بزند و تحلیل کند این بحران حل نخواهد شد. این سه نفر را که یکی هیزم فتنه را آورد و دو تای دیگر آن را شعله‌ور کردند محاکمه علنی کنید تا حقیقت ماجرا برای مردم آشکار شود. آنگاه هر حکمی که صادر شود کسی اعتراض نخواهد داشت. مطهری با تاکید بر این که حصر خانگی طولانی مدت بدون محاکمه توجیه قانونی و شرعی ندارد، گفت: قرآن کریم می‌فرماید دشمنی با قومی شما را از جاده عدالت خارج نکند. عدالت بورزید که به تقوا نزدیک‌تر است. (193370)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۲۱:۵۵
جالبه که این آقایون فقط میگن ما تا الان که محاکمه نکردیم از رافت اسلامی استفاده کردیم و شامل حال اینها رافت اسلامی شده!!!
تو رو خدا یه بارم که شده رافت اسلامی رو شامل حال این عزیزان نکنید و علنی در دادگاه محاکمه کنید اینها رو تا حقایق بر ملا بشه !...
من که تا این حرفا رو تو تی وی میبینم و میشنوم اعصابم بهم میریزه (193629)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۴:۱۹
جناب مطهري، بزرگترين معضل کشور اين است که عده اي، تمام اعمال خلاف شرع و عرف و قانون شکني هاي خود را رنگ و لعاب مذهب مبدهند و به اسم مذهب و دين، بزرگترين و مهلک ترين ضربات را بر پيکره دين وارد ميکنند! فرزند برومند شهيد والامقام، بنده نميگويم ساپورت، مشکلي نيست، شايد مشکل باشد، اما مشکل اساسي که تيشه به ريشه دين و مذهب ميزند (که زده است) همين افراد و اعمال و کردارشان است، قبل از اينکه بفکر ساپورت باشيد، نگران و به فکر اين موجودات انسان نما باشيد. (193379)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۴:۲۱
درود به شرفت - درود به شرفت
روسفیدی در پیشگاه ملت و خدا (193380)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۴:۲۴
درود بر مواضع منطقی و به دور از منفعت طلبی ایشان .

مواضع ماه های اخیر ایشان خیلی منطقی بوده و اگر سایر نمایندگان به این موضوعات توجه بیشتری داشته باشند قطعا اوضاع بهتر خواهد شد .

درود بر مطهری شجاع (193382)
مشتی ماشالا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۴:۴۸
جناب مطهری با درود
قوه قضاییه هر وقت توانست سعید مرتضوی را عادلانه محاکمه کند استقلال و مشروعیت خود را به نمایش گذاشته
اما تا زمانی که بعضی نمایندگان جزء ترسو ترین افراد در برابر مقامات امنیتی و شجاع ترین افراد در مواجهه با مردم بی پناه باشند وضع همین است که هست (193392)
مونا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۴:۴۸
بهتر است اقای مطهری کمی ادب و اخلاق بیاموزد سپس سخن پراکنی کند! (193393)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۶:۵۰
ادب داره اونی که باید ادب بیاموزه افراطیون هستند (193466)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۸:۴۴
مونا جان یک دوره کلاس اخلاق بذار ما هم مستفیض بشیم!
بزرگواری و رسایی و حسین شریعتمداری و شجونی و ... را هم لطفا بدون شهریه بپذیر!!! (193526)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۲۲:۱۹
".... 30 سانت بالای زانو آشکار می شود؟....."

ماشاالله خدا حفظ کنه علی آقارو !

چه دقیق محاسبه کرده!!!! (193641)
sam
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۹:۴۴
ادب فقط نمایندگان شما مثل اقای قدوسی و رسایی و حداد عادل دارن بقیه بی ادب محسوب میشن (193566)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۲۰:۴۲
ادب از کوچک زاده یاد بگیره یا بزرگواری ؟؟ (193594)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۴:۵۲
سلام.درود بر دکتر علی مطهری نماینده شجاع مردم ایران در مجلس.مخصوصآ اونجایی که از مهندس بهزاد نبوی و مصطفی تاجزاده دفاع کرده. (193397)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۵:۱۱
بهتر است جمله اخرتون رو اصلاح کنید وکاری به پوشش مردم نداشته باشید تا از جشم و قلب مردم نیوفتید (193406)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۵:۲۱
مهم منش ازادگی و عدالت خواهی ایشون هستش فک کنم خیلی مسائل مهم تر از پوشش باشه.... (193410)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۶:۵۱
درست میگه خوب (193468)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۸:۴۶
قرار نیست همه با هم در همه مسایل اشتراک نظر داشته باشند میشه با وجود اختلاف سلیقه و انتقاد، ادب را نیز رعایت کرد. (193527)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۲۱:۱۲
ضمن مخالفت با پاراگراف جناب مطهری ، ایشان حالا حالا ها و به این خاطر از چشم مردم نخواهد افتاد (193604)
اسلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۲۱:۲۰
بابا ما مسلمونیم من خودم جوونم و مثل اکثر حوونای ایرونی اصلاح طلبم اما بخدا ساپورت پدر همه رو در اورده فکر کن اگه همه ساده پوش بودن چقدر خیابونا قشنگ تر میشدن و جامعه از نظر فکری ارووم تر میشد (193614)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۵:۱۲
جناب مطهري زماني كه همه راه رو براي ما دانشجويان و طلبه ها بسته اند چه كاري از دستما بر مي آيد. تا كي مي خواهند از فتنه نان بخورند (193407)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۵:۲۹
درودبرشرفت اى يادگارشهيدمطهر،موضوع فتنه براى بعضى دكان دو نبش شده،كاش رئيس قوه قضاييه هم كمى مثل دكتر على مطهرى فكر مى كرد. (193415)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۵:۵۱
احسنت (193424)
بیدار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۵:۵۳
چه میکنه این علی مطهری واسه انتخاب تو مجلس بعدی...باید ازشون پرسید چرا این سخنان گهربارتون رو همون چهار سال پیش نزدید؟!چرا اون موقع سکوت کردید؟
بقول خوتون "همه باید برای سکوت خود در مقابل خداوند پاسخ داشته باشند" (193428)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۸:۴۷
بیدار جان! سال 88 و 89 خواب بودی! سرس به آرشیو خبر ها بزن یه چیزایی دستگیرت میشه! (193529)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۲۱:۱۳
مطهری 4 ساله همین حرف ها رو داره می زنه. شما خواب

هستی ، .. . (193606)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۵:۵۴
ظاهرا پس از سخنان ایشان در صحن مجلس ولوله شد و افراطی ها هتاکی کردند لطفا بنویسید (193429)
گمنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۶:۰۱
درود برتوای فرزند خلف شهید مطهری (193436)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۶:۱۱
خیلی مردی خدا حفظت کند (193440)
رای اولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۶:۳۸
حیف نیست موقع رای گیری نمایندگی مجلس بری تو لیست افراطیها (193455)
ممدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۲۳:۴۸
مشکل اصولگرایی نیست ... مشکل اصولگرای افراطیه مگر نه امثال مطهری و ولایتی خیلی وقتا بهتر از بعضی اصلاح طلبا حرکت می کنن ... (193695)
زیگموند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۶:۴۶
مواظب باشید علی مطهری بارها اعلام کرده و نشان داده رهرو پدرشه.... (193456)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۶:۵۸
شیر مادرت حلال (193475)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۷:۲۰
"این سه نفر را که یکی هیزم فتنه را آورد و دو تای دیگر آن را شعله‌ور کردند محاکمه علنی کنید." این جمله رو باید طلا گرفت. (193483)
اساد
United States
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۷:۲۵
ایشانهم هم حرفهای خوبی میزنند ولی در جاهایی هم افراط میکنند کی این مملکت ارامش را خواهد دید با این دانش کم ما قربون اعمه که اینهمه ستمشان کردند ولی غیر از نصیحت کار دیگری نکردند مگر زمانیکه طرف مقابل اعلام جنگ میکردند یک در صد هم این اقایان از بینش انها انجام نمیدهن (193486)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۷:۴۷
افرین بر نماینده شجاع اگر اکثریت نماینده گان مجلس مثل ایشان باشند ملت رستگار میشود در مورد قوه قضاییه درست گفتند (193495)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۸:۲۶
تنها نماینده واقعی مردم تهران همین علی مطهری است درود برعلی مطهری (193506)
بنویسید بدبخت مثل همه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۸:۲۷
بابا جان شمارو به خدا به جای حرف زدن ، کمی هم عمل کنید! مردم دارن با فلاکت و بدبختی زندگی می کنن! (193509)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۸:۴۹
نطق بسیار خوبی بود احسنت
خدایا بحق محمد وآل محمد همه زندانیان سیاسی و این 3 محصور را آزاد بفرما (193531)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۹:۲۳
درود بر شما حقا پسر آن پدرهستین خدابیامرزادش هم به حق در مورد سال 88 دفاع کردن هم به حق درمورد بدحجابی ایکاش از این نمایندگان واقع بین در مجلس بیشتر بودن تا افراد مصلحت اندیش وجیب بین (193551)
گهرخاني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۲۰:۰۹
فتنه ايي از اين بالاتر كه احمدي نژاد با بي درايتي . . . 8 سال دودمان مملكت رو به باد داد . . . (193580)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۲۰:۲۴
درود (193585)
رضا
Iraq
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۲۰:۴۸
درود بر شما مرد شجاع و نترس و عدالت پیشه (193597)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۲۱:۱۵
این چند روز صدا و سیمای ضرغامی فتنه دونش پاره شده و حی فتنه فتنه میگه. از هر دو کلمه یکیش فتنه هست (193607)
عدالت علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۲۱:۱۷
ذرود بر شرفت بزرگوار
اگر فقط 10 نماینده به بزرگواری و شجاعت و خداترس و از اتش دوزخ ترس مثل دکتر مطهری وجود داشت مطمین باشید وضع مملکت ما خیلی بهتر از این بود
کسی که اخرت خودشو فدای دنیای خودش نکرده و انچه که میدونه حقه رو در این فضای رعب و وحشت بیان میکنه
الحق و والانصاف فرزند ان بزرگواری که شهید راه حق بود
خداوند پشت وپناهت
یا حق (193610)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۲۱:۱۸
خداشاهده اینبار از 2000کیلومتر اینورتر میکوبم میام تهران به مطهری رای میدم.حالا ببین (193611)
ابوذر غفاری
United States
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۲۱:۲۰
یاد تطق موسوی خوئینی در مجلس ششم افتادم، وکیل راستین مردم باید مثل این ها باشند نمایندگان فقط و فقط وامدار و مدیون مردم اند نه هیچ کس دیگر (193615)
جهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۲۱:۵۶
ما عاقبت نفهمیدیم محاکمه تو دادگاهه یا صداوسیما!!قضیه دقیقا مثل ابتکار عمروعاص بود!! منتظز بیرون آمدن مردم تو عاشورا یا ماه رمضان بودند تا بازم با بازی گرفتن افکار مذهبی مردم البته عوام الناس به نفع خودشان استفاده کنند والا بدونین هرخونه سواددار هست امروز-همینه که ماهواره رو خیلیا ترجیح میدن (193630)
بنگرو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۲۲:۰۵
مگه روز اولى که مرتضوى را بازداشت کردن احمدى نژاد نگفت تابرم خارج وبرگردم ظرف 24ساعت باىد خونه اش نشسته باشد وهمىنطور هم شد ونظرم تودولت احمدخان کمترکسى بود که استفاده مادى هنگفت نکرده باشه بهمىن خاطر محمودخان همه راخرىده ومهرسکوت برلبانشان . . . (193635)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۲۲:۲۳
اگر رافت اسلامی نبود آقای مطهری که به واسطه نماینده بودن از هر حمله ای به نهاد ها و قوای نظام ابایی ندارد باید محاکمه میشد تا بداند هر چیزی را در هرجا نگوید. براستی این عقل کل اصلا فکر میکند که این افاضات ایشان جز دشمنان نظام کسی دیگر را خوشحال می کند؟ و یک نکته دیگر اینکه اگر قرار است احمدی نژاد هم مثل موسوی و کرزوبی محاکمه شود این قضیه طرف چهارمی هم پیدا می کند و آن هاشمی و فرزندان ایشان است که باید محاکمه بشوند چون نقش آنها در فتنه به هیچ وجه قابل انکار نیست. (193644)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۲۲:۳۶
زندهبادعلیمطهری (193650)
طاهر
United States
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۲۳:۱۳
آقای مطهری رو تو سیاست امروز باید نترس ترین مرد کنونی دانست که واقعا حرف دل مردم رو میزنه.
اما تو بحث دین و مذهب طرز تفکرشون کمی افراطی هستش که کاملا یک نظر شخصی هستش و فکر کنم اکثر مردم باهاش موافق نباشن.
من هنوز اون نامه آقای مطهری رو در رابطه با کذب بودن عید نوروز از دید%D8ه اسلام رو یادمه.
اما در کل واقعا شجاعتش قابل تحسینه . (193665)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۲۳:۳۰
شیر مادرت حلالت باشد (193680)