به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۵:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۵ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۲۶۲۷۲۱

اظهارات احمدی‌نژاد درباره اعتراضات مردم

اظهارات احمدی‌نژاد درباره اعتراضات مردم
گروه سیاسیِ: رئیس جمهور سابق كشورمان در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی «لارپوبلیکا» با اشاره به موضوع سوریه گفت: «من با آقای بشار اسد دوست بودم و از موضع او در برابر اشغال کشورش حمایت می‌کردم. اما هنگامی که طرح خاورمیانه جدید ارائه شد، من با آقای ولید معلم وزیر سابق امور خارجه سوریه صحبت کردم».
محمود احمدی‌نژاد گفت:«به ولید معلم گفتم: کشور شما به زودی درگیر یک منازعه خواهد شد. من به او توصیه کردم دولت سوریه صبور باشد و از کشتن عناصر گروه‌های مسلح مهاجم اجتناب کند. اگر آنها شما را می‌کشند‌، شما آنها را نکشید زیرا این امر می‌تواند آغاز یک داستان بی‌پایان باشد».
او در ادامه گفت:«توصیه‌های دوستانه من آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفت و برخوردها گسترش یافت. وقتی بخشی از مردم سوریه در مقابل حاکمیت قرار گرفتند، من دیگر حمایت یا پشتیبانی انجام ندادم. البته حساب آنهایی که با داعش می‌جنگیدند حساب جداگانه ایست».
احمدی‌نژاد گفت: «من معتقدم که مسائل کشورها باید با گفت‌و‌گو حل شود و نهایتاً مسائل طبق نظر ملّت باید انجام شود. منتهی این نظر من در سوریه مورد استقبال قرار نگرفت و به همین دلیل من سکوت کردم و موضعی نگرفتم».
احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش گفته که «عدّه‌ای از مردم[پس از انتخابات ۸۸] معترض بودند امّا آن مردم هیچ‌وقت دست به خشونت نزدند بلکه نظرات خودشان را بیان کردند».
او در ادامه به توضیحات مقامات انتخاباتی اشاره کرده و مدعی شد «وقتی توضیحات داده شد، مردمی که اعتراض داشتند از خیابان‌ها کنار رفتند. اما آن گروه امنیتی مخالف دست به خشونت زد برای اینکه مسأله قابل حل نباشد».احمدی‌نژاد با اشاره به اعتراضات ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ گفته «مردم اعتراض آرامی داشتند» و در ادامه مدعی شده «امّا آن گروه پیچیده امنیتی خشونت به خرج دادند تا هزینه مطالبات مردم را بالا ببرند».بنا به ادعای احمدی‌نژاد این گروه مدنظرش، «نفوذی در بخش امنیتی کشور هستند»


 
برچسب ها: احمدی نژاد

۱۴۰۰/۰۱/۰۵ ۱۲:۰۸
احمدی نژاد مامور نابودی این کشور و همه آزادگان جهان است و این ماموریت از سوی شخص ابلیس و به واسطه مشایی در حال پیگیری است . . . اگر نیرو های داعش را نکشی همه را قتل عام می کنند . . . نظرات واقعا مسخره و ابلهانه ای دارد و مرد را خر فرض کرده است . . . در صورتی که . . . (371202)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۱/۰۷ ۱۹:۱۴
... خدایا این آدم اصلآ معلومه سر و ته حرفش چی هست؟ ملاک موضع گیری هایش اینه که ببینه طرف مقابلش چجوری عمل میکنه! تا ایشان برعکس طرف موضع بگیره.آخه بنده خدا تو سال ۸۴ اومدی ، ماموریتت حذف اصلاح طلبان بود.البته خودت هم خبر نداشتی.یعنی این کت و شلوار گشاد ریاست جمهوری!!!!!!!!!!!!!! رو تنت کردن و تو بی خبر از همه چیز و از همه جا که تنها تشنه مقام و موقعیت و تشنه قدرت بودی و این ماموریت رو بخوبی انجام دادی.البته در قبال این قبای گشاد بدتر از این هم میخواستن تو قبول میکردی.آدمی به دروغگویی تو ندیدم. (371270)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها