کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۵نوشیدنی که خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهند

6 فروردين 1400 ساعت 10:10


گروه علمی: در شرایطی که تضمینی وجود ندارد که در طول زندگی خود با یک حمله قلبی مواجه نشوید، برخی تغییرات سبک زندگی می‌توانند به کاهش خطر این شرایط کمک کنند.به نقل از «ایت دیس» نوشت: «مراقبت خوب از قلب برای این که بتوانید یک زندگی سالم و طولانی را تجربه کنید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هر ساله افراد بسیاری حمله قلبی را تجربه می‌کنند. به عنوان مثال، سالانه حدود ۸۰۵ هزار شهروند آمریکایی حمله قلبی را تجربه می‌کنند. در شرایطی که تضمینی وجود ندارد که در طول زندگی خود با یک حمله قلبی مواجه نشوید، برخی تغییرات سبک زندگی می‌توانند به کاهش خطر این شرایط کمک کنند.

حمله قلبی زمانی رخ می‌دهد که جریان خون به قلب مسدود شود. انسداد بیشتر به‌واسطه انباشت رسوبات چربی، از جمله کلسترول بد (LDL)، که در نهایت به تشکیل پلاک منجر می‌شود، رخ می‌دهد. انباشت رسوبات چربی در رگ‌های خونی به نام آترواسکلروز شناخته می‌شود و می‌تواند موجب باریک و سخت‌شدن سرخرگ‌ها شود که در نهایت جریان خون را مسدود می‌کند. حمله قلبی اغلب در نتیجه بیماری قلبی، به‌ویژه بیماری سرخرگ کرونر رخ می‌دهد.به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، از هر پنج حمله قلبی، یک مورد خاموش است. این به معنای آن است که حدود ۲۰ درصد افرادی که حمله قلبی را تجربه می‌کنند حتی از این شرایط آگاه نمی‌شوند اما آسیب وارده می‌تواند زیان‌آور باشد. اگرچه سلامت قلب به طور کامل در کنترل ما قرار ندارد، اما می‌توانیم بر برخی موارد کنترل داشته باشید. به عنوان مثال، رژیم غذایی یکی از مواردی است که نقش مهمی در سلامت کلی قلب ایفا می‌کند و این شامل نوشیدنی‌ها نیز می‌شود. زمانی که موضوع رژیم غذای مطرح می‌شود، ما در بیشتر مواقع به غذاها توجه می‌کنیم و نوشیدنی‌ها کمتر در کانون توجه قرار می‌گیرند.در ادامه با پنج نوشیدنی که می‌توانند خطر تجربه یک حمله قلبی را افزایش دهند بیشتر آشنا می‌شویم.

نوشابه‌های گازدار
نوشابه‌های گازدار سرشار از قند هستند و جای شگفتی نیست که تهدیدی جدی برای سلامت قلب محسوب شوند.پژوهش‌ها نشان داده‌اند که نوشیدنی‌های شیرین ممکن است خطر بیماری قلبی را که دلیل اصلی حملات قلبی محسوب می‌شود، افزایش دهند. مطالعه‌ای جدید نشان داد افرادی که بیش از ۱۲ اونس (۳۵۵ میلی‌لیتر) نوشابه گازدار در روز مصرف می‌کردند، دارای سطوح غیر عادی چربی‌های خون بودند که خطر بیماری قلبی را افزایش می‌دهد.

قهوه
اگر چه نوشیدن قهوه به میزان کم نشان داده است که خطر نارسایی قلبی را کاهش می‌دهد اما زیاده‌روی در مصرف این نوشیدنی می‌تواند نتیجه‌ای معکوس به همراه داشته و سلامت قلب را در معرض خطر قرار دهد.
مطالعه‌ای جدید نشان داد افرادی که شش فنجان یا بیشتر قهوه در روز مصرف می‌کنند می‌توانند با افزایش چربی‌های موجود در خون مواجه شوند که ممکن است خطر بیماری قلبی را افزایش دهد. اگر به میزان زیاد قهوه مصرف می‌کنید، بهترین گزینه کاهش مصرف این نوشیدنی و جایگزینی آن با چای‌های گیاهان دارویی است.

نوشیدنی‌های انرژی‌زا
نوشیدنی‌های انرژی‌زا می‌توانند خطر بیماری قلبی را به‌واسطه افزایش فشار خون و ایجاد ریتم‌های غیر عادی قلب افزایش دهند. پس در شرایطی که مصرف این نوشیدنی‌ها ممکن است موجب افزایش سریع و موقتی سطوح انرژی شما شود اما ممکن است بهایی سنگین را برای مصرف بیش از حد آنها بپردازید. علائم ناخوشایند مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا به طور معمول در افرادی که مقادیر زیاد از این نوشیدنی‌ها را در مدت زمانی کوتاه مصرف می‌کنند یا آن را همراه با الکل یا مواد دیگر مصرف می‌کنند، دیده می‌شود.

الکل
افرادی که الکل مصرف می‌کنند، نسبت به آنهایی که این کار را انجام نمی‌دهند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به مشکلات قلبی قرار دارند. مصرف الکل می‌تواند به مشکلات سلامت مختلفی منجر شود که یکی از آنها بیماری‌های قلبی است. اگرچه هم مردان و هم زنان می‌توانند مشکلات قلبی ناشی از مصرف الکل را تجربه کنند، اما مطالعات نشان داده‌اند زنانی که به طور منظم الکل مصرف می‌کنند، نسبت به مردانی که این کار را انجام می‌دهند در معرض خطر بسیار بیشتری برای ابتلا به بیماری قلبی قرار دارند.

میلک‌شیک‌ها
قند و چربی اشباع دو ماده‌ای هستند که میلک‌شیک‌ها را می‌توانند به یک خوراکی خطرناک برای سلامت قلب و تجربه حملات قلبی تبدیل کنند.برخی پژوهش‌ها نشان‌ داده‌اند که فقط یک وعده غذایی پر چرب می‌تواند در برخی افراد محرکی برای بیماری قلبی باشد.

اگر به دنبال یک نوشیدنی مفید برای سلامت قلب خود هستید، چای سبز را امتحان کنید.
در بالا با برخی نوشیدنی‌ها که خطر تجربه یک حمله قلبی را افزایش می‌دهند، آشنا شدیم اما اگر قصد جایگزینی آنها با گزینه‌ای سالم را دارید، چای سبز یکی از نوشیدنی‌های توصیه‌شده محسوب می‌شود. چای سبز نه‌تنها به ترمیم آسیب ناشی از رویدادهای قلبی، از جمله حمله قلبی و سکته مغزی کمک می‌کند، بلکه بسیاری فواید سلامت دیگر نیز با این نوشیدنی پیوند خورده‌اند.


کد مطلب: 262824

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/262824/۵نوشیدنی-خطر-حمله-قلبی-افزایش-می-دهند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir