کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یزدانی:رقبای داخلی و خارجی توانمندی دارم

6 فروردين 1400 ساعت 13:10


گروه ورزشی: یکی از اوزان کشتی آزاد که نماینده آن باید اواخر ماه جاری (فروردین ماه ۱۴۰۰) برای کسب سهمیه المپیک به میدان برود، وزن ۶۵ کیلوگرم است. بر این اساس امیر محمد یزدانی که به عنوان ملی پوش این وزن برای اعزام به گزینشی المپیک انتخاب شده گفت: سال گذشته خیلی دوست داشتم در رقابتهای جهانی صربستان که به عنوان یک تورنمنت تدارکاتی با سطح بالا تلقی می‌شد، شرکت کنم و تجربیات خود را در رده بزرگسالان ارتقا دهم، اما ابتلاء به کرونا مانع این کار شد. البته من در تمامی اردوهای تیم ملی هم حضور داشتم و تنها یک مرحله را از دست دادم که به دلیل کرونا نتوانستم در جمع اردونشینان باشم.

وی ادامه داد: وزن من در سطح جهان مدعیان زیاد و توانمندی دارد که با برخی از آنها کشتی گرفتم و به خوبی با توان فنی آنها آشنایی دارم. البته همچنان در اردوهای تیم ملی فیلم کشتی رقبای خودم می بی نم و آنها را آنالیز می‌کنم که در این خصوص از عباس حاج کناری مربی اوزان سبک تیم ملی هم کمک فراوانی گرفته‌ام.آزادکار مدعی تیم ملی گفت: به هر حال همه چیز در میدان مشخص می‌شود که امیدوارم بتوانم در مقابل تمامی رقبای داخلی و خارجی خودم خوب کشتی بگیرم. البته من رقبای توانمند و باانگیزه ای دارم که عنواندار جهان و آسیا هستند. خوشبختانه با همه آنها کشتی گرفته‌ام و شناخت خوبی از آنها دارم. مطمئناً تجربه رویارویی با آنها می‌تواند کمک بزرگی به من بکند تا بتوانم با غلبه بر حریفان به هدفم برسم.

وی در مورد حریفان داخلی اش در وزن ۶۵ کیلوگرم گفت: دو سال است که در انتخابی تیم ملی اول می‌شوم و به عنوان نماینده کشورمان سابقه حضور در رقابت‌های جهانی قزاقستان را دارم. در این وزن با کشتی گیران خوبی مانند میثم نصیری، پیمان بیابانی، مرتضی قیاسی و امیرحسین مقصودی مصاف داده‌ام. ضمن اینکه بهنام احسان پور هم از وزن ۶۱ به ۶۵ کیلوگرم آمد که اگر قرار باشد راهی المپیک بشوم باید تابع دستورات کادر فنی باشم و برتری خود را ثابت کنم.یزدانی در پایان گفت: مدتهاست تمام تمرکز من روی بازی‌های المپیک است و به همین دلیل ضمن پیگیری تمرینات شبانه روزی و منسجم، سعی کردم از حاشیه‌ها هم دوری کنم. البته در ابتدا تمام تمرکزم روی کسب سهمیه است و اگر سهمیه بگیرم و برای المپیک انتخاب شوم با تمام قدرت در این آوردگاه بزرگ شرکت خواهم کرد. کشتی آزاد ایران در پیکارهای جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان موفق شد توسط رضا اطری، حسن یزدانی و یدالله محبی در اوزان ۵۷، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم به سه سهمیه بازی‌های المپیک دست یابد. بدین ترتیب نمایندگان کشورمان باید فروردین ماه در اوزان ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم در پیکارهای گزینشی به میدان بروند تا سهمیه‌های باقیمانده را از آن خود کنند.رقابت‌های کشتی گزینشی قاره آسیا ۲۰ تا ۲۲ فروردین سال ۱۴۰۰ و رقابت‌های قهرمانی آسیا روزهای ۲۳ تا ۲۸ فروردین سال ۱۴۰۰ در شهر آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد.


کد مطلب: 262894

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/262894/یزدانی-رقبای-داخلی-خارجی-توانمندی-دارم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir