به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۶ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۲۶۲۹۱۴

بارش باران و وزش باد شدید در ۸ استان

بارش باران و وزش باد شدید در ۸ استان
گروه جامعه: سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری از بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش برف، رخداد مه و کاهش دید افقی در برخی از استان‌های کشور طی روزهای شنبه و یکشنبه (۷ و ۸ فروردین ماه) خبر داد.به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشداری زرد رنگ آورده است: بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش برف، رخداد مه، کاهش دید افقی در روز شنبه (۷ فروردین) در استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، اردبیل، گیلان، شمال استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و در روز یکشنبه (۸ فروردین) در استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، شمال شرق خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

براین اساس اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی، احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها، کاهش دید افقی، مه آلودگی، کولاک برف در کوهستان و رخداد صاعقه دور از انتظار نیست و سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرهای برون شهری به‌ویژه مناطق کوهستانی، احتیاط در صعود به ارتفاعات، پرهیز از اتراق در حریم رودخانه‌ها توصیه کرده است.به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
برچسب ها: هواشناسی بارندگی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها