به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۶ ساعت ۱۹:۲۸
کد مطلب : ۲۶۲۹۵۷
مطهری: اینکه همزمان در همه جبهه‌ها بجنگیم، پیروزی به دست نخواهد آمد

خرج بخش بزرگی از مردم به دخلشان نمی‌رسد

خرج بخش بزرگی از مردم به دخلشان نمی‌رسد
گروه سیاسی: نایب رییس مجلس دهم، ارتباطات خود با اصلاح‌طلبان را بیشتر دانست و گفت: اصلاح‌طلبان خیلی بیشتر من را به جلساتشان دعوت می‌کنند، اصولگرایان وقتی با کسی قطع رابطه می‌کنند وی را در صف دشمن قرار می‌دهند.
«علی مطهری» یادآور شد: بایدن و همکارانش به طرفداری از ایران معروف هستند، بنابراین نیاز به فرصت دارند و فکر می‌کنم باید چند ماه دیگر هم حوصله به خرج داد تا گشایش‌هایی پیدا شود، همانگونه که در یکی دو ماه گذشته وضعیت فروش نفت ما بهتر شده است. چین نفت بیشتری از ما خریداری می‌کند، هند در حال آماده شدن است و این تغییرات خود به خود به بهبود نسبی وضع معیشتی مردم کمک می‌کند. این باعث می‌شود که مردم احساس کنند این راه ادامه پیدا خواهد کرد.
مطهری با تاکید بر این که نوع رفتار شورای نگهبان عامل مهم دیگر در افزایش مشارکت است، گفت: اگر شورای نگهبان نسبت به نامزدهایی که نسبت به وضع موجود انتقاداتی دارند، سخت‌گیری نکند و افرادی که مورد توجه مردم هستند بتوانند در انتخابات شرکت کنند و مردم احساس کنند گزینه مورد نظرشان در عرصه رقابت‌ها حضور دارد، میزان مشارکت بالا می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: دولتی باید مستقر شود که بتواند قانون اساسی را اجرا کند. رییس جمهوری مسوول اجرای قانون اساسی است اما در کشور ما به رییس جمهوری بهایی داده نمی‌شود و خیلی راحت حقوق او و ملت پایمال می‌شود. مردم به تفکری رای می‌دهند که کشور را در مسیری که می‌خواهند قرار دهد.
نایب رییس پیشین مجلس گفت: یکی از علل جاری نشدن تفکر شخصی که از مردم رای گرفته است، به عدم استحکام شخصیت رییس جمهوری منتخب بر می‌گردد، چون نمی‌توانند به درستی مقاومت کنند. با توجه به آشنایی که طی ۱۲ سال نمایندگی مجلس با امور کشوری پیدا کردم، فکر کردم عرصه ریاست جمهوری جایی است که باید وارد شوم.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه مشکل اصلی مردم وضع اقتصادی آنها است، گفت: خرج بخش بزرگی از مردم به دخلشان نمی‌رسد و با سختی زندگی می‌کنند، کسانی که ۳ تا ۴ میلیون حقوق می‌گیرند و مستاجر هم هستند، واقعا نمی‌دانم چگونه زندگی می‌کنند. باید این فاصله طبقاتی را کم کنیم. تا زمانی که رونق اقتصادی شکل نگیرد و پول به اندازه کافی در کشور گردش نداشته باشد، این مشکلات حل نمی‌شود.مطهری اضافه کرد: تحریم‌ها به اقتصاد کشور ضربه اساسی زده است، ما اجناس وارداتی را به چند برابر قیمت تهیه می‌کنیم و این هزینه‌ها از جیب مردم است، بنابراین در اسرع وقت باید این معضل را برطرف کنیم.
مطهری ادامه داد: ما باید هر زمان تاکتیک مختص آن زمان را داشته باشیم. پیامبر اسلام با قبیله‌ای پیمان صلح می‌بست و به جنگ قبیله دیگر می‌رفت. اینکه همزمان در همه جبهه‌ها بجنگیم، پیروزی به دست نخواهد آمد.نماینده پیشین مجلس یادآور شد: تا زمانی که برجام پا بگیرد باید نشان دهیم دنبال آرامش هستیم. آرمان‌های ما تغییر ناپذیر است، هیچ وقت نمی‌توانیم موضوع فلسطین را فراموش یا نادیده بگیریم ولی باید با تدبیر روابط خود را با کشورهای اسلامی تقویت کنیم و از ظرفیت همه کشورهای اسلامی برای کمک به فلسطین بهره ببریم.
مطهری درباره سرنوشت لوایح مرتبط با FATF گفت: این لوایح از دوره محمود احمدی‌نژاد مطرح شده اند. حتی دو مورد از این لوایح (مبارزه با پولشویی و مبازره با کمک مالی به تروریسم) تصویب شد. بعدا لایحه مبازره با پولشویی مجددا در مجلس نهم اصلاح شد و دو لایحه پالرمو و CFT باقی ماند که بحث الحاق به دو کنوانسیون مبارزه با پولشویی و مبازره با کمک مالی به تروریسم در آن مطرح بود.نایب رییس پیشین مجلس اضافه کرد: عده ای مخالف الحاق به این کنوانسیون‌ها بودند و می‌گفتند اگر به این کنوانسیون‌ها ملحق شویم دشمن متوجه کارهای مهم ما می‌شود. لایحه پالرمو را شورای نگهبان هم تایید کرده بود ولی هیات نظارت بر سیاست‌های کلی مجمع تشخیص مصلحت نظام ایرادات کلی گرفت. در حالی که بعد از موافقت شورای نگهبان باید به دولت ابلاغ می‌شد.مطهری افزود: کار سختی است که بگوییم خاک خوردن این لوایح در مجمع سیاسی و انتخاباتی است. اما با خوش‌بینی می گوییم مخالفان تصویب این لوایح برای جلوگیری از درز اطلاعات کشور بر عدم تایید آن پافشاری می‌کنند.وی ادامه داد: خیلی از کشورها عضو FATF هستند به این کنوانسیون‌ها پیوسته‌اند ولی کار خود را هم می‌کنند. اتفاقا ما در حالت عضویت در FATF بهتر می‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم.

 
برچسب ها: علی مطهری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها