به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۷ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۲۶۳۰۱۴

سوریان: سال 99 پر از اضطراب و استرسی بود

سوریان: سال 99 پر از اضطراب و استرسی بود
گروه ورزشی: حمید سوریان دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک در رشته کشتی فرنگی و نائب رئیس فدراسیون کشتی ایران  به مناسبت نوروز ۱۴۰۰ گفتگوی  داشته که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

سال ۱۳۹۹ چگونه بود؟
شیوع ویروس کرونا جامعه را تحت شعاعی خود قرار داد و زندگی را برای همه سخت تر از گذشته کرد.  سال 99  کم و بیش لحاظت خوبی را برای من داشت اما متاسفانه در این سال عزیران زیادی را از دست دادیم که کام همه را تلخ کرد.خانواده ورزش نیز در این سال عزیزان زیادی را از دست داد. مخصوصا فوت علی انصاریان و مهرداد میناوند که جامعه را تحت تاثیر قرارداد و همه ما را عزادار کرد در مجموع سال 99 سالی پر تنش و پر از استرس بود ولی به هر صورت با همه سختی‌ها و تلخ کامی‌های که این سال برای همه‌ای ما داشت گذشت و امیدوارم سال جدید توام با خبرهای خوب و خوش برای مردم ایران باشد.
 
 از کرونا چیزی یاد گرفتند؟ فکر می‌کردید این بیماری این اندازه طول بکشد؟
به هیچ وجه فکر نمی‌کردم این مریضی بخواهد انقدر طول بکشد و فکر می‌کردم با توجه به قرنطینه و تعطیلی مدارس و ادارات از شر این ویروس خلاص شویم. اما حالا بر عکس فکر می‌کنم این بیماری حالا حالا ها ادامه داشته باشد. این بیماری سبک زندگی همه ما را عوض کرد و به ما یاد داد تا قدر یکدیگر و عزیران خود را بیش از پیش بدانیم و فکر میکنم همه ما را کمی به فکر فرو برد.

اگر به شما بگویند کرونا ریشه کن شده نخستین کاری که انجام می‌دهید چیست؟
به جز ماموریت‌های که پیش آمده معمولا ما در تهران بودیم و به کار خود که با کلی استرس همراه بود مشغول بودیم و قطعا بعد از ریشه کن شدن این بیماری اولین کاری که انجام می‌دهم در کنار خانواده به مسافرت خواهم رفت. 

 کشتی با حضور شما و علیرضا دبیر حالا در دست اهالی کشتی است، اما در فوتبال از حضور علی کریمی استقبال نشد، نظر شما چیست؟
 با توجه به این مدتی که خدا کمک کرد  و قبول مسئولیت کردیم. در فدراسیون کشتی از نزدیک شاهد تلاش‌های آقای دبیر رئیس فدراسیون کشتی و خدمات ایشان بوده‌ام.  او یک شخصی است توانمندی های مدیریتی دارد مخصوصا  اینکه ایشان تجربه حضور در این ورزش را داشتند و این موضوع قطعا می‌تواند یک امتیاز مهم برای ایشان باشد. چون دبیر از جنس کشتی است و دغدغه مندتر می‌تواند کار کند. اما نمی‌شود با قاطعیت گفت حتما مدیر باید از جنس آن ورزش باشد خیلی از مدیران بودند مثل آقای یزدانی خرم که خدمات بسیار شایانی برای کشتی کردند اما از اهالی کشتی نبودند. ایشان قبل تر در فدراسیون والیبال بودند با اینکه نقدهای می‌شد اما اثر بخشی ایشان در والیبال و کشتی واقعا ملموس بود. به همین دلیل نمی‌شود گفت قطعا رئیس فدراسیون باید از جنس آن ورزش باشد. رئیس باید کسی باشد که در عرصه مدیریت توانمندی لازم و تجربه را داشته باشد.

نظرتان در خصوص محمد بنا چیست؟
کارنامه هر شخصی را با ماحاصل کار او می‌سنجند. آقای بنا همیشه کارنامه قابل قبولی از خود به جای گذاشته و کشتی فرنگی ایران را در جهان صاحب سبک کرده است. همه این‌ها به واسطه‌ای توانمندی مدیریتی  و شخصیتی ایشان است. ایشان شخصیت بزرگ و قابل احترامی دارند و من و خیلی‌ها تا ابد مدیون ایشان هستیم و امیدوار هستم که ایشان در ادامه کار خود موفق باشند
 
 المپیک توکیو نزدیک است، چقدر به مدال آوری کشتی‌گیران امیدوار هستید؟
با توجه به تعطیلی چند وقته مسابقات و با توجه به اینکه شرایط بدنی کشتی گیران کمی دچار افت شده کار سختی را در پیش خواهیم داشت. اما  با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که کشتی ایران دارد همه این انتظار و توقع را دارند که کشتی در المپیک آقایی کند ان‌شالله بچه بتوانند با تلاش وغیرت خود به مدال خوش‌زنگ طلا دست پیدا کنند. 
مرجع : ایلنا
برچسب ها: حمید سوریان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها