به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۴۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۲۶۳۰۳

افراد زیر29 سال​، قربانیان اصلی تصادفات

گروه جامعه: رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بیشترین تصادفات رانندگی توسط افرادی که نخستین سال اخذ گواهینامه را سپری می کنند رخ می‌دهد، گفت: طبق آمارهای موجود، افراد زیر 29 سال قربانیان اصلی تصادفات جاده ای هستند.
افراد زیر29 سال​، قربانیان اصلی تصادفات
دکتر وحید قبادی دانا در جلسه هم‌اندیشی چهاردهمین دوره طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی افزود: بر اساس آمارهای ارایه شده از سوی پلیس، سالانه 19 هزار نفر در کشور بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند که این رقم حدود دو برابر شهدای هشت سال دفاع مقدس است. رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تاکید کرد: پس از بیمارهای قلبی و عروقی، تصادفات رانندگی بیشترین علت مرگ و میر در کشور ما محسوب می‌شوند بنابراین رسالت اصلی سازمان جوانان در اجرای طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی باید پیشگیری از این قضیه باشد. قبادی دانا یادآورشد: با توجه به اینکه سازمان امداد و نجات هلال احمر در شرایط کنونی مسئولیت رسیدگی به بخش عظیمی از جراحت‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای را بر عهده دارد، سازمان جوانان می‌تواند در ارتباط با پیشگیری از وقوع تصادفات، نقش مهمی ایفا کند تا سفری ایمن برای شهروندان ایرانی به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی رقم بخورد.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تاکید کرد: طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی یکی از طرح‌های مهم این سازمان محسوب می‌شود و بیشترین نمود بیرونی را در منظر افراد خارج از مجموعه جمعیت هلال احمر دارد. قبادی دانا در مورد چالش‌های پیش روی اجرای طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی گفت: اگر یک طرح هر سال به صورت یکسان اجرا شود، زیاد مناسب نیست و باید ارتقا یافته و کیفیت آن بهبود یابد و مشکلات احتمالی برطرف شود. وی از دیگر چالش‌های پیش‌روی طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی را موازی کاری خواند و گفت: باید سعی کنیم در این طرح در راستای اموری گام برداریم که تا کنون قدمی در آن راستا برداشته نشده است و به نوعی خلاء ها را پر کنیم.

قبادی‌دانا با بیان اینکه طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی نمود مناسبی از فعالیت‌های سازمان جوانان محسوب می‌شود، گفت: با توجه به مشارکت حدود 20 هزار جوان هلال‌احمری در این طرح، می‌توانیم آموزش های خود را در قالب این طرح عملی کنیم. وی بر لحاظ شرایط جغرافیایی و بومی در اجرای طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی تاکید کرد و گفت: در اجرای طرح یاد شده باید بر اساسی شرایط جغرافیایی و بومی استان های مختلف اقدام و شرایط خاص بومی و جغرافیایی در نظر گرفته شود. قبادی دانا همچنین بر قابل انعطاف بودن برنامه های درون طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی تاکید کرد و گفت: دست معاونان امور جوانان استان ها در چارچوب اصلی این طرح باید باز باشد و قدرت مانور و ابتکار عمل داشته باشند. رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به بحث‌های مالی طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی هم اشاره کرد و افزود: به طور قطع اگر قرار باشد صفر تا 100 منابع مالی این طرح توسط سازمان جوانان هلال احمر تامین شود، ماندگار نمی شود، زیرا منابع مالی در جایی تمام می شود بنابراین استان‌ها باید ابتکار عمل به خرج داده و بتوانند در اجرای این طرح از حامیان مالی بهره مند شوند. وی استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و فناوری های نوین را از دیگر ضروریات طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی خواند و گفت: همان طور که قبلا گفته شده، محور فعالیت های سازمان جوانان هلال احمر، استفاده از نظرات کارشناسان ستاد و استان هاست. قبادی دانا ادامه داد: استان‌ها نباید فقط کار اجرایی کنند بلکه انتظار داریم در تصمیم‌گیری‌ها، تصمیم‌سازی‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و ارتقاء کیفیت فعالیت‌ها مشارکت داشته باشند و به همین طریق از مشارکت موثر اعضا هم استفاده کنند.
مرجع : ايسنا