به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۷ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۲۶۳۰۳۵

ویژگی پیام پنهان واتساپ جهانی محدود شد

ویژگی پیام پنهان واتساپ جهانی محدود شد
گروه فناوری: تیم WhatsApp در حال آزمایش روی ویژگی جدیدی است که به کاربران این پیامرسان در سراسر جهان امکان ارسال تصاویر و ویدئوهای مخفی را می‌دهد، شبیه به یکی از ویژگی‌های اینستاگرام، اما برخی از کشور‌ها ممکن است این ویژگی را نداشته باشند.

این ویژگی در اروپا ممنوع است!
طبق گزارشات منتشر شده واتساپ در تلاش است تا ویژگی تصاویر خود تخریب را به عنوان آخرین ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی در سیستم عامل خود اضافه کند، اما ممکن است راه اندازی این ویژگی به دلیل برخی از مشکلات به تأخیر بیفتد، زیرا پیامرسان محبوب به کاربران در اروپا اجازه نمی‌دهد تصاویر مخفی ارسال کنند.این پیامرسان که متعلق به فیسبوک است به دلیل معرفی ویژگی تصاویر پنهان در اروپا با مجازاتی روبرو است و این ممکن است به دلیل برخی قوانین مربوط به خدمات پیامرسان جدید که توسط دولت اروپا اجرا شده، باشد و طبق خبر‌های رسیده، کاربران اروپایی اینستاگرام همچنین دیگر نمی‌توانند تصاویر و فیلم‌های پنهان را در این برنامه ارسال کنند.

حذف پیام‌های مخفی بعد از ۷ روز
وب Wabetainfo، متخصص در نظارت بر ویژگی‌های آزمایشی WhatsApp، تصویری از یک پیام پاپ آپ را به اشتراک گذاشت و گفت که ارسال تصاویر مخفی به دلیل قوانین جدید پیامرسانی در اروپا امکان پذیر نیست. واتساپ ویژگی پیام‌های مخفی را در سال ۲۰۲۰ راه اندازی کرده بود که به کاربران امکان می‌داد پیام‌های موقت را که پس از ۷ روز ناپدید می‌شوند برای مخاطبین خود ارسال کنند.با روشن شدن حالت ناپدید شدن پیام، تصاویر ارسال شده ذخیره نمی‌شوند و تصاویر یا فیلم‌ها فقط یک بار قابل پخش یا مشاهده هستند، اگر کاربری بخواهد هم نمی‌تواند دوباره آن‌ها را مشاهده کند. همچنین نمی‌توان تصاویر را در گالری گوشی ذخیره کرد. گفته شده که ممکن است این ویژگی عملی نباشد، زیرا می‌توان قبل از ترک چت از این تصاویر مخفی اسکرین شات گرفت و پیام‌ها را حذف کرد و این موضوع به فرستنده اطلاع داده نمی‌شود، زیرا واتساپ هنوز روی ویژگی تشخیص اسکرین شات کار نکرده است. مانند اکثر ویژگی‌ها، این ویژگی نیز در حال حاضر در دست توسعه است و به نظر نمی‌رسد که این پیامرسان قصد دارد آن را به زودی در یک نسخه پایدار راه اندازی کند.
برچسب ها: واتس اپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها