کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۷ ترفند روانشناسی برای افزایش بهره‌وری در کار

7 فروردين 1400 ساعت 12:29


گروه جامعه: روانشناسی، علمی است که می‌تواند هر جنبه‌ای از زندگی انسان از جمله بهره‌وری و نظم کاری را بهبود ببخشد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دلتان برای روز‌های مدرسه تنگ می‌شود، در این صورت خواهید فهمید که بخشی از دلتنگی شما به خاطر از بین رفتن چگونگی سازماندهی کارهایتان است، ولی مهم این است که اگر ایده سازماندهی را در هر جنبه‌ای از زندگی خود به ویژه کار استفاده کنید، متوجه تغییر بزرگی در بهره‌وری خود خواهید شد.سازماندهی کار شما یکی از کلید‌های اصلی است که می‌تواند در خصوص شغلتان به شما آرامش درونی بدهد و علاوه بر این، دانستن اینکه چه کاری باید انجام دهید و چه موقع باید آن را انجام دهید، باعث آرامش شما و تقویت انرژیتان می‌شود.از اینرو، در ادامه، به ۷ نکته اشاره کرده ایم که به شما کمک می‌کند تا در محل کار خود، یک فرد منظم باشید و نسبت به قبل بهره‌وری بالاتری داشته باشید.
 

چند کار همزمان انجام ندهید
شما باید تمام توجه خود را به یک کار معطوف کنید.تقسیم توجه و تمرکز شما باعث از دست رفتن وقت شما و در نهایت، کاهش بهره‌وری می‌شود و باید توجه کنید که اتمام یک کار در یک زمان مشخص، نسبت به دو کار، وقت کمتری از شما می‌گیرد و علاوه بر این، آن کار را به روش صحیحی انجام می‌دهید.

کمی از وقت خود را برای چک کردن ایمیل‌ها بگذارید
ایمیل‌های خود را تقسیم‌بندی کنید و آن‌ها را سازمان دهید.شما می‌توانید بخش‌هایی را به کار‌های خاصی اختصاص دهید بنابراین، می‌توانید هر ایمیلی که مورد دلخواه خود است را به سرعت پیدا کرده و ایمیل‌های ناخواسته را حذف کنید.

مغز و تفکر خود را سازماندهی کنید
اولین کاری که باید هنگام انجام سازماندهی مغز و افکار خود انجام دهید، خواب کافی است.هنگامی که خواب خوبی داشته باشید، ذهنتان به خوبی فکر می‌کند و می‌تواند برای تنظیم وظایف خود برنامه ریزی کند.اگر احساس می‌کنید افکار شما پراکنده است، سعی کنید خود را آرام کنید و طبق اولویت آن‌ها، شروع به سازماندهی کنید.

روز و هفته خود را برنامه‌ریزی کنید
یکی از مواردی که به شما کمک می‌کند تا منظم باشید، برنامه‌ریزی برای چگونگی گذراندن روز کاریتان است.
شما باید از وظایفی که انجام می‌دهید، آگاه باشید و برای هر کار، زمان مشخصی اختصاص دهید تا بتوانید همه آن‌ها را به موقع تمام کنید و هرگز کاری را به روز بعد موکول نکنید. زیرا ممکن است فردای آن روز، یک کار فوری برای انجام دادن داشته باشید.همچنین برای استراحت کردن خود زمانی تعیین کنید و بیشتر از زمان مشخص شده برای استراحتتان وقت نگذارید.شما می‌توانید روز به روز و یا به صورت هفتگی برای کارهایتان برنامه‌ریزی کنید که از طریق آن می‌توانید متوجه شوید در هفته‌ای که گذشت، با توجه به وظایفی که بر عهده دارید، برنامه و کار‌های شما چگونه پیش خواهند رفت.

از برنامه‌های تلفن همراهتان کمک بگیرید
الآن زمان مناسبی است تا از برنامه تقویم گوشی خود استفاده کنید و در این راستا، برنامه‌های یادآوری را دانلود کنید تا مهلت‌ها و حتی زمان وظایف خود را به یاد داشته باشید.همچنین، می‌توانید از برنامه‌های لیست کار‌های روزمره برای علامت گذاری بعد از انجام کارتان استفاده کنید که به این ترتیب، با علامت زدن کار‌های بیشتر، برای به پایان رساندن کارهایتان در لیست، بیشتر ترغیب می‌شوید.

کارهایتان را به تعویق نیندازید
وقت زیادی را برای انجام کاری که در عرض چند دقیقه انجام می‌شود، صرف نکنید و علاوه بر این، شما باید از هرگونه حواس پرتی که ممکن است در محل کار با آن روبه‌رو شوید، جلوگیری کنید چراکه این مسئله باعث می‌شود برنامه شما به هم ریخته شود.تا زمانی که کار خود را تمام کنید هشدار نوتیفیکیشن‌های خود را خاموش کرده و حساب‌های رسانه اجتماعی خود را نادیده بگیرید. زیرا همه این کار‌ها باعث اتلاف وقت شما می‌شود و تمام برنامه‌ریزی‌های شما به هدر می‌رود.

به فضای کاری خود نظم بدهید
هرگز در یک مکان نامرتب کار نکنید.
ساماندهی میز و فضای کار به شما کمک می‌کند تا به کار خود نظم ببخشید و همه کار‌ها را به موقع انجام دهید. بنابراین، میز خود را تقسیم‌بندی کنید تا هر وسیله بتواند در جای مناسب خود قرار گیرد و به این ترتیب، برای کاغذ‌ها و حتی برای تزیینات خود فضایی اختصاص دهید.این به شما کمک می‌کند تا آرامش داشته باشید و در محل کار خود منظم باشید.


کد مطلب: 263037

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/263037/۷-ترفند-روانشناسی-افزایش-بهره-وری-کار

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir