کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آماده‌ایم قدم‌هایی برای رفع تحریم‌ها برداریم

7 فروردين 1400 ساعت 13:45


گروه سیاسی: رییس جمهور با قدردانی از همراهی مردم در مبارزه با کرونا گفت:‌ همه تلاش ما در این دولت این است که کاری بکنیم پایان این دولت مهار قابل‌قبول کرونا و انشاالله اگر بگذارند حداقل پایان بخشی از تحریم باشد. مبنای ما باید در هر دو مسئله عقلانیت و در نظر گرفتن منافع ملی باشد.
حجت الاسلام حسن روحانی  در نخستین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در سال ۱۴۰۰ با بیان اینکه تا امروز مجموعا ۶۲ جلسه ستاد برگزار شده است، گفت: در نشست امروز مباحث خوبی مطرح شد و وضعیت استان‌ها و شرایط این که چگونه بتوانیم واکسن بیشتری در اختیار مردم دهیم.
وی افزود: پیش بینی برای ایام میلاد حضرت ولی عصر (عج) و همچنین برنامه‌ریزی برای ماه رمضان در جلسه آینده ستاد مطرح خواهد شد.سال ۹۹ را با سختی‌ها و با فراز و نشیب‌های فراوان گذراندیم، در حالی که تحریم با شدیدترین وجه ادامه داشت، جنگ اقتصادی بسیار سنگینی بر سر ملت سایه افکنده بود و هم کرونا به عنوان یک بیماری و ویروس خطرناک که مردم را با مشکل مواجه کرد.روحانی بار دیگر با قدردانی از مردم برای مراعات دستورالعمل‌های مقابله با کرونا گفت: میزان سفر به قشم نسبت به سال ۹۸، ۱۰ تا ۱۵ درصد بوده است. این که ۸۵ تا ۹۰ درصد مردم خودشان نرفتند و مانعی‌ هم نبوده و منطقه، منطقه آزاد و حتی آبی بوده اما مردم مراعات کردند، بسیار ارزشمند است.وزیر کشور اعلام کرد که سفر به بعضی مناطق شمالی در مازندران بیش از ۸۰ درصد نسبت به سال ۹۸ کاهش داشته است. این نشان می‌دهد که به هر حال مردم خودشان مراعات کردند و اگر این مراعات‌ها نبود، خیلی مشکل داشتیم.
وی یادآورشد: ما آماده‌ایم قدم‌ها را برای برداشتن تحریم‌ها اگر برخی موانع برطرف شود، برداریم. تلاش ما این است که پایان این دولت بتوانیم دولتی را بی‌کرونا و بی‌تحریم تحویل بدهیم؛ هر مقدار که در توانمان باشد ما با همه توان به دنبال چنین مسیری هستیم.روحانی افزود: اگر ملت در هرکجا چه کرونا و چه تحریم و در هر امری تصمیم بگیرد، شدنی است. کل ملت با هم اگر تصمیم بگیرد به نتیجه می‌رسد. اگر ملت یکپارچه شد، قضا و قدر هم تابع می‌شود، یعنی قضا و قدر هم بر اراده جمع متکی است و وقتی همه با هم شدند دست خدا هم به کمک می‌آید.
رییس دولت تدبیر و امید با بیان این که مردم ما همیشه در صحنه در کنار هم بودند، گفت: روزهای خیلی سختی مثل جنگ و سیل و زلزله را در تاریخ گذراندیم. از جنگ اقتصادی سه ساله عبور کردیم. کرونایی که ۱۴ ماه با آن گرفتار هستیم.روحانی افزود: از کشوری واکسن می‌خریم پول آن را پرداخت ‌می‌کنیم بخشی از واکسن با یک هواپیما می‌آید، هواپیمای دوم که می خواهد بیاید دادستان آن کشور مانع می‌شود. اینها چیزهایی غیر قابل پیش‌بینی است که مانع می‌شود. یا به کشوری برای واکسن سفارش می دهی، می گوید من هنوز از تحریم آمریکا می‌ترسم.




 


کد مطلب: 263071

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/263071/آماده-ایم-قدم-هایی-رفع-تحریم-ها-برداریم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir