به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۱:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۷ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۲۶۳۰۸۳

پرسش درباره آزادی دارایی‌های ایران در کره

پرسش درباره آزادی دارایی‌های ایران در کره
گروه سیاسی: سه عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای از آنتونی بلینکن،وزیر امور خارجه این کشور خواستند تا در مورد نقش ایالات متحده در مورد احتمال آزادسازی یک میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی بود، توضیح دهد.
برایان استایل، جیم بنکس و گرگ استوب، سه نماینده جمهوری‌خواه ایالت‌های ویسکانسین، ایندیانا، و فلوریدا، با اشاره به توقیف یک کشتی کره جنوبی از سوی  ایران خواستار توضیح وزیر خارجه در مورد نقش دولت بایدن در مورد احتمال آزادی‌سازی یک میلیارد دلار پول درخواستی ایران شدند.
این نامه با اشاره به اینکه آنتونی بیلنکن پیش از این، گزارش‌ها را رد کرده، آورده است که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، یک روز بعد در توییتی عنوان کرده که یک میلیارد دلارمذکور از طریق کانال مبادله اقلام انسان دوستانه سوییس استفاده شده است.
پیش از این حسین تنهایی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و كره جنوبی در واکنش به گزارش ها در خصوص آزادی یک میلیارد دلار از دارایی ایران در کره جنوبی گفته بود، «قرار است تا یک میلیارد دلار از این دارایی‌ها به کانال مالی ایران و سوئیس واریز شود تا صرف خرید دارو و غذا شود. در مورد اقلام دارویی نیز وزارت بهداشت با بانک مرکزی هماهنگ شده است.»
ایران پیشتر گفته بود که بر سر آزادسازی دارایی‌ خود در کره جنوبی، با سئول به توافق رسیده، اما وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرده بود دارایی‌های بلوکه‌شده ایران پس از رایزنی با آمریکا آزاد خواهد شد.منابع بلوکه‌شده ایران در کره‌ جنوبی که ۷ میلیارد دلار اعلام شده است، در طول ماه‌های گذشته به یک مشکل دیپلماتیک مهم در روابط دو کشور تبدیل شده است.

 
برچسب ها: ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها