به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۰:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۸ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۲۶۳۱۷۴

آلمان کجای مسیر کرونا را اشتباه رفت ؟

آلمان کجای مسیر کرونا را اشتباه رفت ؟
گروه جامعه: همین چندوقت پیش بود که رسانه‌ها و کارشناسان از موفقیت آلمان در مدیریت مسئولانه بحران کرونا می‌گفتند و آن را با مدیریت شکست‌خورده در آمریکا و انگلیس مقایسه می‌کردند. رهبری دقیق و پراگماتیک خانم مرکل در کنار توجه به نظرات علمی کارشناسان و پایبندی به توصیه‌ها و پروتکل‌های عمومی ، این موفقیت را موجب شده ‌بود.حالا ‌همه چیز برعکس شده. درحالیکه آمریکا و انگلیس با شروع واکسیناسیون در مسیر کنترل بحران هستند، در آلمان دست‌اندازهای جدی نمایان شده. میانگین هفت‌روزه شمار مبتلایان جدید در المان از دوبرابر شدن آمارها حکایت دارد. گونه جدید انگلیسی ویروس دلیل این افزایش آمار و شکل‌گیری موج سوم در آلمان است.
مرکل در سخنرانی چند روز پیش خود گفت که با موج جدید روبه‌رو هستیم. روند کند واکسیناسیون هم در این موج جدید موثر بوده. به گزارش وب سایت gzero در آلمان از هر ۱۰۰ آلمانی تنها ۱۳ نفر واکسن دریافت کرده‌اند. این یک سوم شمار واکسیناسیون در آمریکا و انگلیس است. مخالفان مرکل می‌گویند این روند کند واکسیناسیون به دلیل پایبندی خانم صدراعظم به استراتژی تامین یکپارچه واکسن اتحادیه اروپا به جای تکیه بر قدرت اقتصادی آلمان در مذاکره انفرادی برای تهیه واکسن است.

این موضوع باعث شده که پرجمعیت‌ترین کشور اروپا در ابتدای روند واکسیناسیون با کمبود واکسن روبه‌رو شود. ایجاد مراکز خاص توزیع واکسن به جای توزیع وتزریق از طریق پزشکان خانواده و همچنین ایجاد تردید درباره واکسن آسترازنکا که عمده‌ترین منبع واکسن آلمان بوده از دیگر دلایل ناکامی این کشور برشمرده می‌شود. از سوی دیگر بعد از ماهها قرنطینه، آلمانی‌ها برای ادامه محدودیت‌ها بی‌تاب شده‌اند. هفته گذشته مرکل و ۱۶ تن از روسای ایالتی در آلمان از تمدید محدودیت‌ها به ویژه در آستانه عید پاک خبر دادند. اما بعد از اعتراض‌های خیابانی در چند شهر که کسب‌وکارها و کلیسا در آن شرکت داشتند، او از این محدودیت‌ها عقب‌نشینی کرد و از اینکه دیر درباره اعمال محدودیت‌های عید پاک اطلاع‌رسانی شده از مردم عذرخواهی کرد. 

با اینکه مرکل هنوز محبوب‌ترین رهبر منتخب در جهان است اما میزان محبوبیت او در یک سال گذشته ده درصد کاهش داشته‌است. سپتامبر امسال او بعد از ۱۶ سال دیگر در قدرت نخواهد بود و همین بلاتکلیفی که چه کسی جانشین مرکل خواهد شد ، به بی‌ثباتی در مدیریت کرونا در آلمان دامن زده‌است. هنوز ۶ ماه تا پایان دوران کاری خانم مرکل باقی مانده و او در همه سالهای گذشته تجربه مهار بحران‌ها را به خوبی از سر گذرانده. اکنون هم ممکن است در همین ۶ ماه ، بتواند ورق بحران را به سود خود و آلمان بچرخاند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها