به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۸ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۲۶۳۱۸۴

محرومیت بلاروس از شرکت در مسابقه یوروویژن

محرومیت بلاروس از شرکت در مسابقه یوروویژن
گروه فرهنگ و هنر: امسال مسابقه آواز یوروویژن بدون نماینده بلاروس برگزار می‌شود. علت این تصمیم، ترانه‌ای است که برای شرکت در مسابقه معرفی شده بود. این اقدام باید برای مخالفان رژیم رضایت‌بخش باشد.
اتحادیه فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی اروپا (EBU) اعلام کرد که نماینده بلاروس برای شرکت در یوروویژن ۲۰۲۱ مستحق حضور در این مسابقه آواز بین‌المللی نیست.
بلاروس ابتدا قعطه‌ای را برای شرکت در یوروویژن معرفی کرده بود که به گفته EBU با مقررات این اتفاق مهم موسیقیایی مغایرت دارد.این اتحادیه فرستنده‌های اروپایی بر"سیاسی" نبودن ترانه‌ها و گروه‌های موسیقیایی شرکت‌کننده در یوروویژن تاکید می‌ورزد.
بلاروس ترانه‌ای از گروه Galasy ZMesta را معرفی کرده بود که به گفته برگزارکنندگان یوروویژن "دهان‌کجی" به جنبش دموکراسی‌خواهی در بلاروس است و به نوعی پشتیبانی از رژیم این کشور به‌شمار می‌رود. اتحادیه فرستنده‌های اروپایی (EBU) به سازمان رادیو تلویزیون این کشور فرصت دیگری برای معرفی یک ترانه "غیرسیاسی" داد، اما همان گروه با ترانه‌ای دیگر به عنوان نماینده بلاروس معرفی شد.از محتوای ترانه دوم اطلاعی در دست نیست، ولی برگزارکنندگان یوروویژن گفته‌اند که آن هم به شکل ترانه پیشین نوعی موضع‌گیری سیاسی محسوب می‌شود.در شصت‌وپنجمین دور این مسابقه آواز که ماه مه سال جاری در روتردام هلند برگزار می‌‌شود، ۳۹ کشور، از جمله استرالیا و اسرائیل شرکت می‌کنند.
طبق انتظار، دولت بلاروس محرومیت این کشور در یوروویژن را "برخوردی سیاسی" خواند و آن را  محکوم کرد.سال گذشته پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و معرفی الکساندر لوکاشنکو به عنوان پیروز انتخابات، اعتراضات گسترده‌ای علیه "آخرین دیکتاتور اروپا" صورت گرفت.در این رابطه ده‌ها هزار نفر دستگیر شدند و شماری از سران اپوزیسیون به ناچار کشور را ترک کردند. اتحادیه اروپا از آن زمان لوکاشنکوی ۶۶ساله را به عنوان نماینده قانونی ملت بلاروس به‌رسمیت نمی‌شناسد.


 
برچسب ها: بلاروس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها