به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۸ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۲۶۳۲۰۷

اگر بگذارند استقلال قهرمان می‌شود

اگر بگذارند استقلال قهرمان می‌شود
گروه ورزشی:معاون باشگاه استقلال دلایل جذب نکردن مهاجم تیم فوتبال پدیده توسط آبی پوشان را بدعهدی مسئولان این تیم مشهدی عنوان کرد.محمد حسین مولایی از مجریان با سابقه رسانه ملی است چند ماه قبل به عنوان معاون فرهنگی و رسانه‌ای باشگاه استقلال انتخاب شد. وی در گفتگویی نوروزی با به اتفاقات حاشیه‌ای در خصوص استقلال اشاره کرد.
 کار اجرا را از چه زمانی و چگونه آغاز کردید؟
 روز ۷ مهر ۱۳۸۰ برای اولین بار در شبکه یک سیما در یک برنامه زنده به اسم آفتاب شرقی روی آنتن رفتم و اجرا را تجربه کردم. قبل از آن با رسانه آشنا بودم و شعر هم می‌گفتم. روز ۵ مهر یکی از دوستانم گفت تلویزیون برای یک برنامه دنبال مجری می‌گردد. همان روز تست دادم و در تست قبول شدم و ۲ روز بعد اولین اجرای خود را به صورت زنده تجربه کردم.
 از آن روز خاطره خاصی برای گفتن دارید؟
- خاطره اینکه میکروفون یقه‌ای را به سمت چپ لباس من زدند، به حدی استرس داشتم که صدای قلبم را میکروفون می‌گرفت و برای همین صدا بردار جای میکروفون را تغییر داد.
در چند شبکه برنامه داشتید؟
- در شبکه‌های یک، دو، پنج، خبر، جام جم و ایران کالا و همه برنامه‌ها نیز به صورت زنده بوده است.
 در همان زمان هم بارها هنگام اجرای برنامه‌های زنده اقدام به کری خوانی‌های فوتبالی به حمایت از استقلال کردید. هیچ گاه این کری خوانی‌ها مشکلی برای شما ایجاد نکرد؟
- چرا بارها دچار مشکل شدم و چند بار هم باعث شد به صورت موقت دو سه هفته آنتن و اجرای زنده را از من بگیرند. اما باز هم بعد از آن اگر فرصتی پیش می‌آمد این کار را تکرار می‌کردم.
و حالا خیلی گذرا بگویید که چطور به استقلال نزدیک شدید تا به معاونت آن رسیدید.
- من معمولاً به باشگاه استقلال و مدیران آن نزدیک بودم. اما اواخر دی ماه یکی از اعضای هیات مدیره استقلال به من پیشنهاد داد مسئولیت معاونت فرهنگی و رسانه‌ای باشگاه را بر عهده بگیرم. یک جلسه هم با آقای مددی صحبت کردیم و سرانجام این مسئولیت را پذیرفتم.
در این مدت دو ماه و اندی که این مسئولیت را پذیرفتید چه اقداماتی در خصوص امور رسانه‌ای انجام دادید؟
- در این مدت یکسری اقدامات رسانه‌ای انجام دادیم که در حد خودش تاثیرگذار بوده، اما مکفی نبوده است. در این مدت سعی کردیم کانال، صفحه و سایت رسمی باشگاه را تقویت کنیم و تبدیل به یک منبع موثق کنیم. اخبار یک دقیقه ۴:۴۴ را راه اندازی کردیم و یکسری برنامه‌های اینترنتی «اِس» را هم برای راه اندازی در دست پیش تولید داریم.
 در این مدت بزرگ‌ترین ضعف رسانه‌ای باشگاه را شناسایی کرده‌اید؟
- تعدد خبرهای فیک و خبرنگار نماها و صفحات مجازی فراوان که باعث می‌شود هوادار اصل خبر را متوجه نشود.
 راهکار شما برای مقابله با این چالش چیست؟
- امیدواریم بعد از عید و در اولین فرصت یک همبستگی خاص بین تیم رسانه‌ای استقلال ایجاد کنیم تا با اتحاد و همدلی بین بچه‌های رسانه و استقلالی نویس‌ها، بخش مهمی از این مشکلات را از بین ببریم. ضمن اینکه باید سرعت و دقت در اطلاع رسانی را بالا ببریم تا گمانه زنی‌های نادرست را از بین ببریم.
 در این مدت شما هم به این نتیجه رسیدید که ممکن است که برخی از جریانات ورزشی خارج از باشگاه به سود تیم‌های رقیب باشد؟
- شاید همکاران شما و من ناراحت شوند، اما اکثر رسانه‌های ورزشی اعم از دیداری، شنیداری، نوشتاری، سایبری، چاپی یا غیره، در دست هواداران تیم‌های رقیب است و همین جریانات باعث می‌شود خیلی مواقع خبرسازی‌ها و جریانات رسانه‌ای به ضرر استقلال راه بیفتد. مثلاً ما سایت خیلی معتبری داریم که هر زمانی آن را باز کنید حداقل دو خبر دارد که بر علیه استقلال است. این حجم از خبر فیک که در خصوص باشگاه تولید می‌شود باید پاسخگو داشته باشد. به عنوان مثال به همین موضوع امین قاسمی نژاد اشاره می‌کنم که خبرسازی‌های فیک در خصوص او به شدت به چشم آمد و خیلی از این خبرسازی‌ها باعث شد نهایتاً این اتفاق انجام نشود.
 شاید هواداران این حق را داشته باشند بدانند واقعاً چرا انتقال قاسمی نژاد صورت نگرفت. شما به عنوان فردی که از صفر تا صد این موضوع را در جریان هستید، در یک جمله بگویید دلیل عدم انتقال قاسمی نژاد به استقلال چه بود.
- در یک جمله بخواهم بگویم باید گفت بد عهدی پدیده‌ای‌ها. آنها خیلی بدعهدی کردند. چند بار حرفشان را تغییر دادند. هر طوری گفتند ما چک نوشتیم و وقتی نوشتیم آنها حرفشان را عوض کردند و شرط جدیدی گذاشتند. حتی آنها حاضر به پذیرفتن چک کارگزار هم نشدند. دست آخر هم ساعت ۱۱ شب ۲۸ اسفند گفتند باید پول نقد بدهید. این را منصفانه می‌گویم که آقای مددی و عبدیان فراتر از توان شان برای عملی شدن این انتقال تلاش کردند، اما پدیده‌ای ها با تغییر حرف‌های شان سرانجام مانع از انجام این تغیری شدند.
 به نظر شما اصلاً آنها از اول می‌خواستند این انتقال صورت گیرد؟
- چیزی که من دیدم گویای این مطلب بود که آنها نمی‌خواستند این انتقال انجام شود. برای همین آنقدر شرط و شروط گذاشتند که نشود. راستش را بخواهید عمل پدیده‌ای ها مرا یاد داستان ملانصرالدین انداخت که مادرش را برای فروش به بازار برد، اما قیمتی روی مادرش گذاشت که کسی نتواند او را بخرد. در واقع مسئولان پدیده مثل ملانصرالدین عمل کردند.
 آقای مولایی با همه این اوصاف امسال استقلال قهرمان می‌شود؟
- اگر بگذارند، حتماً. من قبلاً یک هوادار دوآتشه استقلال بودم که این تیم را از جان و دل دوست داشتم و دارم و این را بارها در آنتن زنده تلویزیون هم نشان دادند و امروز به عنوان یک هوادار و معاون باشگاه می‌گویم اگر بگذارند این تیم حتماً امسال قهرمان می‌شود.
 کی باید بگذارد یا نگذارد؟
- سهم خواهان. به همین سادگی. اگر سهم خواهان بگذارند استقلال قهرمان می‌شود. من به هیچ تیم دیگری کاری ندارم و فقط روی شخصیت قهرمانی که فرهاد مجیدی برای استقلال آورد حساب می‌کنم و می‌گویم امسال قهرمان هستیم.
خاطره خوب یا شیرین از این دو سه ماهی که در استقلال بودید دارید؟
- خاطره خوب کاری که نه چون همه‌اش حاشیه و درگیری بود. اما خب این ۳ پیروزی پشت سر هم خاطره خوبی بود که تا حدودی هم آرامش به ارمغان آورد.
 عجیب‌ترین چیزی که در این مدت دیدید چه بود؟
- اینکه هیچ خبر و مطلبی در هیچ کجای باشگاه استقلال محرمانه نمی‌ماند. به حدی که حتی اگر یک مدیر خودش فکر کند، ممکن است صدای فکر او را یک خبرنگار بشنود و رسانه‌ای کند. هیچ کجا این‌طور نیست. باگ های خبری بسیار زیادی در باشگاه وجود دارد.
 برای حسن ختام این گفتگوی نوروزی مطلب خاصی دارید؟
- مثل همه مردم ایران آرزو می‌کنم در سال ۱۴۰۰ ویروس منحوس نابود شود و ان شاءالله که مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم هم تا سرحد امکان از بین برود.
برچسب ها: استقلال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها