به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۸ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۲۶۳۲۲۶

ویژگی‌های یک مقاله isi

گروه دانش: امروزه بسیاری از پژوهشگران و اندیشمندان جهان برای ارائه دستاوردها و تحقیقات خود از مقالات بین‌المللی استفاده می‌کنند که به مقالات isi معروف هستند.
به همین دلیل ترجمه تخصصی مقاله isi می‌تواند برای گسترش و درک بیشتر این تحقیقات کمک بزرگی  باشد.
مقالات isi با سایر مقالات متفاوت هستند و اغلب از بار علمی بیشتری برخوردارند. بنابراین انتظار می‌رود که دانشجویان و مهندسان نیز نتایج پژوهش‌های خود را در قالب این مقالات منتشر کنند. اما نوشتن مقاله isi کار چندان راحتی هم نیست و برای این کار باید نکات مهمی را رعایت کرد.
ما در این مقاله می‌خواهیم به بررسی ویژگی‌های یک مقاله isi پرداخته و خدمات ترجمه تخصصی مقاله سایت دوری جاب را به شما معرفی کنیم؛ پس تا انتها همراه ما باشید...
 
مقالات isi به کدام مقالات گفته می‌شود؟
همان‌طور که می‌دانید، تحقیقات فراوانی در سرتاسر جهان پیرامون موضوعات مختلف انجام می‌شود. این تحقیقات، معمولا هدفی جز گسترش علم و دانش و یا حل یک معضل صنعتی ندارند و از اهمیت خاصی برای دانشگاه‌ها، کارخانجات و صنایع مختلف برخوردارند.
حال به نظر شما نتایج این تحقیقات در کجا باید منتشر شود تا همگان بتوانند دسترسی راحتی به آن داشته باشند؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که مجلات و ژورنال‌های علمی مسئولیت این کار را برعهده گرفته‌اند. اکنون اگر این ژورنال‌ها تمامی قواعد و استانداردهای مقالات isi را رعایت کنند، به عنوان یک ژونال بین‌المللی شناخته می‌شوند. شما نیز می‌توانید با ترجمه مقاله isi از تحقیقات و دانش روز مطلع شوید.
 
تعریف مقاله isi از نظر ویکی پدیا:
مؤسسهٔ اطلاعات علمی یا ISI (به انگلیسی: Institute for Scientific Information) مؤسسه‌ای با تمرکز بر علم‌سنجی و انتشارات علمی است که در سال ۱۹۶۰ توسط یوجین گارفیلد تأسیس شد. این مؤسسه توسط مؤسسهٔ علمی تامسون در سال ۱۹۹۲ خریداری و به‌عنوان Thomson ISI شناخته شد و اکنون نیز با نام Thomson Scientific شناخته می‌شود. مؤسسه اطلاعات علمی بخشی از شرکت Thomson Reuters است. 
 
تعریف مقاله isi  از نظر دوری جاب"
مقالات آی اس آی متون علمی حاصل تحقیقات ارزشمند و مهم فعالان عرصه دانش هستند که در سراسر دنیا در دو پایگاه علمی به نام الزویر و تامسون رویترز به چاپ می رسند.
 
مقاله isi چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
یک مقاله علمی برای انتشار در ژورنال‌های معتبر باید یکسری ویژگی‌های خاص داشته باشد. به همین دلیل برای نوشتن این مقالات بهتر است اصول نگارش مقاله isi را رعایت کرد که برخی از آن‌ها عبارتند از:
·      موضوع و عنوان مقاله به درستی انتخاب شده باشد
اولین چیزی که برای نوشتن مقاله isi باید در نظر داشت، عنوان و موضوع مقاله است. در حقیقت، عنوان مقاله بهتر است طوری انتخاب شود که تمامی جنبه‌های پژوهش مورد نظر را پوشش دهد. به طور مثال، اگر از یک فرایند خاص برای تحقیق استفاده کرده‌اید، نوع آن فرایند باید حتما در عنوان مقاله آورده شود تا سایر پژوهشگران بتوانند به آسانی مقاله شما را پیدا کنند.
علاوه بر آن، عنوان مقاله باید نشان‌دهنده هدف اصلی شما از پژوهش باشد و بهتر است از بیان مسائل اضافی در عنوان مقاله خودداری شود. جالب است که برای ترجمه تخصصی مقاله isi نیز به ترجمه درست عنوان مقاله توجه زیادی می‌شود.
 
·      نحوه نگارش متن باید استاندارد باشد
تمامی مقالات isi به زبان انگلیسی نوشته می‌شود تا همه افراد بتوانند از آن استفاده کنند. بنابراین، شما نیز اگر بخواهید یک مقاله معتبر بنویسید، باید به نحوه نگارش آن توجه داشته باشید. برای این کار پیشنهاد می‌شود که ابتدا متن فارسی مقاله را نوشته و سپس با کمک تیم  ترجمه تخصصی مقاله دوری جاب آن را به انگلیسی برگردانید.
یک نکته دیگر در نگارش متن مقالات، نحوه‌ی تقسیم‌بندی متن است. به عنوان مثال، تمامی مقالات isi باید دارای عنوان، چکیده متن، مقدمه، روش انجام آزمایش، نتایج آزمایش، تحلیل و بررسی و همچنین نتیجه‌گیری باشد. تجربه نشان داده است که اگر این تقسیم‌بندی به درستی رعایت نشود، امکان انتشار مقاله نیز وجود نخواهد داشت.
 
ویژگی‌های یک مقاله isi
·      از منابع و مراجع معتبر برای پژوهش استفاده شده باشد
از نظر بسیاری از پژوهشگران، مقالاتی قابل استناد هستند که از منابع و مراجع معتبر برای تحلیل آن‌ها استفاده شده باشد. به همین دلیل، همواره تلاش کنید تا از این منابع برای تحلیل پژوهش خود استفاده کنید. هرچه مراجع شما قوی‌تر باشند، شانس‌تان برای چاپ مقاله isi نیز بیشتر خواهد شد.
لازم به ذکر است که برای استفاده از این مراجع نیز الگوی مشخص و استانداردی وجود دارد که اصطلاحا به آن رفرنس‌زنی می‌گویند. جالب است که این کار توسط نرم‌افزارهای مختلفی نیز انجام می‌شود که کار شما را برای نوشتن رفرنس و قرار دادن آن در مقاله راحت‌تر خواهند کرد.
 
·      نتیجه‌گیری و جمع‌بندی مقاله در راستای هدف اصلی باشد
مهم‌ترین بخش مقالات isi همان نتیجه‌گیری و جمع‌بندی مقاله است که در آن تمامی نتایج به دست آمده از تحقیق نوشته می‌شود. در حقیقت، این بخش از مقاله، نشان‌دهنده میزان موفقیت پژوهش مورد نظر است و هرچه نتایج امیدوار کننده‌تر باشد، اعتبار مقاله نیز بیشتر خواهد شد.
توجه داشته باشید که برای بیان نتایج، بهتر است از اعداد و ارقام استفاده کنید تا قابل مقایسه با سایر مقالات باشند. بنابراین قرار دادن کلمات درست هنگام ترجمه تخصصی مقاله isi از اهمیت بسزایی برخوردار است.

ویژگی‌های یک مقاله isi
·      مقاله isi باید دارای نوآوری و خلاقیت باشد
تقریبا می‌توان گفت همه‌ی مقالاتی که در ژورنال‌های isi به چاپ می‌رسند، دارای یک نوآوری و خلاقیت خاص هستند. به همین دلیل، باید قبل از نوشتن یک مقاله، در مورد میزان نوآوری آن فکر کرد. این نوآوری می‌تواند یک روش جدید، یک ماده جدید، یک نتیجه جالب و یا حل یک مشکل صنعتی و زیست محیطی باشد که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است.
 
نحوه ترجمه مقاله isi چه اهمیتی دارد؟
انگلیسی بودن مقالات isi باعث شده است که در بسیاری از موارد مجبور به ترجمه آن‌ها باشیم؛ اما بارها دیده شده است که ترجمه غیر اصولی می‌تواند مفاهیم علمی را به شدت تحت تاثیر قرار داده و دگرگون سازد. این ترجمه‌ها اغلب توسط مترجمان غیر حرفه‌ای انجام می‌شود که هیچ دانشی در زمینه مقاله مربوط ندارند و از کلمات تخصصی آن بی‌خبرند.
در این شرایط، اگر ترجمه تخصصی مقالهisi  به درستی انجام نشود، موجب عدم فهم کامل مقاله و سردرگمی شما خواهد شد. اما نگران نباشید! ما به شما "دوری جاب" را پیشنهاد می‌دهیم....
 

ترجمه تخصصی مقاله isi با کمک دوری جاب!
دوری جاب یکی از مطمئن‌ترین سایت‌های ترجمه مقاله است که از مترجمان باتجربه و حرفه‌ای برای این کار استفاده می‌کند. برای ترجمه تخصصی مقاله isi نیز می‌توان از خدمات دوری جاب بهره برد؛ چراکه ترجمه این مقالات توسط مترجمان تخصصی همان رشته انجام می‌شود.
قیمت مناسب، گارانتی ترجمه و پشتیبانی 24 ساعته تنها بخشی از مزایای سایت دوری جاب است. شما نیز می‌توانید برای ترجمه مقالات isi در رشته‌های مختلف وارد سایت دوری جاب شده و به صورت رایگان سفارش خود را ثبت کنید. منتظرتان هستیم...
 
https://doorijob.com/article-translation
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها