به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۸ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب : ۲۶۳۲۷۷

تغییر نگرش آلمانی‌ها نسبت به کار کردن

تغییر نگرش آلمانی‌ها نسبت به کار کردن
گزوه جامعه:پژوهشی تازه نشان می‌دهد که آلمانی‌ها بیش از پیش به کار کردن بی‌علاقه می‌شوند. آنها ترجیح می‌دهند کمتر کار کنند و برایشان مهم نیست که درآمدشان پایین بیاید. بیشتر مردان آلمانی مایلند حداکثر ۳۶ ساعت در هفته کار کنند.
بنا به پژوهشی که بنیاد آلمانی تحقیقات اقتصادی به سفارش روزنامه "فرانکفورتر الگماینه" انجام داده، هم مردان و هم زنان آلمانی مایل به کار کمتری هستند.مردان مایلند حداکثر ۳۶ ساعت در هفته کار کنند و پایین آمدن درآمد هم برایشان مهم نیست. آنها در سال ۲۰۰۷ به ۳۹ ساعت کار در هفته تمایل داشتند.زنان مایلند حداکثر ۲۹ و نیم ساعت در هفته کار کنند، در حالی‌که در ۲۰۱۱ برای ۳۱ ساعت کار آمادگی داشتند.
در توافقی که میان کارفرمایان و سندیکاها و اتحادیه‌های آلمان در بخش صنایع فولاد به دست آمد، مقرر شد که بخشی از مبالغ پرداختی به کارکنان، در حفظ اشتغال و افزایش خدمات ساعات فراغت مصرف شود.در دهه‌های گذشته که بیکاری در جامعه مشکلی جدی به نظر می‌رسید، آلمانی‌ها حاضر به کار بیشتری بودند، اما از زمانی که دیو بیکاری مهار شد، میل و علاقه به کار هم فروکش کرد.
از تفاوت رغبت به کار در میان زنان و مردان نیز کاسته شده است: در سال ۲۰۰۰ زنان مایل بودند ۹ ساعت کمتر از مردان کار کنند، اما اکنون آنها به ۶ و نیم ساعت رغبت دارند.
این آمار از سوی "کارگروه اجتماعی اقتصادی" و با نظرخواهی از حدود ۳۰ هزار نفر در هر سال به دست آمده است.هزاران زن و مرد آلمانی در برابر این پرسش قرار گرفتند: «اگر قرار باشد ساعات کارتان را خود انتخاب کنید و بدانید که این امر در میزان درآمد شما تأثیر دارد، ترجیح می‌دهید چند ساعت در هفته کار کنید؟»
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها