به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۲۶۳۲۸۰

چین تحمل انتقاد از سیاست‌هایش را ندارد

چین تحمل انتقاد از سیاست‌هایش را ندارد
گروه بین الملل: چین شماری از شهروندان آمریکا و کانادا را به خاطر انتقاد از سیاست‌های اختناق‌آمیزش تحریم کرد.
چین هر انتقادی از سرکوب مسلمانان اویغوری را "دخالت در مسائل داخلی" خود دانسته است.
جمهوری خلق چین علیه شماری از نمایندگان آمریکا و کانادا اقدامات تحریمی اعلام کرد. این دو کشور بیش از سایر کشورها از سیاست و برخوردهای سرکوبگرانه چین علیه اقلیت مسلمان اویغوری انتقاد کرده‌اند.گیل مانچین و تونی پرکینز، دو عضو کمیسیون آمریکایی دفاع از آزادی‌های مذهبی و همچنین مایکل چونگ نماینده پارلمان و کمیسیون پارلمانی کانادا در امور حقوق بشر مشمول تحریم شده‌اند.افراد تحریم‌شده حق ندارند به سرزمین چین یا قلمرو خودگردان هنگ‌کنگ و ماکائو سفر کنند و تمام دارایی‌های آنها در این مناطق مسدود می‌شود. شهروندان و نهادهای چینی حق معامله و همکاری با این افراد را ندارند.در بیانیه رسمی دولت چین به افرادی که مورد تحریم قرار گرفته‌اند، هشدار داده شده است که حق ندارند "به هیچ وجه در امور داخلی چین" دخالت کنند.
چین در روزهای گذشته علیه شماری از دانشمندان و سیاستمداران و همچنین نهادهای اتحادیه اروپا و بریتانیا تحریم وضع کرده است.آمریکا و کانادا اقدامات تحریمی دولت چین را محکوم کردند. جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، این اقدامات را "یورش به شفافیت و آزادی عقیده و بیان" دانست.چونگ، نماینده پارلمان کانادا، گفت که تحریم‌های چین برای او "مایه مباهات" است. او در پیامی توییتری گفت وظیفه خود می‌داند از برخوردهای غیرانسانی چین در هنگ‌کنگ و همچنین علیه مسلمانان اویغوری به شدت انتقاد کند.
اقدام چین واکنشی به انتقادهای کشورهای غربی از سیاست سرکوبگرانه جمهوری خلق علیه اقلیت مسلمان اویغوری در استان سین‌کیانگ است. چین مدعی است که آگاهی غرب از وضعیت مسلمانان اویغوری بر پایه "شایعات و اطلاعات دروغین" است.اوایل هفته بریتانیا، اتحادیه اروپا، کانادا و ایالات متحده در همین رابطه تحریم‌هایی علیه چین اعلام کردند.
بنا به گزارش سازمان‌های مدافع حقوق بشر، در استان سین‌کیانگ دست‌کم یک میلیون نفر از مسلمانان اویغوری در شرایطی شبیه بردگی زندگی می‌کنند. آنها حق ندارند مطابق دین و آیین و فرهنگ و رسومات خود زندگی کنند.دولت چین به اردوگاه‌های اجباری "برنامه‌های اشتغال و بازپروری" نام داده که قرار است تروریسم را در منطقه ریشه‌کن کنند.

 
برچسب ها: چین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها