به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۲۶۳۲۸۱

سرنوشت ناروشن ۱۳۰ هزار گوسفند در کانال سوئز

سرنوشت ناروشن ۱۳۰ هزار گوسفند در کانال سوئز
گروه اقتصادی: مسدود شدن کانال سوئز در اثر انحراف مسیر کشتی باری "اور گیون" باعث ایجاد اختلال در تردد کشتی‌های باری دیگر شده است. سازمان بین‌المللی نجات حیوانات نگران سرنوشت ۱۳۰ هزار گوسفند موجود در کشتی‌های باری متعلق به رومانی است.
سازمان‌های مدافع حقوق حیوانات از "فاجعه‌ای" بی‌سابقه در آب‌های کانال سوئز سخن گفته‌اند. در حالی که متخصصان در حال حاضر برای رفع انسداد کانال سوئز تلاش می‌کنند، اختلال ایجاد شده در تردد کشتی‌های باری دشواری‌های عدیده‌ای در پی داشته است.
از روز سوم فروردین تا کنون کانال سوئز به علت انحراف مسیر کشتی کانتینری "اور گیون" مسدود شده است.انحراف مسیر این کشتی کانتینری عظیم که ۴۰۰ متر طول و حدود ۶۰ متر عرض دارد، منجر به مسدود شدن کانال سوئز شده است.کشتی‌های باری دیگر نیز در مسیر خود بین آسیا و اروپا در انتظار گشایش مجدد کانال سوئز هستند. از جمله ۱۱ کشتی باری متعلق به کشور رومانی با ۱۳۰ هزار گوسفند از ادامه حرکت خود به سوی مقصد بازمانده است.سازمان بین‌المللی نجات حیوانات نسبت به سرنوشت این گوسفندان ابراز نگرانی کرده و از آن به عنوان "فاجعه‌ای بی‌سابقه" یاد کرده است.
یکی از شرکت‌های فعال در زمینه رفع انسداد کانال سوئز، شرکت هلندی "اشمیت سالواژ" است. مسئولان این شرکت ابراز امیدواری کرده‌اند که تا اوایل هفته جاری موفق به رها کردن کشتی به گل نشسته "اور گیون" از گل‌ولای کناره کانال شده و تردد مجدد کشتی‌ها در این کانال را ممکن سازند.حامیان حیوانات خواستار انتقال آب و خوراک برای گوسفندان شده‌اند. سازمان بین‌المللی نجات حیوانات از مسئولان همچنین درخواست کرده‌اند که در صورت تداوم انسداد کانال سوئز، گوسفندان را به یکی از سواحل منتقل کرده و مانع از مرگ آن‌ها شوند.
برچسب ها: کانال سوئز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها