به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۱:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۲۶۳۳۰۲

کانال سوئز باز ‌شد

کانال سوئز باز ‌شد
گروه اقتصادی: ۶ روز پس از به گل نشستن کشتی غول پیکر اور گیون در کانال سوئز، تلاش ها برای شناور کردن نتیجه داد و مهندسان موفق شدند آن را بار دیگر شناور کنند.در نخستین ساعات بامداد دوشنبه، مسئولان کانال سوئز اعلام کردند موفق شده‌اند قسمت عقب کشتی را از بدنه کانال سوئز جدا کنند و همین باعث شناور شدن کشتی شده است.ویدئویی که از سوی مهندسان حاضر در عملیات نجات اور گیون در توییتر منتشر شده نیز نشان می دهد این کشتی روی سطح آب شناور شده است.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از اسامه ربیع، رئیس سازمان بهره برداری از کانال سوئز خبر داد که کشتی‌های یدک کش‌ در حال کمک به کشتی کانتینر بر اور گیون هستند تا بتواند در مسیر اصلی کانال قرار گیرد.اطلاعات ماهواره ای منتشر شده از سوی وب سایت vesselfinder  که رهگیری کشتی ها در جهان را انجام می دهد هم نشان می دهد دماغه و قسمت پشت کشتی از کناره کانال جدا شده است.

اور گیون با ۴۰۰ متر طول، یکی از بزرگ‌ترین کشتی‌های کانتینربر جهان و متعلق به یک شرکت ژاپنی است. هم اکنون ۲۰ هزار کانتینر روی این کشتی قرار دارد. مسئولان کانال برای رها کردن کشتی، ۲۰ هزار تن شن و سنگ را از جداره کانال تراشیده اند. همچنین تغییر سطح آب در اثر جزر و مد باعث شده تا کشتی بتواند روی سطح آب قرار گیرد.بیش از ۳۰۰ کشتی در دو طرف کانال سوئز منتظر صدور مجوز برای تردد در کانال هستند. مسیر جایگزی کانال سوئز، عبور از دماغه امید در جنوب قاره آفریقا است که سفر دریایی را ۹ روز طولانی‌تر می‌کند. ۱۲ درصد تجارت جهانی از مسیر ۱۹۳ کیلومتری کانال سوئز انجام می‌شود که در خاک مصر قرار دارد و دریای سرخ را به دریای مدیترانه وصل می‌کند. حدود ۳۰ درصد تجارت کانتینری جهان نیز از طریق این مسیر انجام می شود.روزانه بیش از ۵۰ کشتی از این آبراهه مهم عبور می کنند. درآمد سالانه دولت مصر از عبور و مرور کشتی ها در کانال سوئز، ۵.۶ میلیارد دلار برآورد شده است.
برچسب ها: کانال سوئز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها