به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۲۶۳۴۰۵

بد نبود برای حفظ ظاهر هم که شده مجلس کاملا خودی را هم بازی می‌گرفتید!

گروه سیاسی: اكبر اعلمی نماینده سابق مجلس در نقدی نوشت: درسته که قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین قبلا و در جای دیگری تایید و تصویب شده اما برای حفظ ظاهر هم که شده، قبل از امضای این قرارداد که حواشی پیرامون آن بیش از متنش هست، لااقل اجازه می‌دادید در حد برجام که اکنون کسی مسئولیت آنرا نمی‌پذیرد، در همین مجلس کاملا خودی و انقلابی مورد بحث و بررسی ولو صوری قرار بگیره و بعد شما به روال مرسوم کار خودتون را می‌کردید! آخه ناسلامتی در اصل ۷۷ قانون اساسی تصریح شده؛ "عهدنامه‌ها، مقاوله‌نامه‌ها، قرارداد‌ها و موافقت‌نامه‌هاي بين‌المللي بايد به تصويب مجلس شوراي اسلامي برسد".
در اصل ۱۲۵ همین قانون هم تاکید شده؛ "امضای عهدنامه‌ها, مقاوله‌نامه‌ها, موافقت‌نامه‌ها و قراردادهای دولت ایران با سایر دولت‌ها و همچنین امضای پیمان‌های مربوط به اتحادیه‌های بین‌المللی پس از تصویب مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور یا نماینده قانونی اوست". انعقاد یک قرارداد ۲۵ ساله با یک ابرقدرت جهانی که در آسمان و زمین و دریا به هیچ تنابنده‌ای رحم نمی‌کند و مردم هم نسبت به آن بسیار حساس شده‌اند، کم چیزی نیست‌ که مردم و همین مجلس نیم‌بند از جزئیات آن بی‌خبر بمانند! از ما گفتن بود و طبق معمول از شما نشنیدن!

وفا عسگری
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۱/۱۰ ۰۴:۲۸
از اقای اعلمی مورد انتظار نبود که رجما بالغیب تیر در تاریکی بیندازند، آن هم تیرکی کج و کوله. موضع من دفاع از طرفین امضا کننده تفاهم نامه نیست. سخنم بر معیار علمی، حقوقی و مبنای منطقی نقد آقای اعلمی است. وقتی متن مورد کنایه ایشان منتشر نشده چطور به اهمیت محتوای آن پی برده است؟! و چرا فرق تفاهم‌نامه با قرار داد را نادیده گرفته و آدرس غلط داده است؟! و اگر فقط در صدد نفی و مذمت هستند، لا اقل کمی عاقلانه رفتار کنند، چطور است که بایدن نگران این همکاری است!؟ نکند بخاطر دلسوزی برای ملت ایران است؟! (371294)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۱/۱۰ ۱۰:۰۷
مملکت رو به باد دادن رفت برادر شما کجای کارید؟ (371299)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها