به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۰:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۰ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۲۶۳۵۳۰

علت اصلی گرانی و نوسانات مرغ چیست؟

علت اصلی گرانی و نوسانات مرغ چیست؟
گروه اقتصادی: کمبود و گرانی مرغ در کشور به یک معضل بزرگ تبدیل شده است. دلایل متعددی برای آن بیان می‌شود که یکی از آنها ابهام در حجم تولید مرغ در کشور است. اما کارشناسان بیش از هر چیز عدم نظارت بر توزیع مرغ پس از کشتار را علت اصلی گرانی و نوسانات مرغ در بازار می‌دانند.حبیب اسدالله نژاد، نائب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور با تاکید بر اینکه دلیلی برای رد آمار تولید مرغ در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: جوجه ریزی در کشور برای تولید مرغ با توجه به سیاستگذاری ستاد تنظیم بازار و تحت فرآیندها و نظارت‌های متعدد صورت می‌گیرد و هیچ دلیل مستندی برای رد آمار و ارقام تولید وجود ندارد.

  وی ادامه داد: واحد‌های مرغداری مکلف هستند پس از تولید، مرغ‌ها را تحت نظارت وزارت جهاد و وزارت صمت به کشتارگاه‌ها ارسال و تاییدیه مربوطه را دریافت کنند در غیر این صورت با جرایم تعزیراتی مواجه خواهند شد و بعید است مرغداری تخلف کند.به گفته اسدالله نژاد؛ به نظر علت اصلی گرانی و نوسانات مرغ در بازار عدم نظارت بر توزیع مرغ پس از کشتار است چراکه هیچ سیستم و فرایند قابل توجهی برای آن تعریف نشده است.وی با تاکید بر اینکه که راستی آزمایی حجم تولید جوجه و مرغ می‌تواند به شفاف‌سازی و رفع ابهامات کمک کند، افزود: نارضایتی مردم از وضعیت بازار مرغ واقعا یک دغدغه بزرگ است که در سایه نظارت‌های کامل و مستمر بر روند تولید و مشخصا توزیع مرغ در کشور می‌تواند التهابات را به حداقل رساند. روز گذشته علی‌صفر ماکنعلی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور، میزان کشتار مرغ در روز ۷ فروردین ماه سال جاری در سراسر کشور را بالغ بر ۴ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۷۸۴ قطعه اعلام کرد. وی با تاکید بر اینکه عرضه مرغ بیش از نیاز بازار بوده است، اظهار کرد: وزن مرغ کشتار شده در این روز ۷ هزار و ۷۰۰ تن بوده، در حالی که نیاز روزانه کشور به گوشت مرغ حدود ۷ هزار تن برآورد شده است.
برچسب ها: افزایش قیمت مرغ
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها