به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۰ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۲۶۳۵۳۲

مشکلات تنفسی علت مراجعه به مراکز درمانی

مشکلات تنفسی علت مراجعه به مراکز درمانی
گروه جامعه: سخنگوی سازمان اورژانس کشور "مشکلات تنفسی" را بیشترین علت مراجعه به مراکز درمانی عنوان کرد.«مجتبی خالدی» سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره خدمات اورژانس از ۲۵ اسفند تا نهم فروردین سال جاری در کشور گفت: از ۲۵ اسفند سال ۹۹ تا ۹ فروردین سال جاری یک میلیون و ۹۹۳ هزار و ۳۷۰ نفر به اورژانس‌های بیمارستانی سراسر کشور مراجعه کرده‌اند که از این تعداد یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۹۷۶ نفر بیمار سرپایی بوده‌اند و ۴۱۸ هزار و ۴۴۴ نفر در مراکز درمانی بستری شدند. همچنین ۲۷ هزار و ۶۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند. خالدی درباره بیشترین علت مراجعه به مراکز درمانی گفت: مشکلات تنفسی با ۲۲۱ هزار و ۹۶۰ مراجعه، بیشترین علت مراجعه به مراکز اورژانس بوده است. پس از آن مشکلات ترومایی با ۱۲۱ هزار و ۲۰۳ مراجعه، مشکلات گوارشی با ۷۲ هزار و ۴۴۲ نفر مراجعه، مشکلات قلبی با ۶۸ هزار و ۵۵۳ نفر مراجعه و سکته قلبی با ۶ هزار و ۳۹۷ مراجعه در رتبه‌های بعدی مراجعه به مراکز اورژانسی قرار دارند. 

سخنگوی سازمان اورژانس درباره انجام تست کرونا در این بازه زمانی گفت: از ۲۵ اسفند سال ۹۹ تا ۹ فروردین سال جاری یک میلیون و ۸۹ هزار و ۹۷۱ تست pcr و ۳۲۴ هزار و ۹۲۳ تست سریع کرونا انجام شده است. خالدی درباره مراقبت‌های بهداشتی در مرزهای کشور گفت: در مرزهای کشور ۱۱۹ هزار و ۶۵۷ تست کرونا از مسافران مرزی گرفته شده است. او درباره خدمات ارائه شده توسط مراکز سلامت و محیط کار نیز گفت: در این بازه زمانی از ۴۵۳ هزار و ۲۴۰ مکان بازرسی انجام شده است و ۵ هزار و ۹۶۴ مرکز اقامتی، ۴ هزار و ۱۶۵ پایانه مسافری و ۹۷ هزار و ۸۷۶ مورد از اماکن عمومی تحت نظارت و بازرسی مراکز سلامت و محیط کار قرار گرفتند. خالدی گفت: همچنین ۳۳۵ هزار و ۶۴۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی نیز تحت بابزرسی قرار گرفتند. 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از کل مراکز مورد نظارت و بازرسی ۲ هزار و ۸۵۷ مرکز پلمپ شده اند. همچنین ۴۰۴ هزار و ۸۶۱ مورد معدوم‌سازی مواد غذایی انجام شده و ۱۴ هزار و ۶۸۷ مرکز به مراجع قضائی معرفی شدند. خالدی گفت: همچنین در این مدت ۱۷۶ هزار و ۷۴۷ ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی در کشور انجام شده است. ۶۸ هزار و ۷۴۰ نفر در محل درمان شدند و ۸۱ هزار و ۵۶ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند. او همچنین درباره حوادث ترافیکی گفت: ۲۷ هزار و ۵۴۷ ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی انجام شده است که ۵۸ درصد آن مربوط به معابر شهری، ۳۵ درصد معابر برون شهری و ۶ درصد معابر روستایی بوده است. کل مصدومان این حوادث ۲۹ هزار و ۶۰۳ نفر بوده‌اند که ۲۳ هزار و ۶۲ نفر به مراکز درمانی اعزام شده‌اند و از این تعداد ۲۲ هزار و ۹۷۶ اعزام به صورت زمینی و ۸۶ اعزام به صورت هوایی انجام شده است. 

خالدی درباره حوادث غیرترافیکی گفت: ۱۴۹ هزار و ۲۰۰ ماموریت غیرترافیکی توسط اورژانس انجام شده است که از این میان ۵۷ درصد مربوط به معابر شهری، ۳۰ درصد معابر برون شهری و ۱۲ درصد معابر روستایی بوده است. کل مصدومان این حوادث ۱۲۰ هزار و ۱۹۳ نفر بوده‌اند که ۶۲ هزار و ۱۹۹ نفر در محل درمان و ۵۷ هزار و ۹۹۴ نفر به مراکز درمانی اعزام شدند. سخنگوی سازمان اورژانس همچنین درباره خدمات هوایی ارائه شده از ۲۵ اسفند سال ۹۹ تا ۹ فروردین سال جاری گفت: در این مدت ۱۰۸ ماموریت اورژانس هوایی انجام شده است. او درباره ماموریت‌های موتورلانس و اتوبوس آمبولانس در طرح سلامت ۱۴۰۰ گفت: ۱۰ هزار و ۹۳۹ ماموریت موتورلانس و ۴۶ ماموریت اتوبوس آمبولانس انجام شده است. کل مصدومان بررسی شده توسط موتورلانس ۱۰ هزار و ۸۸۱ نفر و مصدومان تحت درمان توسط اتوبوس آمبولانس ۲۲۹ نفر بوده‌اند. 

خالدی درباره آمار خدمات ارائه شده در طرح ۷۲۴ در نوروز ۱۴۰۰ گفت: ۴۱۷ ماموریت در این طرح انجام شده است که ۲۵۴ مرد و ۱۶۳ خانم تحت بررسی و درمان قرار گرفتند. او درباره آمار خدمات ارائه شده در طرح ۲۴۷ در نوروز ۱۴۰۰ گفت: ۳۴۴ ماموریت در این طرح انجام شده که ۲۳۲ مرد و ۱۱۲ خانم تحت بررسی و درمان قرار گرفتند. 
وی گفت: ۴۹۷ ماموریت احیای قلبی موفق در طرح سلامت نوروز انجام شده است که ۳۴۱ مورد احیای قلبی بر روی مردان و ۱۵۶ مورد احیای قلبی بر روی خانم‌ها انجام شده است.
برچسب ها: مشکلات تنفسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها