به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۹ ساعت ۰۱:۰۷
کد مطلب : ۲۶۳۶۱

کمک 3‌میلیارد دلاری عربستان به ارتش لبنان

گروه بین الملل: رئیس‌جمهوری لبنان در سخنانی با تاکید بر ضرورت تقویت ارتش و جلوگیری از انتشار سلاح در دست گروه‌های غیر دولتی، اعلام کرد که عربستان 3 میلیارد دلار برای تجهیز ارتش در اختیار لبنان قرار می‌دهد.
کمک 3‌میلیارد دلاری عربستان به ارتش لبنان
میشل سلیمان، گفت: کمک نظامی عربستان به ارتش لبنان بزرگترین کمک به لبنان در طول تاریخ کشورمان است. وی با تشکر ویژه از پادشاه عربستان گفت: با توافق عربستان، فرانسه و لبنان این کمک مالی برای خرید تجهیزات نظامی و سلاح از فرانسه برای ارتش لبنان و تجهیز آن صرف خواهد شد. میشل سلیمان این کمک را بزرگترین کمک مالی به لبنان در تاریخ این کشور اعلام و تاکید کرد که اقدام عربستان باعث ارتقای هرچه بیشتر توانمندی‌های ارتش کشورش می‌شود.

وی گفت: موضوع خرید سلاح برای ارتش لبنان از فرانسه در دیدار فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه و ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان مورد بررسی قرار گرفت. رئیس جمهوری لبنان که در سخنانی تلویزیونی خطاب به مردم کشورش سخن می‌گفت، عنوان داشت: زمینه سازی‌ها برای پایان دادن به پدیده انتشار سلاح در کشور فراهم شده و دولت برای تحقق آن تلاش می‌کند. اولاندروز یکشنبه وارد ریاض شد و با مسئولان عربستانی ملاقات کرد. پیش‌بینی می‌شود این دیدار دو روز به طول بینجامد.
مرجع : ایسنا