به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۲:۵۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۰ ساعت ۲۰:۲۴
کد مطلب : ۲۶۳۶۲۵
مشکل سوریه با چرخش سیاسی حل می‌شود

مردم سوریه تنها به کمک مالی نیاز ندارند

مردم سوریه تنها به کمک مالی نیاز ندارند
گروه بین الملل: ده سال از جنگ داخلی سوریه می‌گذرد. بیش از ۶۰ کشور جهان به میزبانی اتحادیه اروپا در کنفرانس کمک به سوریه شرکت می‌کنند. دولت آلمان بر آن است به کمک مالی خود به سوریه ادامه دهد. کارشناسان می‌گویند: پول به تنهایی کافی نیست.
 هدف اصلی برگزاری این کنفرانس که به طور مجازی برگزار می‌شود، گردآوری کمک مالی برای مردم جنگ‌زده سوریه است.در سال ۲۰۲۰ دولت آلمان یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو، کمک مالی برای سوریه بودجه پیش‌بینی کرده بود. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت امور خارجه آلمان، کل کمک مالی که دولت این کشور برای سوریه در سال ۲۰۲۰ پرداخت کرده، با احتساب کمک‌ به آوارگان سوری در کشورهای منطقه یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون یورو بوده است.
خبرگزاری آلمان به نقل از کارشناسان مسائل سیاسی در آستانه برگزاری کنفرانس کمک به سوریه نوشته است که مردم سوریه تنها به کمک مالی نیاز ندارند. به باور این کارشناسان، افزون بر کمک مالی، مشکل سوریه تنها با چرخش سیاسی در این کشور حل می‌شود.هایکو ماس تاکید کرده است که دولت بشار اسد و حامیان او پس از گذشت ده سال از آغاز جنگ داخلی سوریه باید متوجه شوند که بحران سوریه تنها راه حل سیاسی دارد..دولت آلمان از زمان آغاز جنگ سوریه تا کنون مجموعا بیش از پنج میلیارد یورو کمک‌های انسان‌دوستانه به سوریه اختصاص داده است. بخش اعظم این پول برای حمایت از فعالیت "کلاه‌سفیدها" در جنگ داخلی سوریه در نظر گرفته شده است.سازمان دفاع مدنی سوری، "کلاه‌سفیدها" وظیفه خود را کمک‌رسانی به شهروندان غیرنظامی این کشور تعریف کرده است.در حال حاضر بیش از پنج و نیم میلیون نفر از شهروندان سوریه ناگزیر به ترک کشور خود شده‌اند. تعداد آوارگان سوری در خاک این کشور نیز بیش از شش و نیم میلیون نفر اعلام شده است. افزون بر آن، بیش  از دو و نیم میلیون کودک سوری از تحصیل محروم مانده‌اند.مردم جنگ‌زده سوریه، بیش از هر چیز به غذا، آب آشامیدنی و دارو نیاز دارند. موضوعی که محور کنفرانس کمک به سوریه را تشکیل می‌دهد.

 
برچسب ها: سوریه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها