به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۱ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۲۶۳۶۳۳

۳ نوشیدنی که فشار خونتان را تنظیم می‌کند

۳ نوشیدنی که فشار خونتان را تنظیم می‌کند
گروه علمی: با سه نوشیدنی طبیعی می‌توانید فشارخون بالایتان را به سرعت درمان کنید. فشار خون بالا یکی از بیماری‌های مزمن است که در صورتی که فرد نسبت به درمان آن بی تفاوت باشد می‌تواند منجر به بیماری‌های مرگ آور دیگر مانند حمله قلبی و سکته مغزی شود.بالا بودن سطح فشار خون باعث فشار به قلب و عروق و ناکارآمدی آن‌ها می‌شود. با این حال، راهکار‌های ساده و گیاهی وجود دارد که می‌تواند به تنظیم فشار خون افراد کمک کند. ۳ نوشیدنی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود بهترین وسیله برای این منظور است.
 
۱- چای ترش
محققان آمریکایی اقدام به بررسی تاثیر چای ترش بر پایین آمدن فشار خون افراد کردند. شواهد نشان داد افرادی که به مدت ۶ هفته اقدام به نوشیدن چای ترش کرده بودند به طور چشمگیری فشار خونشان کاهش یافته بود.
دانشمندان می‌گویند مصرف روزانه چای ترش در افراد بالغ که از فشار خون بالای ملایم و نیز فشار خون بالای شدید رنج می‌برند می‌تواند به طور موثر به کنترل و تنظیم فشار خون کمک کند.

۲- آب انار
دانشمندان انگلیسی در یک مطالعه اقدام به بررسی تاثیرات مصرف آب انار بر روی افراد مبتلا به فشار خون بالا کردند. انار سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و تانین است که خواص ضد پیری دارد. تحقیقات نشان داد برخی آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند باعث کاهش فشار خون افراد شوند.محققان پی بردند مصرف آب انار باعث کاهش فشار خون سیستولیک می‌شود و برای سلامت قلب بسیار مفید است.

۳- کامبوجا
کامبوجا حاصل تخمیر چای سبز یا سیاه است و چینیان باستان به طور گسترده از آن استفاده می‌کردند. هم اینک این نوشیدنی در شرق آسیا بسیار محبوب است.محققان می‌گویند کامبوجا همانند ماست سرشار از پروبیوتیک (باکتری‌های مفید) است. نوشیدن کامبوجا هضم غذا را تسهیل کرده، تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش باکتری‌های مفید دستگاه گوارش را درپی دارد. همچنین نوشیدن کامبوجا به دفع سموم از بدن و افزایش انرژی کمک می‌کند.

تحقیقات نشان داده است کامبوجا تاثیر مستقیمی در تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش وزن، جلوگیری از ابتلا به سرطان، و خلاصی از فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی دارد.دانشمندان طی پژوهشی اقدام به بررسی تاثیر پروبیوتیک بر کاهش فشار خون در افراد کردند. شواهد نشان داد مصرف مواد غذایی حاوی پروبیوتیک تاثیر مستقیمی در کاهش فشار خون دارد. این تحقیقات حاکی از آن بود افرادی که اقدام به مصرف مواد غذایی حاوی پروبیوتیک کرده اند ۳.۵ میلی متر جیوه فشار خون سیستولیک و ۲.۴ میلی متر جیوه فشار خون دیاستولیک آن‌ها کاهش یافته بود.
برچسب ها: فشار خون
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها