به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۱ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۲۶۳۶۴۳

ماجرای برچیده شدن شبانه المان پیانو در تبریز

ماجرای برچیده شدن شبانه المان پیانو در تبریز
گروه جامعه: روز گذشته خبری در فضای مجازی با عنوان برچیده شدن این المان هنری در شهر اولین‌ها و شهری که روزگاری مهد فرهنگ و هنر محسوب می‌شد، باعث دلسردی و ناراحتی جمعی از اهالی فرهنگ تبریز شد.در حالی که نصب المان پیانو در فلکه دانشگاه تبریز مورد استقبال مردم و به خصوص اهالی فرهنگ شهر قرار گرفت اما این المان، شبانه و به دلایل نامعلومی با استفاده از جرثقیل برچیده شد و موجب اعتراض مردم در شبکه‌های اجتماعی شد. این المان پیانو به مناسبت عید نوروز و سال جدید در فلکه دانشگاه شهر و کنار حوضچه‌ آب نصب شده بود تا گامی برای ارتقای چهره فرهنگ و هنر شهر باشد.

نصب المان‌های نوروزی هم‌چون تابلوفرش، سماور، رادیو و... نیز معمولا هر ساله در ایام ابتدایی سال در نقاط مختلف شهر انجام می‌گیرد، ولی همه آنها سالم در معرض عمومی قرار گرفته است. برکسی پوشیده نیست که مسئولان همواره با آلات و ابزار موسیقی مخالف هستند و می‌توان عدم نشان دادن ساز در تلویزیون را موید این مخالفت آنها با ابزار آلات موسیقی دانست. حالا تخریب المان پیانو در تبریز که بسیار زیبا و مردم و گردشگران در کنار آن عکس یادگاری می‌گرفتند، با تخریب شبانه مورد اعتراض مردم قرار گرفته است.

مدیران جرات داشته باشند
سیدقاسم ناظمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در یادداشتی در فضای مجازی، در خصوص حواشی پیرامون این المان شهری نوشت که نصب و برچیدن المان‌های شهری جزو وظایف شهرداری‌ها است. او با انتقاد از اعمال نظر برخی کسان در کار مدیران نوشته است: «اگر قرار است این سازه از شهر برچیده شود ما آماده‌ایم آن را در یکی از مراکز فرهنگی نصب کنیم.» همچنین رسانه‌های محلی، برچیدن این المان شهری را حاصل اعمال فشارعنوان کرده‌اند.

تاکنون هیچ فردی در این باره اظهار نظر نکرده است. عصر تبریز با انتشار یادداشت آقای ناظمی آورده بود : «همزمان با ایام نوروز المان‌های مختلفی با محوریت بهار و ایجاد نشاط بصری در سطح شهر تبریز نصب شده است که در میان این المان‌ها دو المان موسیقی یکی با محوریت موسیقی ایرانی و آذربایجانی و دیگری با محوریت موسیقی جهان به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز در سطح شهر نصب شده بود.»

مردم به شایعات توجه نکنند!
محمدباقر خوشنواز شهردار منطقه دو تبریز نیز در این راستا از جانمایی مجدد المان پیانو در بلوار ۲۹ بهمن تا ۴۸ ساعت آینده خبر داد و اظهار کرد: المان پیانو در راستای زیباسازی و توجه به سیمای شهر نصب شده بود اما پس از جانمایی مشخص شد که محل انتخاب شده برای آن به لحاظ این‌که یک میدان پرتردد است و المان نیز دقیقا در مجاورت خط عابر پیاده واقع شده، مناسب نبود.علاوه بر این، خواه یا ناخواه توجه رانندگان به المان نیز جلب شده و امکان ایجاد خطر برای عابران پیاده وجود داشت، که به همین خاطر المان مذکور برداشته شد تا در ۴۸ ساعت آینده و پس از آماده سازی بسترهای مورد نیاز، در همان مسیر بلوار ۲۹ بهمن، حوالی راهنمایی مجددا نصب شود.
مرجع : روزنامه آرمان ملی
برچسب ها: پیانو تبریز
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها