به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۴:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۱ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۲۶۳۷۱۲

داعش برای امنیت جهان همچنان خطرناک است

داعش برای امنیت جهان همچنان خطرناک است
گروه بین الملل:گروه تروریستی داعش همچنان به وارد آوردن ضربات مرگبار در گوشه و کنار جهان تواناست.
آخرین عملیات این گروه در شهر ساحلی پالما در موزامبیک روی داد، که در آن میادین بزرگ گازی تأسیس شده است. در این منطقه به ویژه شرکت فرانسوی توتال با پروژه‌ی بزرگی بالغ بر ۱۷ میلیارد یورو فعال است.در عملیات مزبور بیش از ۱۰۰ جهادگرای مسلح شرکت داشتند که موفق شدند بر شهر پالما مسلط شوند. آنها دهها نفر از ساکنان شهر را بیرحمانه به قتل رساندند.
ایالات متحده گروه داعش و متحدان آن را همچنان تهدیدی برای امنیت بین‌المللی ارزیابی می‌کند.به گفته جان گادفری، سرپرست عملیات ویژه آمریکا در ائتلاف مبارزه با داعش، این گروه افراطی نه تنها در سوریه و عراق، که در اروپا و آمریکای شمالی خطری بزرگ به شمار می‌رود. به گفته او هنوز در سرزمین سوریه کادرهای فعالی از جهادگران داعش وجود دارند که به خوبی متشکل هستند و قابلیت تدارک حمله دارند.  
 مقام‌های بلندپایه ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش درباره شیوه ادامه پیکار با این گروه تروریستی رایزنی می‌کنند. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و سوفی ویلمس، همتای بلژیکی او، به اتفاق نشست را اداره می‌کنند.تروریست‌های داعش، که زمانی بخش‌های بزرگی از عراق و سوریه را زیر کنترل داشتند، البته ضربات سنگینی متحمل شده و از نظر نظامی تضعیف شده‌اند، اما همچنان اینجا و آنجا قادر به عملیات هستند.گادفری تأکید کرد که پس از شکست دم و دستگاه "خلافت" اکنون تروریست‌ها بر فعالیت شاخه‌ها و شبکه‌های پراکنده متمرکز هستند. مقام‌های ائتلاف مبارزه با داعش، قصد دارند در نشست خود درباره چندوچون فعالیت این گروه تروریستی، فراتر از عراق و سوریه، به ویژه در قلمروهایی مانند آفریقا رایزنی کنند.

 
برچسب ها: داعش
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها