به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۱ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۲۶۳۷۲۱

درمان ریزش موی سر با مصرف یک روغن خوراکی

درمان ریزش موی سر با مصرف یک روغن خوراکی
گروه علمی: دانشمندان انگلیسی می‌گویند با یک روغن گیاهی ارزان قیمت می‌توان دوباره شاهد بازگشت مو‌های سر بود.ریزش مو یکی از دلایل پایین آمدن اعتماد به نفس در آقایان است. گرچه ریزش مو و طاسی بیشتر در مردان دیده می‌شود، اما زنان نیز ممکن است به دلایل مختلف با ریزش مو مواجه شوند. متخصصان پوست و مو در جهان گران‌ترین دارو‌ها را برای جلوگیری از ریزش و نیز رشد مجدد موی سر معرفی می‌کنند. با این حال، می‌توان با هزینه‌های پایین هم شاهد بازگشت مو‌های از دست رفته بود.
 
بر این اساس، دانشمندان می‌گویند روغن تخم کدو می‌تواند یک گزینه سالم و طبیعی برای رویش مجدد موی سر در افراد باشد. برخلاف روغن‌های گیاهی دیگر، نیازی نیست که روغن تخم کدو را به ریشه‌های مو و پوست سر بمالید. تنها کافی است این روغن را به صورت خوراکی مصرف کنید.یک پژوهش در این زمینه نشان داد مردانی که چهار کپسول حاوی روغن تخم کدو را به مدت ۶ ماه به طور روزانه مصرف کرده اند، شاهد افزایش ۴۰ درصدی شمار مو‌های سر خود بوده اند.دانشمندان در پاسخ به چرایی این موضوع می‌گویند روغن تخم کدو می‌تواند باعث توقف تبدیل هورمون تستوسترون به ترکیبی به نام DHT شود که عامل ریزش مو در مردان است.

در تحقیقاتی دیگر دانشمندان تاثیر مصرف روغن تخم کدو در مردان مبتلا به طاسی منطقه‌ای را مورد مطالعه قرار دارند. این مردان برای ۲۴ هفته، روزانه ۴۰۰ میلی گرم روغن تخم کدو دریافت کردند. یافته‌ها موید آن بود که این روغن بر روی افزایش موی سر در افراد مبتلا به طاسی منطقه‌ای نیز موثر است.متخصصان می‌گویند روغن تخم کدو به صورت بسیار موثری بر رشد موی سر اثرگذار است. دلیل این امر احتمالاً این است که این روغن حاوی فیتوسترول‌هایی است که باعث تحریک رشد موی سر می‌شود. فیتوسترول‌ها به وفور در بیشتر گیاهان یافت می‌شوند.تحقیقات نشان داده است فیتوسترول‌ها مانع از عملکرد آنزیم‌ها و هورمون‌های تضعیف کننده و عامل ریزش مو می‌شوند. پیش‌تر پژوهش‌های متعددی ارتباط میان مصرف مواد حاوی فیتوسترول با جلوگیری از ریزش مو را اثبات کرده بود.
برچسب ها: ریزش مو
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها