به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۱ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب : ۲۶۳۷۵۳

اتهامات حقوق بشری آمریکا علیه ایران

اتهامات حقوق بشری آمریکا علیه ایران
 گروه سیاسی: گزارش سالانه حقوق بشر وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شد. در این گزارش از نقض حقوق بشر در ایران، چین و روسیه انتقاد شده است. آمریکا جمهوری اسلامی ایران را به نقض حقوق بشر در سوریه، عراق و یمن هم متهم کرده است.
در گزارش سالانه  وزارت امور خارجه آمریکا که وضعیت حقوق بشر در ۲۰۰ کشور را بررسی کرده از ایران، چین و روسیه به شدت انتقاد شده است.
این گزارش بازتابی از شرایط حقوق بشر در جهان است، که شامل جزئیات در مورد شکنجه زندانیان، بازداشت روزنامه نگاران، کار اجباری کودکان و آزار و اذیت فعالان و سایر موارد نقض حقوق بشر می‌شود.در بخشی از این گزارش که مربوط به ایران است گفته می‌شود جمهوری اسلامی ایران در نقض حقوق بشر  در منطقه هم نقش دارد.در گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا درباره حقوق بشر همچنین قید شده است که ایران از طریق پشتیبانی نظامی از رژیم بشار اسد و حمایت از گروه‌های شبه نظامی در عراق و همچنین نیروهای حوثی‌ها در یمن حقوق بشر را در منطقه نیز نقض می‌کند.در گزارش حقوق بشر وزارت امور خارجه آمریکا از سرکوب مسلمانان اویغور در چین نیز به شدت انتقاد شده است. در بخشی از این گزارش همچنین موارد نقض حقوق بشر در روسیه نیز مورد انتقاد قرار گرفته است.



 
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها