به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۲ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۲۶۳۷۶۸

منتقد زندانی پوتین، اعتصاب غذا کرد

منتقد زندانی پوتین، اعتصاب غذا کرد
گروه بین الملل: آلکسی ناوالنی، سیاستمدار منتقد دولت روسیه اعلام کرد که در اعتراض به نبود مراقبت‌های پزشکی در زندان دست به اعتصاب غذا می‌زند. او درحال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان است.
سیاستمدار ۴۴ ساله منتقد دولت روسیه در یک پست اینستاگرامی اعلام کرد که به علت نبود مراقبت‌های پزشکی در زندان دست به اعتصاب غذا می‌زند.
آلکسی ناوالنی گفته است که به حدی از کمردرد رنج می‌برد که درد باعث بی‌حسی در زانوی او شده است. ناوالنی گفته است: «من اعلام اعتصاب غذا می‌کنم، زیرا باید قانون رعایت شود و به پزشکی که خواسته‌ام اجازه ورود به زندان داده شود».
او نوشته است: «با وجود درد شدید ابتدا در کمر، سپس در پای راست و اکنون بی‌حسی قسمتی از پای چپ هیچ کمک پزشکی دریافت نکردم»."ائتلاف پزشکان روسیه"  که یک تشکیلات مستقل پزشکی است با انتشار نامه‌ای خطاب به سازمان زندان‌های روسیه خواستار ملاقات با ناوالنی و دسترسی او به مراقبت‌های پزشکی شده است.ناوالنی در زندان پاکروف واقع در یکصد کیلومتری شرق مسکو نگهداری می‌شود.آلکسی ناوالنی، حقوقدان و سیاستمدار منتقد دولت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه است که در سال ۲۰۲۰ هنگام سفر با سم اعصاب "نوویچوک" مسموم و برای مداوا به آلمان فرستاده شد. ناوالنی پس از مداوا و بازگشت به روسیه در فرودگاه به خاطر "نقض مقررات آزادی مشروط‌" بازداشت و بعدا به اتهام اختلاس به سه سال و نیم زندان محکوم شد.



 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها