به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۲ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب : ۲۶۳۷۷۸

روند واکسیناسیون كرونا در اروپا کند است

روند واکسیناسیون كرونا در اروپا  کند است
گروه جامعه: سازمان بهداشت جهانی از روند واکسیناسیون واکسن کرونا در اروپا انتقاد کرده و آن را "بطور غیرقابل قبولی آهسته" خواند.
به گفته این سازمان وضعیت همه گیری کووید۱۹ در این منطقه ماههاست که نگران کننده است.روند واکسیناسیون در بیشتر اروپا با تاخیر روبروست و شمار مبتلایان به این ویروس در حال افزایش است.فرانسه تازه‌ترین کشور اروپاست که محدودیت‌های تازه‌ای را برای مقابله با همه گیری کرونا به مدت چهار هفته اعلام کرده است.
هانس کلوگه، مدیر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی در اروپا گفت: "واکسن‌ها بهترین راه برای خروج از این همه گیری هستند... با این حال، روند واکسیناسیون به نحو غیرقابل قبولی کند است و باعث تدوام همه گیری کرونا در منطقه وسیع تری در اروپا می‌شود."وی افزود: "ما باید با افزایش تولید و کاهش موانع برای ارائه واکسن و استفاده از هر دوز موجود، روند واکسیناسیون را تسریع کنیم."
در همین حال  کلوگه گفت: مادامی که روند واکسیناسیون کند باشد، کشورهای اتحادیه اروپا مجبورند برای جبران این تاخیرها، محدودیت‌ها و سایر اقداماتی را برای مهار کرونا اعمال کنند.
هفته گذشته شاهد افزایش شمار مبتلایان به کووید۱۹ در کشورهای اروپایی بودیم که شامل بیش از ۵۰ کشور شده و از گریلند تا شرق دور روسیه ادامه دارد. سازمان بهداشت جهانی از ابتلای یک میلیون و ۶۰۰ هزار مورد جدید و مرگ نزدیک به ۲۴ هزار نفر خبر داد.به گفته سازمان بهداشت جهانی همه موارد ابتلا در همه گروه‌های سنی به جز یک گروه در حال افزایش است.
تنها ۱۰ درصد از تقریبا ۹۰۰ میلیون نفر در اروپا تاکنون یک دوز از واکسن را دریافت کرده‌اند.به گفته سازمان بهداشت جهانی این منطقه دومین منطقه جهان است که بشدت تحت تاثیر همه گیری کووید۱۹ قرار گرفته است. تعداد مرگ و میرها به سرعت در حال نزدیک شدن به یک میلیون نفر است و تعداد کل موارد ابتلا از ۴۵ میلیون نفر می‌گذرد.سازمان بهداشت جهانی همچنین درباره خطرات گسترش بیشتر کووید همراه با افزایش گردهمایی‌ها در تعطیلات مذهبی پیش رو در روزهای فصح، عید پاک و ماه رمضان هشدار داد.حدود ۲۷ کشور از بیش از ۵۰ کشورجهان در منطقه اروپایی سازمان بهداشت جهانی محدودیت‌های نسبی و یا کامل را به اجرا درآورده‌اند.تنها ۱۶ درصد از جمعیت اتحادیه اروپا یک دوز واکسن کرونا را دریافت کردند.
اتحادیه اروپا در مذاکراتش با تولید کننده واکسن آسترازنکا کند بود که این امر باعث بروز مشکلاتی در تامین این واکسن شده است. این مسئله همچنین به بروز اختلافاتی سیاسی با بریتانیا یکی از مکان های تولید واکسن آسترازنکا دامن زد.قراردادهای اتحادیه اروپا با کمپانی‌های فایزر و مدرنا هم با مشکلاتی در زمینه تولید و توزیع مواجه شد.آژانس تایید کننده دارو اتحادیه اروپا هم در تایید واکسن برای استفاده عموم کند عمل کردند .برخی از کشورهای اروپایی هم به دلیل انتشار گزارش‌هایی در مورد لخته شدن خون پس از ترزیق واکسن آسترازنکا، توزیع این واکسن را متوقف کردند.
برغم آن که سازمان بهداشت جهانی و آژانس دارویی اروپا مزایای این واکسن را بیش از خطرات آن تشخیص دادند، اما اعتماد عمومی به آن کاهش یافته است.براساس یک نظرسنجی انجام شده توسط کمپانی یوگاو  تنها یک سوم از مردم آلمان و کمتر از یک چهارم از فرانسوی ها این واکسن را ایمن می‌دانند.
برچسب ها: واکسن کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها