به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۰:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۲ ساعت ۱۹:۲۸
کد مطلب : ۲۶۳۷۷۹

قرارداد مهم مایکروسافت با ارتش آمریکا

قرارداد مهم مایکروسافت با ارتش آمریکا
گروه علم و فناوری: مایکروسافت، غول صنعت فناوری آمریکا، قرارداد بزرگی به ارزش ۲۱/۹ میلیارد دلار با ارتش آمریکا برای فروش هدست‌های واقعیت افزوده منعقد کرده است.
این هدست‌ها قرار است بر مبنای محصول تجاری این کمپانی موسوم به "هولو لنز" ساخته شوند که امکان دیدن هولوگرام‌های گرافیکی روی تصاویر محیط واقعی افراد را فراهم می‌کند.
طبق این قرارداد ۱۲۰ هزار هدست واقعیت افزوده که در خاک آمریکا ساخته می‌شوند، تحویل ارتش این کشور می‌شود.بعد از اعلام خبر انعقاد این قرارداد در روز چهارشنبه، سهام مایکروسافت ۳ درصد بالا رفت.تفاوت واقعیت افزوده با واقعیت مجازی  در این است که در سربندها یا هدست‌های واقعیت افزوده، یک لایه گرافیکی به میدان دید فرد اضافه می‌شود، اما در واقعیت مجازی، کل میدان دید فرد با محیطی جدید جایگزین می‌شود.به این ترتیب هدست‌های واقعیت افزوده می‌توانند یک لایه اطلاعات گرافیکی اضافی را از محیط اطراف به دارندگان‌شان منتقل کنند.
در حال حاضر هدست‌های تجاری هولو لنز از سوی مایکروسافت به قیمت ۳۵۰۰ دلار برای فروش عرضه می‌شوند و عمده خریدارانش کسب و کارهای دیگر هستند که از آن در پیوند با اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی خاص خود استفاده می‌کنند. شرکت‌های معماری، دانشگاه‌ها، کارخانجات اتومبیل‌سازی و سازمان فضایی آمریکا، ناسا، از جمله کاربران این تکنولوژی در حال حاضر هستند.
طی دو سال گذشته، شرکت مایکروسافت برای ساخت نمونه اولیه این نسخه نظامی از هولو لنز، همکاری‌هایی با ارتش آمریکا داشته است. اکنون قرار است مرحله تولید انبوه این هدست‌ها آغاز شود.
مایکروسافت در پستی که در وبلاگ رسمی این شرکت منتشر شده، می‌گوید این هدست‌ها با افزایش آگاهی محیطی و امکان اشتراک‌گذاری اطلاعات و تصمیم‌گیری در لحظه، "ایمنی سربازان را بالا می‌برند و کارایی‌شان می‌کنند."بعد انتشار خبر انعقاد قرارداد اولیه توسعه نسخه نظامی این فناوری در سال ۲۰۱۸، تعدادی از کارکنان مایکروسافت با آغاز کارزاری خواهان لغو این قرارداد شدند و از این شرکت خواستند ساخت و توسعه "هرگونه فناوری نظامی و تسلیحاتی" را متوقف کند.

 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها