به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۲ ساعت ۱۹:۳۱
کد مطلب : ۲۶۳۷۸۰

تغییر سیاست گوگل در مورد کار از خانه

تغییر سیاست گوگل در مورد کار از خانه
گروه علم و فناوری: گوگل در حال تغییر سیاست کاری خود در ارتباط با کار از خانه است. به نظر می‌رسد این شرکت افراد بیشتری را به دفاتر خود در ایالات متحده باز می‌گرداند.
این شرکت فن‌آوری تنها در صورت درخواست کارمندان به آنها اجازه می‌دهد تا بیش از ۱۴ روز در سال در خانه کار کنند.گوگل تا اول سپتامبر یعنی تا ۵ ماه دیگر به ترتیبات فعلی خود برای کار در خانه ادامه می‌دهد اما از ماه آینده به افراد اجازه بازگشت داوطلبانه را می‌دهد.این غول فناوری یکی از اولین شرکتهایی بود که سال گذشته در پی شیوع بیماری همه گیر کرونا برنامه کار از خانه را ارائه داد.فیونا سیکونی، رئیس بخش خدمات گوگل، اعلام كرد:اکنون یک سال است که بسیاری از ما از خانه کار می‌کنیم و فکر بازگشت به دفتر ممکن است احساسات مختلفی را القا کند.
گوگل در حال آماده سازی برای بازگشایی گسترده در ماه سپتامبر است ، زمانی که انتظار می‌رود کارمندان حداقل سه روز در هفته در دفتر باشند.تا آن زمان ، دوره بازگشت اولیه داوطلبانه خواهد بود زیرا دفاتر شرکت بر اساس در دسترس بودن واکسن و چگونگی روند شیوع کرونا به آرامی با ظرفیت محدود بازگشایی می‌شوند.
 سیکونی گفت: وقتی کارمندان موظف شوند در ماه سپتامبر رسماً به دفاتر گوگل برگردند،دقیقاً به همان شکل که شما آنها را به یاد می‌آورید به نظر نخواهند رسید اما در صورت امکان وعده‌های غذایی، میان وعده‌ها و امکانات رفاهی را خواهند داشت."او با اشاره به موضوع آوردن سگهای کارکنان با خود در محل کار گفت: "ما دوباره از این اقدام استقبال خواهیم کرد." اکنون در محوطه ساختمان این شرکت یک پارک سگ به نام "داگ‌لپلکس" وجود دارد.این شرکت به کارکنان خود توصیه کرده که واکسن کرونا را تزریق کنند، اما این کار را برای بازگشت به محل کار اجباری نکرده است.گوگل می‌گوید که تدابیر مربوط به کار طولانی مدت از خانه در دسترس است. کارکنان می‌توانند در "استثنایی ترین شرایط" حداکثر ۱۲ ماه درخواست کار از خانه را دهند.
گوگل رویکردی متفاوت از رقبای فناوری خود که اجازه داده‌اند بیشتر کارمندان بتوانند به صورت نامحدود به کار از راه دور ادامه دهند ، در پیش گرفته است.توییتر گفته است که به بیشتر کارمندان خود اجازه کار دائم از خانه را می‌دهد.تعدادی از شرکتهای بزرگ قصد دارند به اصطلاح ترتیبات کار ترکیبی را آزمایش کنند ، جایی که کارمندان وقت خود را بین خانه و محل کار تقسیم می‌کنند.کارولین اورسون ، نایب رئیس گروه تجارت جهانی فیس‌بوک ، هنگام صحبت در مورد ترتیبات فعلی کار از خانه، گفت: "هیچ یک از ما هنوز به طور کامل در این باره تصمیم نگرفته‌ایم."
مدیر ارشد فیسبوک به کمیته‌ای که به میزبانی بلومبرگ برگزار شد، گفت: "ما در حال تصمیم‌گیری در این مورد هستیم. واقعیت این است که همه ما در تلاش هستیم که این مسئله را با هم روشن کنیم."
فیسبوک شروع به بازگشایی دفاتر سیلیکون خود در آغاز ماه مه، پس از بیش از یک سال کار در خانه در طی همه گیری جهانی می‌کند.به گفته این شرکت ، بزرگترین دفاتر آن تا اوایل سپتامبر به ظرفیت ۵۰ درصدی نخواهند رسید.
برچسب ها: گوگل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها