به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۳ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۲۶۳۸۷۰

مذاکره قدرت‌های جهانی و ایران درباره برجام

مذاکره قدرت‌های جهانی و ایران درباره برجام
گروه سیاسی: نمایندگان قدرت‌های امضاکننده برجام و ایران امروز، بدون حضور آمریکا یک کنفرانس ویدئویی برگزار می‌کنند. موضوع این جلسه "چشم‌اندازهایی برای بازگشت احتمالی آمریکا به برجام" است.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا   اعلام کرد روز جمعه کنفرانسی ویدئویی میان نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایران تحت ریاست کمیسیون اروپا برگزار خواهد شد.بورل گفت که موضوع این کنفرانس مجازی بررسی "چشم‌اندازهای بازگشت احتمالی آمریکا به توافق هسته‌ای برجام" است.
به دنبال اعلام این خبر، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش از این نشست استقبال و آن را "مثبت" تلقی می‌کند.پرایس گفت، ایالات متحده آماده است به تعهدات برجامی خود بازگردد اگر ایران نیز به این تعهدات برگردد. او افزود آمریکا در حال گفت‌وگو با هم‌پیمانان خود درباره "بهترین گزینه برای رسیدن به این منظور، از جمله از طریق  گام‌های مشترک" است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عنوان کرد که ایالات متحده تاکنون تلاش کرده گفت‌وگوهای غیرمستقیمی از طریق هم‌‌پیمانان اروپایی خود با ایران داشته باشد.
در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، آمریکا در سال ۲۰۱۸ از توافق برجام خارج شد و تحریم‌های گسترده‌ای را علیه ایران به جریان انداخت. در پی آن جمهوری اسلامی با خروج گام به گام از تعهدات هسته‌ای خود، فعالیت‌های گسترده غنی‌سازی اورانیوم را از سر گرفت.
حال دولت جو بایدن قصد به بازگشت به برجام را دارد، با این هدف که به توافقی گسترده‌تر از برجام دست یابد؛ توافقی که برنامه موشکی ایران و نقش بی‌ثبات‌کننده جمهوری اسلامی در منطقه را نیز در بر گیرد.
برچسب ها: برجام
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها