کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رستوران‌داری كه مشمول تحریم‌های ترامپ شد

13 فروردين 1400 ساعت 19:34


گروه بین الملل: دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا پیش از ترک کاخ سفید به اشتباه نام صاحب رستورانی را در ورونای ایتالیا در فهرست تحریم‌ها قرار داده بود.
این اشتباه زمانی اتفاق افتاد که  ترامپ در تلاش بود فشار بر صنعت نفت ونزوئلا را افزایش دهد.مالک این رستوران "الساندرو بازونی" نام دارد که در ماه ژانویه امسال به دلیل تشابه اسمی، نامش در فهرست تحریم وزارت دارایی ایالات متحده قرار گرفته بود که البته نام او اکنون از این فهرست خارج شده است.کارشناسان حقوقی می‌گویند اینگونه اشتباهات مکرر اتفاق می‌افتد و خروج از این فهرست بسیار پرهزینه است.در سال ۲۰۱۹ میلادی دولت آمریکا با افزایش فشار به نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا برای کناره‌گیری از قدرت، شرکت ملی نفت این کشور را تحریم کرد.
 مادورو به "فساد، نقض حقوق بشر و تقلب در انتخابات ۲۰۱۸ میلادی" که به پیروزی دوباره او منجر شد، متهم است.
دونالد ترامپ در آخرین روز کار خود در کاخ سفید در ژانویه ۲۰۲۰ سعی داشت فرد دیگری به همین نام (الساندرو بازونی) را تحریم کند. به گفته مقامهای آمریکایی این فرد با شبکه‌ای مرتبط بود که "تلاش می‌کرد تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را دور بزند."وزارت دارایی آمریکا همچنین چندین شرکت مرتبط با  بازونی را هم تحریم کرده بود.
چند ماه پس از اعمال این تحریم، مقام‌های آمریکایی به اشتباه خود پی بردند و  نام این شهروند ایتالیایی را از فهرست تحریم‌ها خارج کردند.این رستوران‌دار ایتالیایی گفت "این اشتباه بود" و متشکر است که نامش دیگر در فهرست تحریم‌های آمریکا نیست.تحریم‌ عموما ابزار مجازات مالی است که یک یا چند کشور علیه یک یا چند کشور دیگر یا شرکت‌های مشخصی به اجرا در می‌گذارند.
با توجه به اینکه آمریکا بزرگترین قدرت اقتصادی جهان محسوب می‌شود، پیامدهای تحریم‌ این کشور برای تحریم‌شدگان سنگین است.در بعضی موارد بانک‌‌ها و موسسات مالی به افراد و شرکت‌هایی که حتی به اشتباه تحریم شده‌اند، اجازه مراودات مالی نمی‌دهند و خارج کردن این افراد و نهادها از فهرست تحریم‌ بسیار پرهزینه است.
نیکلاس ترنر از وکلای شرکت "استپتو و جانسون" در هنگ‌کنگ گفت: "بعضی اوقات دولت (آمریکا) از اطلاعاتی استفاده می‌کند که آنلاین در دسترس همگان است. اگر اطلاعات به درستی مورد ارزیابی قرار نگیرد، این اشتباها‌ به راحتی اتفاق می‌افتند."دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در آخرین روز کار خود در کاخ سفید چند شرکت مرتبط با فن‌آوری در چین، از جمله شرکت شیائومی سازنده تجهیزات الکترونیکی، را تحریم کرد. ترامپ مدعی شده بود این شرکت مرتبط با ارتش چین است یا اطلاعاتی را در اختیار دولت این کشور قرار می‌دهد.ماه پیش دادگاه اعلام کرد که مدارک کافی برای ارتباط این شرکت با ارتش چین وجود ندارد.


کد مطلب: 263885

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/263885/رستوران-داری-مشمول-تحریم-های-ترامپ

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir