کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نمایش تیم ملی تردید‌ها را برطرف نکرد

14 فروردين 1400 ساعت 8:45


گروه ورزشی: تیم ملی در تعطیلات نوروزی با هدایت اسکوچیچ توانست به سومین برد متوالی برسد و سوریه را با سه گل شکست داد، ولی مهم‌تر از نتیجه، کیفیت بازی و انسجام تیم ملی بود که به نظر می‌رسد خیلی‌ها را راضی نکرده و نسبت به بازی با بوسنی شاهد پسرفت بودیم.اسکوچیچ بعد از بازی با سه مدافع میانی مقابل بوسنی به دفاع چهار نفره برگشت و از سیستم 2-4-4 لوزی استفاده کرد. مربع نوراللهی، حاجی‌صفی، امیری و قلی‌زاده در خط میانی تنها بخشی است که در این سه بازی دست نخورده باقی مانده، ولی مقابل سوریه در طراحی حملات چندان موفق نبود و هماهنگی بالایی بین آنها ندیدیم. امیری چپ پا در سمت راست این لوزی کارآیی زیادی نداشت و نوراللهی نتوانست وظایف تخریبی هافبک دفاعی را به خوبی انجام بدهد.

بیرانوند برای اولین بار در دوره اسکوچیچ درون دروازه ایستاد و نمایش مطمئنی داشت. او با دو واکنش خوب دروازه‌اش را بسته نگه داشت و با ارسال پاس گل دوم جور هافبک‌ها را کشید!در خط دفاع زوج کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده نمایش خوبی داشت، ولی باید دید با بازگشت پورعلی‌گنجی اسکوچیچ برای این منطقه چه تصمیمی می‌گیرد. این سه مدافع در بازی با بوسنی کنار یکدیگر بازی کردند، ولی احتمال بازی با چهار مدافع در مقدماتی جام جهانی بیشتر است.سورپرایز اسکوچیچ در بازی با سوریه حضور سلمانی در دفاع راست بود، ولی این هافبک چپ پا مطابق انتظار در این پست غیرتخصصی نمایش خوبی نداشت. گزینه اصلی مربی کروات برای پست مدافع راست صادق محرمی است، ولی این بازی فرصت خوبی برای محک زدن گزینه‌های آماده دیگر مثل رضاییان، غفوری یا اسماعیلی‌فر بود که با این انتخاب عجیب از دست رفت. در دفاع چپ مثل دو بازی قبلی میلاد محمدی بازی کرد، ولی او با مدافع چپ آماده دوره کی‌روش فاصله زیادی داشت و نتوانست در حملات حضور مؤثری داشته باشد.

اسکوچیچ پس از غیبت آزمون و طارمی در بازی با بوسنی، این بار دو ستاره تیمش را دوباره در اختیار داشت. یکی از ایرادها به ویلموتس فاصله زیاد بین این دو مهاجم در دور رفت مقدماتی جام جهانی بود که اجازه نداد همکاری خوبی بین آنها شکل بگیرد. اسکوچیچ مصمم است که آنها نزدیک به هم بازی کنند و در چند صحنه همکاری‌های خوبی بین آنها دیده شد، از جمله گل دوم که هر دو در آن نقش داشتند (البته تیم ملی در دقایقی از بازی هم به 3-3-4 تغییر سیستم می‌داد و طارمی و قلی‌زاده به کناره‌ها متمایل می‌شدند). با این حال این دو مهاجم شاغل در اروپا در کنار دیگر بازیکنان باتجربه تیم ملی مثل حاجی‌صفی و امیری کیفیتی که از آنها انتظار می‌رود را به نمایش نگذاشتند.

اسکوچیچ روی استفاده از هافبک‌های تکنیکی اصرار دارد، ولی این ایده جواب نداد و ترکیبی که انتخاب کرده بود، نتوانست در تغذیه آزمون و طارمی چندان موفق باشد. گل اول روی یک کرنر و گل دوم روی شروع مجدد بلند بیرانوند بود و تنها گل سوم با یک طراحی کلاسیک زده شد. از طرف دیگر ترکیب این هافبک‌ها برای بازی‌های سخت مقدماتی جام جهانی شکننده به نظر می‌رسد و برای دو بازی پرفشار با بحرین و عراق ممکن است توان کنترل بازی را نداشته باشد.اردوی بعدی تیم ملی خرداد ماه است و این آخرین فرصت برای محک زدن بازیکنان و سیستم‌ها برای اسکوچیچ است. با آنچه از تیم ملی مقابل سوریه دیدیم، بردن هر چهار بازی دور برگشت و صدرنشینی کار خیلی سختی خواهد بود، مگر اینکه اسکوچیچ ایرادهای اساسی تیمش را برطرف کند. تیم ملی با سه برد و تساوی با عراق در بازی آخر هم ممکن است به عنوان تیم دوم بتواند صعود کند، ولی این حالتی نیست که از حالا بتوان روی آن حساب کرد و بستگی به نتایج سایر گروه‌ها دارد، پس تیم ملی باید با هدف کسب 12 امتیاز به منامه سفر کند.


کد مطلب: 263906

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/263906/نمایش-تیم-ملی-تردید-ها-برطرف-نکرد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir