به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : ۲۶۳۹۱۰

بازگشت یحیی گل محمدی در تقابل با رحمتی

بازگشت یحیی گل محمدی در تقابل با رحمتی
گروه ورزشی: یکی از بازی‌های مهم و دیدنی هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر، تقابل 2 تیم پدیده و پرسپولیس در مشهد است؛ دیداری که امروز از ساعت 16:30 در ورزشگاه امام‌رضا(ع) انجام خواهد شد و از جهات مختلف دارای حساسیت‌های زیادی است که مهمترین آن نبرد یحیی گل‌محمدی در شهری که خاطرات تلخ و شیرین زیادی دارد و مدتی هم هدایت تیم پدیده را بر عهده داشت. از طرفی این اولین بازی حساس لیگ برتر در سال 1400 است که تماشاگران پس از چند هفته دوری، شاهد شور و هیجانات فوتبالی خواهند بود. اما در هر حال این بازی، تقابلی سخت برای شاگردان مهدی رحمتی است چراکه حریفشان در کورس قهرمانی قرار دارد و 3 امتیاز این دیدار در صدرنشینی سرخ‌پوشان خیلی تاثیرگذار است.پدیده‌ای‌ها برای حفظ جایگاه و بازی آبرومندانه باید تمرکز لازم را داشته باشند و از فرصت میزبانی نهایت بهره را ببرند. از طرفی این تقابل حیثیتی بین رحمتی با یحیی هم خواهد بود که همه این مسائل به جذابیت‌های این بازی می‌افزاید تا تماشاگران که غایبان اصلی ورزشگاه‌ها هستند، از راه دور شاهد مسابقات جذاب و هیجانی باشند.

رهایی از منجلاب
تیم فوتبال پدیده در سال 99 شرایط خیلی سختی را پشت سر گذاشت و هنوز درگیر مشکلات مالکیتی است. مهدی رحمتی هم در اولین سال مربیگری‌اش با چالش‌هایی روبه‌رو شده که در دوران بازیکنی خود اصلا چنین مشکلاتی را حتی از نزدیک هم لمس نکرده بود. حالا رحمتی به همراه دیگر بازیکنان، برخلاف دیگر تیم‌های لیگ برتری لحظه‌شماری می‌کنند تا هر چه زودتر مسابقات به پایان برسد تا از منجلاب سختی که در آن دچار شده‌اند، رهایی یابند.

این شرایط اصلا در شان و اعتبار فوتبال خراسان رضوی نیست که هرچند سال این اتفاق تلخ سردرگمی تیم‌های فوتبالی تکرار می‌شود که تاکنون مدیریت صحیحی از سوی مسئولان استانی در این زمینه شاهد نبوده‌ایم. حتی هنوز وضعیت فعلی مالکیت تیم پدیده مشخص نشده و همچنان در بلاتکلیفی بسر می‌برد که معلوم هم نیست چه خواهد شد. تیم پدیده به خاطر مشکلات مالی در نیم‌فصل دوم، چند بازیکن خوب خود را از دست داد و الان شرایط به گونه‌ای است که تیم رحمتی از قبل هم ضعیف‌تر شده و در ادامه مسابقات قطعا با اما و اگر همراه خواهد بود.

حالا در اولین بازی سال جدید مقابل تیمی قرار خواهد گرفت که سودای قهرمانی دارد که بازیکنان مشهدی برای همین کار خیلی سختی خواهند داشت. پدیده‌ای‌ها در حال حاضر 23 امتیازی هستند و در رده یازدهم جدول رده‌بندی جا خوش کرده‌اند و تیم پرسپولیس هم با 37 امتیاز و با تفاضل گل کمتر پس از سپاهان در رده دوم قرار دارند. با توجه به بازی‌های پایانی رقابت‌های لیگ برتر، از این پس هر بازی برای هر تیمی اهمیت دوچندان دارد و اگر تیمی فرصت‌سوزی کند قافله را به حریفان خود باخته است.

داستان یحیی در مشهد
این دیدار حساس جدا از این‌که برای مهدی رحمتی و تیم پدیده اهمیت دارد، برای یحیی گل‌محمدی که چند سال در مشهد مربیگری کرده، اهمیت بیشتری دارد. به نوعی یحیی گل‌محمدی در مشهد به یک کارنامه فوتبالی خوبی دست یافته و با توجه به اهدافی که داشت، توانست سکاندار پرسپولیس شود. یحیی گل‌محمدی 2 سال قبل در مشهد تیم معمولی را قبول کرد که بعد‌ها با ارائه فوتبال مالکانه به یک شخصیت فوتبالی دست یافت که مدعی قهرمانی هم بود. هرچند در همان ابتدای کار، یحیی گل‌محمدی با بحران و تغییر مالکیت در تیمش مواجه شد اما رفته‌رفته توانست بر اوضاع مسلط شود.

کیفیت فنی بالا و نمایش‌های تحسین‌برانگیز تیمی که به شهرخودرو تغییر نام داده بود، آن‌ها را در اولین تجربه همکاری به مقام چهارمی لیگ برتر و راهیابی نخستین تیم خطه خراسان به لیگ قهرمانان آسیا رساند. همین نتایج درخشان باعث شد تا گل‌محمدی حتی به عنوان کاندیدای هدایت تیم ملی فوتبال ایران نیز مطرح شود. اما در نیم‌فصل دوم لیگ نوزدهم در حالی که فقط چند روز تا پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده بود، یحیی گل‌محمدی به جای حضور در مشهد، سر از دفتر مدیرعامل پرسپولیس درآورد.

او با جلب رضایت مالک شهرخودرو در ازای وعده پرداخت مبلغی هنگفت(در آن مقطع) جهت صدور رضایت‌نامه، درنهایت توانست جای گابریل کالدرون را در پرسپولیس بگیرد. حالا پس از گذشت یک سال، یحیی گل‌محمدی به شهر مشهد بازخواهد گشت اما این بار در قامت سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت برای جدال برابر تیم سابق خود.

روز سخت برای پرسپولیس
مربی پدیده با اشاره به آخرین شرایط تیم در آستانه دیدار با پرسپولیس گفت: «تمرینات خوبی پشت سر گذاشتیم و بازیکنان با‌انگیزه و تمرکز زیادی در تمرینات حاضر شدند. کادر فنی هم تمام تلاش خود را انجام داده تا نمایش خوبی مقابل پرسپولیس داشته باشیم.» رضا ناصحی افزود: «متاسفانه از حضور هواداران در دیدار با پرسپولیس محروم هستیم اما امیدوارم دعای تماشاگران را همراه خودمان داشته باشیم تا عملکرد خوبی همراه با برد به نمایش بگذاریم.» مربی پدیده درباره تقابل با پرسپولیس عنوان کرد: «پرسپولیس تیم شناخته‌شده‌ای است که بازیکنان با کیفیت و تیم خیلی خوبی دارد. آن‌ها حریف سرسختی هستند اما طبق صحبت‌هایی که رحمتی با بازیکنان انجام داده و تمریناتی که داشتیم، مطمئنا روز سختی برای پرسپولیس رقم می‌زنیم.»
برچسب ها: پرسپولیس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها