به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۲۶۳۹۶۲

مسئولان کانال سوئز اور گیون را توقیف کردند

مسئولان کانال سوئز  اور گیون را  توقیف کردند
گروه بین الملل:کشتی باری اور گیون یک هفته تمام کانال سوئز را بست و مانع عبور صدها کشتی شد. مسئولان کانال سوئز یک میلیارد دلار خسارت خواسته‌اند. تا زمانی که توافقی در این زمینه حاصل نشده، این کشتی اجازه ادامه حرکت در مسیر خود را ندارد.به دلیل اختلاف بر سر جبران خسارت از سوی مقامات کانال سوئز، کشتی "اور گیون" فعلا اجازه ندارد به مسیر خود ادامه دهد.
اداره امور کانال سوئز به دلیل بسته شدن این کانال خواستار جبران خسارت یک میلیارد دلاری شده است و تنها زمانی کشتی اجازه حرکت خواهد داشت که توافقی در این زمینه حاصل شود.
اسامه ربیع، رئیس اداره امور کانال سوئز گفت: «زحمت و کار زیادی برای نجات کشتی هزینه کردیم و درآمد روزانه خود را از دست دادیم. بنابراین باید به ما خسارت پرداخت شود.»
هم‌اکنون کشتی اور گیون در دریاچه‌ای میان بخش شمالی و جنوبی کانال سوئز لنگر انداخته است. اداره امور کانال سوئز ادعای خسارت روزانه میان ۱۴ تا ۱۵ میلیون دلار در روز را دارد. علاوه بر این شرکت صاحب کشتی باید هزینه بیرون کشیدن کشتی ۴۰۰ متری از گل و لای را بپردازد.ربیع با اشاره به اینکه این کشتی حمل‌کننده باری به ارزش ۳،۵ میلیارد دلار است، گفت: «این ما بودیم که این کشتی و بار آن را نجات دادیم.»مسئولیت دیرکرد بار به مقصد را شرکت تایوانی کشتیرانی "اور گرین مارین" برعهده دارد که کشتی را در اجاره خود داشته است. اما اریک هسیه، رئیس این شرکت می‌گوید هیچ مسئولیتی بر عهده نمی‌گیرد. او گفت که خسارت‌های احتمالی از سوی بیمه‌ها تضمین شده‌اند. شرکت‌های بیمه اما دیرکرد بار صدها فروند دیگر کشتی‌ها را برعهده خواهند گرفت، که در صف گذار از کانال منتظر مانده بودند.
هم‌اکنون تحقیقات زیادی در جریان است تا علت این حادثه روشن شود. مقامات مصر از جمله خواستار تحلیل داده‌های جعبه سیاه کشتی و گفت‌وگو با ۲۵ خدمه کشتی هستند.اداره دریانوردی پاناما، که کشتی با پرچم آن در تردد بوده، و شرکت مسئول امور فنی کشتی با نام "مدیریت کشتی برنهارد شولته" (BSM) اعلام کرده‌اند، تحقیقات مستقل خود را آغاز خواهند کرد.
برچسب ها: کانال سوئز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها