به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۲۶۳۹۹۲

حمله با خودرو به ساختمان کنگره آمریکا

حمله با خودرو به ساختمان کنگره آمریکا
گروه بین الملل: ساختمان کنگره آمریکا پس از یورش راننده یک خودرو به سوی ماموران پلیس در محوطه این ساختمان موقتا بسته شد.
یک مامور پلیس پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده جان باخت. یک مامور دیگر نیز مجروح شده و به بیمارستان انتقال یافت.
راننده خودرویی که به سوی محوطه کنگره رانده بود به ضرب گلوله ماموران کشته شده است. پیش از این گزارش هایی از انتقال او به بیمارستان به دلیل جراحات وارده منتشر شده بود.
بنا به برخی گزارشها راننده این خودرو چاقو به همراه داشته است و در جریان این حادثه با استفاده از چاقوی خود این دو مامور را زخمی کرده است. برخی گزارشها پیش از این از شنیده شدن صدای تیراندازی در اطراف ساختمان کنگره حکایت داشت.رئيس پلیس واشنگتن اعلام کرد حادثه ارتباطی با «تروریسم» ندارد. مقامات آمریکا همچنین بر این باور هستند که تهدید امنیتی علیه ساختمان کنگره پایان یافته است.محل حادثه تنها ۹۱ متر با یکی از ورودی های ساختمان کنگره ایالات متحده فاصله داشت.اعضای کنگره آمریکا اکنون دوران تعطیلات خود را سپری می کنند اما برخی از دستیارهای آنها و شماری از خبرنگاران در زمان حادثه  در ساختمان کنگره حضور داشتند.
همچنین به دنبال کشته شدن یک افسر پلیس در جریان حمله به کنگره آمریکا جو بایدن دستور داد پرچم‌های آمریکا بر فراز کاخ سفید را به حالت نیمه افراشته در آورند.
  افسر کشته شده ویلیام ایوانز با سابقه ۱۸ سال همکاری با پلیس کنگره اعلام هویت شده است..
جو بایدن رییس جمهوری آمریکا که پیشتر واشنگتن را به سوی استراحتگاه کمپ دیوید ترک کرده بود گفته از شنیدن این خبر قلبش شکسته است.
بایدن به خانواده ویلیام ایوانز تسلیت گفته و دستور داده پرچم آمریکا بر فراز کاخ‌سفید به حالت نیمه‌افراشته دربیاید.
وی در بیانیه‌ای گفت: من و بانوی اول آمریکا از شنیدن این حمله به یکی از ایست‌های امنیتی در ورودی کنگره که در جریان آن افسر ویلیام ایوانز از پلیس کنگره کشته و یکی از همکارانش زخمی شدند، بسیار نارحت و متاسف هستیم. ما به خانواده افسر ایوانز و همه کسانی که در این غم شریک هستند، تسلیت می گوییم. ما می دانیم که این چه دوران سختی برای کنگره، افرادی که در آنجا کار می‌کنند و افرادی که از آن محافظت می کنند، بوده است.
بایدن افزود: من توسط الیزابت شروود-رندال، مشاور امنیت داخلی‌ام از این رویداد مطلع شدم و در جریان تمامی جزئیاتی که در پی تحقیقات آغاز شده از این رویداد بدست آید، قرار خواهم گرفت.
نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا گفته است قلب آمریکا شکسته و ایوانز را "شهید" دموکراسی خوانده است.
کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا این حمله را محکوم کرد و آن را "غیرقابل توضیح" خواند.
وی گفت: امروز در یک اقدام خشونت‌آمیز غیرقابل توضیح یک افسر پلیس شجاع کنگره آمریکا در حین انجام وظیفه کشته شد در حالی که افسری دیگر نیز زخمی شده و برای زنده ماندن مبارزه می‌کند. افسر ویلیام ایوانز نهایت از خود گذشتگی و فداکاری را در حفاظت از کنگره و آنهایی که از طرف مردم آمریکا در آنجا کار می‌کنند، انجام داد. افسر ایوانز، خانواده‌اش و همه آنهایی که او را می‌شناختند در قلب ما جای دارند و برای آنها دعا می کنیم.
وی افزود: من از پلیس کنگره، نیروی واکنش سریع گارد ملی و هر کسی که به سرعت به حمله  واکنش نشان داد، تشکر می‌کنم. ما به این زنان و مردانی که از کنگره دفاع می‌کنند به ویژه در جریان دوره‌ای چالش‌برانگیز که با حملات خشونت‌آمیز و مرگبار مواجه بوده‌اند، افتخار می‌کنیم.  



 
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها