به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۲۶۴۰۲۷

ماهی قرمز را در آب‌های آزاد رها نکنید

ماهی قرمز را در آب‌های آزاد رها نکنید
گروه جامعه: مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه به خانواده‌ها توصیه کرد، "ماهی قرمز" را در آب‌های آزاد رها نکنند. پگاه رستمی مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : رها کردن ماهی‌های قرمز در رودخانه‌ها، سرداب‌ها، تالاب‌ها و آب‌های آزاد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، چون این کار می‌تواند هم برای محیط زیست و هم برای آبزیانی که در آب‌های آزاد زیست می‌کنند، خطرناک باشد.
 
او با بیان اینکه زیستگاه اصلی ماهی‌های قرمز آب‌های آزاد شرق آسیا از جمله چین و ژاپن است، گفت : گونه ماهی قرمز نوعی گونه غیربومی و مهاجم برای محیط زیست به حساب می‌آید که رها کردن آن در اکوسیستم سایر آبزیان می‌تواند برای آن‌ها مشکلاتی را در پی داشته باشد.این مقام مسئول با بیان اینکه رهاسازی ماهی قرمز در آب‌های باز می‌تواند کاهش تنوع گونه‌های بومی در محیط زیست را در پی داشته باشد، افزود: با از بین رفتن و یا کاهش جمعیت یک گونه آبزی امکان به هم خوردن کل چرخه اکوسیستم محیط زیست و آسیب دیدن سایر گونه‌های آن وجود دارد.

رستمی بهترین محل برای رها کردن ماهی‌های قرمز را استخرها، حوضچه‌های داخل پارک‌ها و محیط‌های بسته عنوان کرد.او گفت: خانواده‌هایی هم که تمایل به نگهداری بلندمدت ماهی قرمز در خانه‌های خود را دارند، در صورت رعایت موارد مربوط به نگهداری طولانی مدت مثل استفاده از ظروف مناسب نگهداری و غذا دادن مناسب می‌توانند ماهی را طولانی مدت در خانه نگهداری کنند .
برچسب ها: ماهی قرمز
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها