به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۲۶۴۰۲۹

۵ ابزار مهم برای مدیریت زمان بهتر

۵ ابزار مهم برای مدیریت زمان بهتر
گروه جامعه:مدیریت زمان هم مانند هر کار دیگری ابزار مورد نظر خودش را دارد که باعث می‌شود این کار آسان‌تر و اثربخش‌تر شود. برای اینکه بتوانید درآمد بیشتری کسب کنید، باید تولید بیشتری داشته باشید و به همین دلیل است که من قصد دارم در مورد ابزار‌های آسان مدیریت زمان صحبت کنم که می‌توانید برای تمرکز و کار بیشتر از آن ها استفاده کنید.در دنیای کار امروز، دو منبع عمده با ارزش وجود دارد؛ اولی، زمان و دومین منبع، دانش است؛ به طوری که امروزه، زمان، ارز تجارت مدرن است.بنابراین، با استفاده از این ۵ تکنیک، خود را در مسیر موفقیت قرار دهید.

ایجاد "حس اضطرار"
مهم‌ترین معیار اندازه‌گیری زمان، سرعت است و مهم‌ترین کیفیتی که می‌توانید با توجه به زمان ایجاد کنید "احساس اضطرار" است.

احساس اضطرار
 عادت به حرکت سریع در زمان روبه‌رو شدن با فرصت‌ها است. بنابراین، بهتر است این عادت را در خود تقویت کنید چراکه سرعت یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت است و همه افراد موفق نه تنها سخت، بلکه سریع کار می‌کنند.
همه افراد باید در کاهش مدت زمانی که برای گرفتن نتایج یکسان لازم است، متمرکز باشند و علاوه بر این، مشتریان برای هر کسی که باعث صرفه‌جویی در زمان آن‌ها می شود، هزینه‌های گزافی پرداخت کنند.

به تعویق انداختن کارهایتان را متوقف کنید
به تعویق انداختن کار‌ها نه تنها باعث می‌شود زمان شما هدر برود، بلکه باعث عقب افتادن زندگیتان هم می‌شود. بنابراین، باید برای عملکرد بهتر در زندگی عادت مدیریت زمان را در خودتان به وجود آورید تا در مواقعی که لازم است، سریع کارتان را به پایان برسانید و به فردی فِرز و قابل اطمینان شهره شوید.برخی از مطالعات نشان می‌دهد آن دسته از افرادی که به این دو ویژگی مشهور هستند، بیشترین ارزش را در هر سازمانی دارند و اینگونه افراد در مسیر شغلی خود خیلی سریع پیشرفت می‌کنند.

عادت‌های خوب ایجاد کنید
مزیت شگفت‌انگیز ایجاد احساس اضطرار و عادت سریع حرکت کردن، این است که هرچه سریع‌تر حرکت کنید، عملکرد بهتری خواهید داشت و این موضوع به این دلیل است که هرچه سریع‌تر حرکت می‌کنید، تجربه بیشتری  کسب می‌کنید و بیشتر یاد می‌گیرید و صلاحیت بیشتری پیدا می‌کنید.علاوه بر این، هرچه سریع‌تر حرکت کنید، انرژی و اشتیاق بیشتری نیز خواهید داشت.افرادی که حرکت سریع را به عنوان یک شیوه زندگی و عادت خوب زندگی انتخاب کرده‌اند، نگرش خاصی هم به زندگی خود خواهند داشت و در نتیجه، خلق و خو و شخصیت کاملا متفاوتی نسبت به دیگران دارند.

بین کار‌ها فاصله نیندازید
هر وقت که ممکن است، کار‌های خود را در همان لحظه‌ای که از شما خواسته می‌شود، انجام دهید. تمرکز خود را حفظ کنید و در زمان حال، آن کار را به پایان برسانید، چون اگر این کار را برای مدتی متوقف کنید و بعد، دوباره برای انجام آن بازگردید، وقتتان را تلف کرده‌اید.به عنوان یک قاعده کلی در نظر داشته باشید که کار‌های کوچک خود را همان زمانی که گفته می‌شود، انجام دهید، زیرا علاوه بر سریع پایان یافتن یک وظیفه، با کنار هم قرار دادن این وظایف کوچک، یک کار بزرگ را انجام داده‌اید و به عنوان کسی که سریع کار‌های خود را به پایان می‌رساند، شهرت و محبوبیت کسب می‌کنید.

متمرکز بمانید و ارزش بیشتری تولید کنید
به عبارت ساده‌تر، افراد موفق بهره‌وری بالاتری نسبت به دیگر افراد دارند.افراد موفق عادت‌های بهتری دارند، رویا‌های بزرگی را دنبال می‌کنند، اهدافشان را می‌نویسند، روی کاری که لازم است انجام دهند، متمرکز می‌مانند، کاری را که دوست دارند، انجام می‌دهند و در نهایت، روی بهتر شدن کار خود تمرکز می‌کنند.این افراد از استعداد خود نهایت استفاده را می برند و به طور مداوم، برای حل مشکلات و همچنین دستیابی به اهداف خود، ایده‌پردازی می‌کنند و تمرکز خود را روی استفاده کردن از هر دقیقه از وقت خود می گذارند تا بهترین نتیجه را بگیرند.

مهم‌تر از همه، آن‌ها دائماً در اطراف خود به دنبال فرصت‌هایی برای افزودن ارزش به هر کاری هستند و یک احساس اضطرار برای عملی کردن ایده‌های خود دارند. آن‌ها تمام وقت کار می‌کنند و احساس حرکت رو به جلو را ایجاد و حفظ می‌کنند و در نتیجه، خیلی زود غیر قابل مهار می‌شوند.در ادامه نیز چند نکته وجود دارد که می‌توانید از همین امروز از آن‌ها استفاده کنید تا کار‌های بیشتری در روز کاری خود انجام دهید.ارزشمندترین کار‌هایی را که در محل کار انجام می‌دهید، شناسایی کنید. چگونه می‌توانید وقت خود را منظم کنید تا کار‌های بیشتری انجام دهید؟عادت وقت‌شناسی را در خودتان ایجاد کنید. سعی کنید این کار را با ۱۵ دقیقه زودتر به محل کار رسیدن آغاز کنید؛ به طوری که کار خود را یک ساعت زودتر آغاز کرده و زمان خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که یک ساعت زودتر از همکاران خود وارد محل کار شده و شروع به کار کنید. ساعت ناهار را به خوبی تنظیم کنید و یک ساعت بعد از اتمام ساعت کاری نیز در محل کارتان بمانید.

تمام مدت کاری خود را مشغول به کار باشید و حتی یک دقیقه هم تلف نکنید و اگر کسی سعی در پرت کردن حواس شما داشت، به او بگویید که باید سر کار خود بازگردید و سپس کارتان را به موقع انجام و تحویل دهید.فرمول بالای ۴۰ ساعت را اجرایی کنید. برای شغلتان یا برای خودتان ۵۰ تا ۶۰ ساعت در هفته به گونه‌ای کار کنید که در انجام دادن کارتان بهتر شوید و به این ترتیب، هفته‌ای ۴۰ ساعت کار کردن باید برایتان حداقل باشد.اگر می‌خواهید در کاری که انجام می‌دهید، جلوتر باشید، باید هفته‌ای بیش از ۴۰ ساعت کار کنید.
برچسب ها: روانشناسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها