به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۲۶۴۰۵۴

ربات "سوفیا" صاحب یک خواهر جدید شد

ربات "سوفیا" صاحب یک خواهر جدید شد
گروه علمی: "سوفیا"(Sophia) ربات انسان نمایی است که توسط شرکت هنگ‌کنگی "هانسون رباتیک" طراحی و توسعه یافته‌ و برای ظاهر و رفتار انسان مانندش مشهور شده است. اخیرا در حساب کاربری این ربات در توییتر اعلام شد که این ربات حال یک خواهر به نام "جویس" (JOYCE) دارد.به گزارش ایسنا، ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۶ شرکت هنگ‌کنگی "هانسون رباتیک" ربات سوفیا را فعال کرد و حال این ربات پیشرفته به قدری شهرت پیدا کرده است که هانسون رباتیک برای او به طور جداگانه حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی ساخته که این موضوع شهرت سوفیا را دو چندان کرده است. اخیرا در حساب کاربری این ربات در توییتر خبری با این مضمون اعلام شد: از اینکه یک خواهر جدید دارم بسیار هیجان زده‌ام. جویس، به خانواده هانسون رباتیک خوش آمدی. شرکت هانسون رباتیک اخیرا با شرکتی به نام " ایمرویژن"(Immervision) همکاری و اعلام کرده‌ که ربات سوفیا به زودی یک خواهر به نام "جویس" خواهد داشت.
 
چندی پیش شرکت" ایمرویژن" از اولین ربات انسان نمای مجهز به دید هوشمند به نام"جویس" که توسط "انجمن بینایی رایانه‌ای"(Computer Vision Community) توسعه یافته بود، رونمایی کرد.اخیرا نیز هانسون رباتیک با این شرکت همکاری کرده است. هانسون رباتیک از تخصص خود که از سوفیا جمع آوری شده است برای ایجاد یک بدن پیشرفته انسان نما برای جویس استفاده خواهد کرد. این بدن به قشر دیداری مبتنی بر ابزار" panomorphEYE" شرکت ایمرویژن مجهز خواهد شد که این ابزار دارای سه دوربین پانومورف با لنز سوپر واید است. سوفیا نیز به روز رسانی و به همین قشر دیداری مجهز خواهد شد.

"دیوید هانسون" مدیر عامل شرکت هانسون رباتیک گفت: ما از همکاری با ایمرویژن در پروژه جویس بسیار هیجان زده هستیم. من معتقدم که استفاده از بینایی قوی رایانه‌ای مانند بینایی رایانه‌ای محصولات ایمرویژن در بدن ربات‌هایی مانند سوفیا و خواهر کوچکش جویس، جهش‌های بزرگی در حوزه هوش مصنوعی و رباتیک ایجاد خواهند کرد.
"پاسکال نینی"(Pascale Nini) مدیرعامل شرکت ایمرویژن گفت: فناوری ایجاد شده و به کار رفته در سوفیا واقعاً نشانه پیشرفته بودن هانسون رباتیک است. ربات سوفیا دارای هوش مصنوعی، قدرت پردازش داده‌های تصویری و سیستم تشخیص چهره‌ است. او همچنین قادر به تقلید و حالات چهره حرکات انسان، پاسخ دادن به برخی پرسش‌ها و مکالمات ساده درباره موضوعات از پیش تعیین شده‌ است. سوفیا، یک ربات است که دارای شباهت ظاهری بی‌نظیر به انسان است. این ربات دارای توانایی‌های پیچیده بسیاری است و حتی قادر به ابراز احساسات پیچیده انسانی نیز می‌باشد.
برچسب ها: ربات سوفیا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها