کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ربات‌ها با امواج رادیویی اشیای مخفی را پیدا می کنند

14 فروردين 1400 ساعت 18:31


گروه علمی:محققان دانشگاه ام آی تی ربات‌هایی تولید کرده اند که با استفاده از امواج رادیویی قادر به یافتن و شناسایی اشیای مخفی هستند.پیش از این از ترکیبی از حسگرهای لمسی و هوش مصنوعی برای تولید ربات‌های یابنده اجسام مختلف استفاده شده بود. این ربات‌ها با لمس هر ابزار می‌توانستند آن را شناسایی کنند. اما حالا ربات‌هایی ساخته شده‌اند که با استفاده از امواج رادیویی اجسام مخفی شده را پیدا می‌کنند.
 

ربات‌های یادشده مجهز به دوربین‌های مچی و سیستمی برای دریافت و قرائت امواج رادیویی هستند و با ارسال و دریافت مکرر این امواج اشیای مخفی شده در نقاط مختلف را می‌یابند. این ربات‌ها به خصوص برای استفاده شرکت‌هایی مانند آمازون مفید هستند که نیازمند یافتن و شناسایی سریع انبوهی از کالاهای مختلف در انبارهای بزرگ خود هستند. زیرا با استفاده از این ربات‌ها می‌توان دو فرایند شناسایی و انتخاب اجسام را به سرعت انجام داد.
این ربات‌ها که فعلاً به صورت آزمایشی تولید شده‌اند، از هوشمندی بالا برخوردارند و می‌توانند به سرعت تصمیم‌گیری کنند. آنها با شناسایی سریع ابزار گم شده یا مخفی شده از فاصله‌ای مناسب سر خود را به سمت آن بر می‌گردانند و بر روی این ابزار برچسب می‌زنند. از این ربات برای پاکسازی محیط از اشیای مختلف نیز می‌توان استفاده کرد.


کد مطلب: 264103

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/264103/ربات-ها-امواج-رادیویی-اشیای-مخفی-پیدا-می-کنند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir