به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۵ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۲۶۴۱۵۴

غرق‌شدگان از شمال تا جنوب

غرق‌شدگان از شمال تا جنوب
گروه جامعه: در مدت 24ساعت 12 نفر در دریا و رودخانه جان باختند اما امدادگران توانستند در همین زمان 7 نفر دیگر را از آب‌های پرتلاطم نجات دهند
 
غرق‌شدن نوجوان منوجانی در رودخانه
 یک دختر نوجوان در رودخانه معدن منوجان غرق شد و جان باخت.یوکابد دختر کرمانی سيزده ساله كه همراه خانواده و نزدیکان  خود براي تفريح روز سيزده‌به‌در به منطقه تفريحي اطراف معدن آسمينون منوجان رفته بود، در رودخانه غرق شد و جان باخت.این دختر هنگام بازی با همبازی‌های خود به درون رودخانه افتاد  و تلاش‌ها براي نجات بي‌نتيجه ماند و این دانش‌آموز كلاس ششم براثر خفگي جان سپرد.

مرگ تلخ در سیزدهمین روز
پیکر بی‌جان کودک پنج ساله مینوشهری از اروند صغیر بیرون آورده شد.این کودک در روز سیزده‌به‌در به  دلیل بی‌توجهی خانواده و نبود حفاظ و نرده در اطراف رودخانه اروند صغیر به درون آب افتاد. پس از بروز این حادثه به طور سریع عملیات جست‌وجوی کودک آغاز شد.۹ غواص از آتش‌نشانی‌های شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، مینوشهر و دریابانی خرمشهر پس از ساعت‌ها تلاش توانستند پیکر بی‌جان کودک پنج ساله را یافته و آن را از آب خارج کنند.

غرق‌شدن ۲ نفر در رودخانه سزار دورود
دو نفر به علت شنا در رودخانه سزار شهرستان دورود و آشنا نبودن به فن شنا غرق شدند. دو تیم از هلال احمر و یک تیم از آتش‌نشانی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند. جسد غرق‌شدگان هنوز پیدا نشده است.پارسال ۲۱ نفر در لرستان در رودخانه‌های این استان غرق شدند.

غرق‌شدن در عمق سه متری
جوان بیست‌وشش‌ساله‌ای به دلیل توجه‌نکردن به تابلو‌های هشدار‌دهنده و منع شنا در عمق سه متری دریا در نزدیکی اسکله تفریحی کیش غرق شد.پسر بیست‌وشش ساله، کارگر یکی از پروژه‌های کیش، عصر سیزدهم فروردین به اتفاق چند تن از همراهان خود در نزدیک اسکله تفریحی در منطقه ممنوعه شنا که به وضوح به وسیله تابلو بازدارنده شنا ممنوع مشخص شده بود به آب زد ولی به دلیل آشنانبودن کامل با فن شنا در عمق ۳ متری دریا غرق شد.پیکر این فرد با تلاش پرسنل امور دریایی از آب گرفته و کمک‌های اولیه تا رسیدن اورژانس در مورد این فرد انجام و سپس به بیمارستان کیش منتقل شد ولی جان خود را از دست داد.موسسه ورزش و تفریحات سالم از ساکنان و گردشگران درخواست کرد که از شناکردن در سواحل خودداری کنند و حتما از محل پلاژ‌های کیش برای شنا استفاده کنند تا شاهد این گونه حوادث تلخ نباشیم.

نجات 2 غریق از سد خاکی روستای پولادکلا نور
شامگاه جمعه، سیزدهم فروردین، سه جوان گردشگر با یک قایق وارد سد خاکی روستای فولادکلا شدند که غروب جمعه پس از تفریح در سد خاکی و آب‌بندان روستای فولادکلا دچار سانحه واژگونی قایق شدند.بلافاصله پس از گزارش حادثه واژگونی قایق در آب، اهالی روستا وارد عمل شدند و تیم‌های امدادی اورژانس ۱۱۵، نیروی انتظامی و عوامل هلال احمر به محل حادثه آمدند.با تلاش اهالی روستا دو نفر غریق این حادثه نجات پیدا کردند و به مراکز درمانی اعزام شدند.

دهیار روستای فولادکلا بخش چمستان شهرستان نور  می‌گوید:  «با شیوع ویروس کرونا تمام تمهیدات لازم برای پذیرش‌نشدن مسافران و گردشگران در منطقه جنگلی و مناطق تفریحی اندیشیده شد. پیام‌های هشداری لازم در ورودی‌های روستا نصب و حتی در برخی مواقع از ورود مسافران ممانعت شده است.برای روز طبیعت نیز علاوه بر هشدارهای لازم، مسیرهای ورودی مسدود شد ولی با ورود افراد شاهد اتفاق بسیار تلخ بودیم.»با توجه به تاریکی شب و سرمای هوا عملیات جست‌وجوی جسد جوان بیست‌وپنج ساله غرق‌شده در آب‌بندان روستای پولادکلا متوقف شد و پس از روشنایی صبح با استفاده از یک نجاتگر غواص عملیات جست‌وجو ادامه پیدا کرد که پیکر بی‌جان این پسر هم از آب گرفته شد.

مرگ در قائنات
دو نفر دیگر در روز طبیعت جان خود را در استخر کشاورزی از دست دادند.دو نوجوان ده ساله شهر نیمبلوک با عبور از فنس‌های اطراف استخر کشاورزی به داخل استخر پر از آب رفتند که متأسفانه هر دو نفر جان خود را از دست دادند.همچنین سه نفر که برای نجات این افراد به درون استخر رفته بودند، مصدوم شدند.

نجات 5 گردشگر از آب‌های ساحلی بوشهر
پنج گردشگر دختر که هنگام قایقرانی در آب‌‏‎های خلیج فارس در ساحل بندر بوشهر بر اثر مواجی و تلاطم دریا دچار مشکل شده بودند با کمک مرکز امدادونجات اداره کل بنادر و دریانوردی این استان از خطر غرق‌شدن نجات پیدا کردند.با توجه به عمق کم آب در محدوده دهکده گردشگری بوشهر باید قایق ویژه این سطح از آب برای نجات قایقران اقدام کند که به علت نبود قایق نجات این گردشگران با مشکل مواجه شدند.با کمبود امکانات دستگاه‌‎های امدادی هیأت قایقرانی بوشهر برای نجات گردشگران از مرکز امدادونجات اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر درخواست کمک کرد که این اداره با تجهیزات خود موفق به نجات این گردشگران دختر شد.سایر دستگاه‌های مربوط به امدادونجات، قایق موتوری ویژه برای نجات قایقرانان نداشتند که این کمبود منجر به بلاتکلیفی چند ساعته گردشگران در دریا شد.در حالی که هواشناسی بوشهر پیش‎‌بینی کرده بود از روز شنبه خلیج فارس با وزش بادهای شدید مواج و متلاطم خواهد شد، این گردشگران در شرایط نامناسب دریا به آب زدند.

مرگ مادر باردار، پدر و پسر
سه عضو یک خانواده روز سیزده‌به‌در در حادثه واژگونی خودرو در نهر آب جان خود را از دست دادند.روز سیزدهم فروردین فرهاد به همراه همسر و فرزنداش در حال عبور از جاده بودند و می‌خواستند به خانه پدرزنش در روستای عوده بروند که این تصادف اتفاق افتاد.جاده روستا به غیزانیه اختصاصی شرکت نفت است و گاردریل ندارد. برای همین بارها در این منطقه حادثه اتفاق افتاده است. ماشین فرهاد حلفی سحر در نهر نزدیکی روستا که نهر عوده نام دارد واژگون شده بود و کمی بعد اهالی متوجه این اتفاق شده بودند. فرهاد و زن و بچه‌اش در نهر غرق شدند وماشین‌شان هم کاملا از بین رفتدهیار روستا می‌گوید: «خانواده فرهاد گفتند که همسر او باردار بوده است و با این حساب این حادثه چهار قربانی بر جای گذاشته است. ما بارها به بخشداری و شرکت نفت مکاتبات و درخواست کرده بودیم در مورد روشنی جاده و وضعیت گاردریل فکری کنند که ترتیب اثر داده نشد.»
مرجع : روزنامه شهروند
برچسب ها: غرق شدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها