کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دولت برای ساماندهی بازار مرغ دست به تشکیل یک قرارگاه زد!

روحانی چنان رونقی به اقتصاد داد که مرغ هم صفی شد

15 فروردين 1400 ساعت 10:21


گروه اقتصادی: سایت جهان‌نیوز با اشاره به سوءمدیریت اقتصادی دامنه‌دار دولت روحانی نوشت: دولتی که قرار بود عزت را به پاسپورت بازگرداند و چنان رونق اقتصادی ایجاد کند که مردم به یارانه 45 هزار تومانی نیازی نداشته باشند، حالا طوری عمل کرده که برای ساماندهی قیمت گوشت مرغ «قرارگاه ساماندهی مرغ» تشکیل می‌دهد.
زنگ خطر افزایش قیمت مرغ از زمانی که ویدئوی دفن جوجه‌های یک روزه در فضای مجازی منتشر شد، به صدا درآمد. مرغداران نسبت به افزایش قیمت غذای طیور انتقاد کردند اما دولت در این حوزه چندان همراهی نکرد. قیمت مرغ رشد صعودی قابل توجهی یافت و از کیلویی حدود 12 هزار تومان به 20 هزار و 400 تومان رسید.
البته این بهای دولتی بود و بازار آزاد قیمت هر کیلو گوشت مرغ به کیلویی 40 هزار تومان هم رسید. گوشت قطعه‌بندی شده مرغ نیز تا حدود 80 الی 100 هزار تومان نیز به فروش رسیده است. این در حالی است که حالا ستاد تنظیم بازار قیمت گوشت مرغ را به کیلویی 24 هزار و 900 تومان افزایش داده است. برخی می‌گویند دولت این اقدام را جهت برچیدن صف‌های طویل گوشت مرغ انجام داده اما هنوز بازار مرغ، دو نرخی است و حتی تا حدود 2 برابر قیمت در بازار آزاد این کالا به فروش می‌رسد.
دولت در حالی اقدام به افزایش گوشت مرغ آن‌هم مصوب تنظیم بازار کرده است که روحانی در جمع هیئت دولت خطاب به وزیر صمت عنوان کرده بود که دیگر نباید قیمت کالاها در این چهار ماه افزایش یابد.او در این زمینه گفته بود: «من از وزارت صمت خواهش می‌کنم بگذارید این بازار یک ثبات داشته باشد. یعنی هر چه بنا باشد گران بشود در سال 99 گران شده است، بگذارید این چهار ماه ثبات داشته باشد. هم وزارت جهاد کشاورزی و هم وزارت صمت تمام توان‌شان را باید بکار ببرند که مردم یک شرایط بهتری را احساس کنند.»
حالا اما دولت برای ساماندهی بازار مرغ دست به تشکیل یک قرارگاه زده! قرارگاهی که به اسم «قرارگاه ساماندهی مرغ» نامگذاری شده است. این موضوع از سوی مردم با واکنش‌های منفی و طنزآمیزی روبرو شده است.مردم مطرح می‌کنند که اولین کار این قرارگاه که ساماندهی بازار مرغ است گران کردن قیمت مصوب این کالای پروتئینی بوده است.جالب است که «علی ربیعی» سخنگوی دولت نیز اخیراً اعلام کرده بود برنامه‌ای برای افزایش قیمت‌ها تا پایان دولت نداریم!
دولتمردان از رئیس‌جمهور گرفته تا سخنگوی دولت عنوان می‌کنند که در این چهار ماه معطوف به خاتمه دولت قرار نیست کالاها گران شود اما دولت در اداره امور، خلاف این را نشان می‌دهد. وعده‌های رئیس‌جمهور در 8 سال گذشته و وضعیت امروز کشور نشان می‌دهد که نتیجه و حاصل عملکرد دولت روحانی چه بوده است.
این روزها مردم با یک شوخی و طنز تلخ نسبت به سخنان برخی دولتمردان می‌نگرند و عنوان می‌کنند هر بار پاستورنشینان وعده عدم گرانی و ثبات بازار را می‌دهند باید منتظر اتفاقی برعکس در این خصوص بود.


 


کد مطلب: 264178

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/264178/روحانی-چنان-رونقی-اقتصاد-مرغ-هم-صفی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir