به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۵ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۲۶۴۱۸۳

میرسلیم: چین روحانی و ظریف را دور زد

میرسلیم: چین روحانی و ظریف را دور زد
یك عضو مجمع تشخیص مصلحت و نماینده مجلس یازدهم گفت: دولت چین به دولت روحانی اعتماد نداشت بنابراین چین به سمت رهبری رفت و قرارداد ایران و چین از آنجا شروع شد.
مصطفی میرسلیم گفت: تمام قبله امید دولت یازدهم اروپا و آمریکا بود و چین اینقدر هوشمند بود که بفهمد ماجرا چیست. دولت چین به این نتیجه رسید که دولت روحانی از آنها سوءاستفاده می‌کند بنابراین به این نتیجه رسید که مستقیما با رهبر انقلاب مذاکره کند و سفر شی جین پینگ به ایران و دیدار با رهبری در همین راستا بود که بعد از آن فکر اصلی و مقدمات قرارداد بلندمدت با چین فراهم شد.
میرسلیم می‌گوید: چین اعتمادی به دولت نداشت زیرا از دولت روحانی خیری ندیده بود و این علامت قرارداد بلندمدت نبود اما دیدار با رهبری برای آنها امید ایجاد کرد و به همین دلیل نظام فرد دیگری را برای قرارداد در نظر گرفت و مسئولیت انجام قرارداد به آقای علی لاریجانی سپرده شد که آن زمان رییس مجلس بود.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید: چون دولت علاقه‌ای به این کار نداشت، قرارداد به تعویق افتاد زیرا آنها هنوز دل در گرو آمریکا داشتند اگرنه نباید این قرارداد سه تا چهار سال طول می‌کشید. دولت میخواست هرجوری که هست اثبات کند که قرارداد برجام خوب است بنابراین تمایلی به این قرارداد نشان نمی‌داد.میرسلیم ادامه داد: رهبری با مذاکره مستقیم با آمریکا موافق نبود اما با اصرار دولت راضی به مذاکره شد و در نهایت دیدیم که آمریکا خیانت کرد و سر ما کلاه گذاشتند بنابراین تحریم‌ها به ایران خسارت زد و این یعنی آمریکا باید پاسخگو باشد و خسارت‌ها را جبران کند.



 
برچسب ها: چین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها