کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بارسلونا به دنبال ساختن تیم «مسی پسند»

15 فروردين 1400 ساعت 10:53


گروه ورزشی: در بارسلونا همه از لاپورتا انتظار دارند که در دوره جدید ریاست‌اش بر باشگاه بتواند تیم را کهکشانی کند اما هنوز پولی در بساط نیست. بارسا بدهکارتر از آن است که بتواند برای جلب رضایت مسی و قانع کردن او به ماندن تیمی برای فتح لیگ قهرمانان اروپا ببندد. خود مسی هم معضل بزرگی است؛ او که در ۴ سال آخر قراردادی ۵۵۵ میلیون یورویی بسته بود، معلوم نیست برای عقد قرارداد جدید چقدر بخواهد. با این‌حال در رسانه‌های کاتالونیایی اخبار جذابی درباره نقل‌وانتقالات تابستانی منتشر می‌شود که با توجه به بزرگی نام بازیکنان مورد نظر باید دید مبلغ خرید یا پرداخت حقوق آنها به چه طریقی فراهم خواهد شد؛ شاید از طریق دریافت وام کلان یا فروش نام ورزشگاه نوکمپ.

نام‌های تکراری
ممفیس دیپای در زمستان همین امسال با ۵ میلیون یورو از لیون قابل خریداری بود اما همین پول هم در بساط باشگاه موجود نبود. او هنوز هم گزینه شماره یک رونالد کومان برای نوک حمله در فصل آینده است؛ به شرطی که خود سرمربی هلندی با کسب یک یا ۲ جام در این فصل آینده خودش را تضمین کند و بتواند یک فصل دیگر بماند. مسی با او رابطه خوبی برقرار کرده و مخالف بازگرداندن لوییس انریکه است. به‌تازگی بار دیگر نام لائوتارو مارتینس، مهاجم آرژانتینی اینتر بر سر زبان‌ها افتاده و بارسایی‌ها باور دارند خرید او از انتقال هالند به این تیم محتمل‌تر و ساده‌تر خواهد بود. اینتر در این تابستان مهاجم خود را می‌فروشد اما بعید است به زیر ۱۰۰ میلیون راضی شود. واینالدوم هلندی هم با لیورپول تمدید نکرده اما گویا نسبت به گذشته هدف اصلی نیست. باشگاه اصرار دارد به‌جای او روی پدیده جدید لاماسیا یعنی روی ماریبا سرمایه‌گذاری کند. ضمن اینکه پدری هم در خط هافبک خوب جواب داده و با توجه به حضور دی‌یونگ و بوسکتس به خریدی تازه نیازی نیست. حتی گفته می‌شود ریکی پوچ هم یک سال قرضی جدا خواهد شد. اریک گارسیا تنها ورودی قطعی فصل آینده خواهد بود که رایگان از منچسترسیتی به تیم کاتالونیایی برمی‌گردد تا اومتیتی جدا شود.

نام‌های جدید
قرارداد سرخیو آگوئرو با من‌سیتی به پایان خود نزدیک شده. خودش از سؤالات کاربران بارسایی در شبکه‌های اجتماعی خسته شده و آخرین بار جواب تندی به یکی از آنها داده است. حتی یک‌بار گفته اگر رئال مادرید او را بخواهد نه نمی‌گوید. چلسی هم جزو گزینه‌هاست و با توجه به رایگان بودنش باشگاه‌های دیگری هم خواهان این بازیکن هستند. البته آرسنال علاقه به جذب این مهاجم آرژانتینی را تکذیب کرد. نام هالند هم مطرح شده و با توجه به کنار کشیدن من‌سیتی از رقابت بر سر خریدش قیمت او کمی تعدیل می‌شود اما بعید است بارسا پولی برای خرید او داشته باشد. با این‌حال هنوز هم هواداران به این انتقال به دیده امید می‌نگرند. گزینه بعدی هری کین است که گفته شده در پایان فصل از تاتنهام جدا می‌شود اما قیمت او هم کم از هالند نیست. هری کین می‌تواند به من‌سیتی، پاریس، یونایتد، رئال یا یوونتوس هم برود اما قیمتش خیلی بالاست و تاتنهام روی که که تا سال ۲۰۲۴ قرارداد دارد، ۱۷۵ میلیون پوند معادل ۲۰۵ میلیون یورو قیمت گذاشته. به هر حال لاپورتا قول یک خرید بزرگ را داده اما شاید درنهایت بتواند ایساک از رئال بتیس را برای پست مهاجم شماره ۹ جذب کند.

استعدادهای آکادمی
نتو که فعلا ذخیره تراشتگن محسوب می‌شود در پایان فصل به فروش خواهد رسید اما دروازه‌بانی جای او جذب نمی‌شود و ۲ دروازه‌بان تیم ب یعنی پنیا و تناس به تیم اصلی می‌آیند. در قلب دفاع هم با آمدن اریک گارسیای ملی‌پوش و حضور پیکه و لنگله، به‌طور قطع اومتیتی به فروش می‌رسد اما چون به‌دلیل دستمزد بالایی که می‌گیرد مشتری جدی ندارد، ممکن است جدایی او مثل ویدال و راکیتیچ و سوارس باشگاه بدون دریافت پولی یا در ازای مبلغی ناچیز او را واگذار کند تا از شر دستمزدش خلاص شود. اومتیتی اگر دستمزدش را کاهش دهد می‌تواند به آرسنال یا منچستریونایتد برود. آرائوخو و مینگوئسا هم در این پست هستند که هر دو از تیم «ب» به تیم اصلی رسیده‌اند. در دفاع کناری امرسون به تیم اضافه می‌شود و سرخی روبرتو و فیرپو به لیست فروش می‌روند تا مبلغی از محل فروش آنها برای جذب بازیکنان جدید یا بخشی از دستمزد مسی به خزانه باشگاه واریز شود. برای ذخیره آلبا هم که فردا دویست‌وپنجاهمین بازی‌اش را با پیراهن بارسا در لالیگا انجام خواهد داد بالده از تیم «ب» به لیست اضافه می‌شود، هرچند بسیاری علاقه و امید دارند که گایا، مدافع چپ ملی‌پوش والنسیا را در این پست به خدمت بگیرند.


کد مطلب: 264193

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/264193/بارسلونا-دنبال-ساختن-تیم-مسی-پسند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir